Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Vi ble lei av å måtte mase og kjempe for hver potensielle reduksjon i renter hos vår tidligere bank. Bulder Bank fremsto derfor som et mer moderne, mer innovativt og ikke minst rimeligere alternativ. Etter bytte av bank er vi svært fornøyde og angrer ikke ett sekund. Ansikt til ansikt dialogen med forrige bank var jo for oss nesten kun rundt renteforhandlinger, og det slipper vi nå uansett. Korrespondansen med Bulder Bank har vært på chat, telefon og mail og vi savner ikke den såkalte "faste saksbehandleren" da Bulder gir rask tilbakemelding og god service. Må også nevne at appen er milesvis fra vår forrige bank, til tross for noen tekniske utfordringer som følge av mange nye kunder. Flere av bankens/appens funksjoner er fortsatt merket som "kommer", men det meste er allerede tilgjengelig, og vi gleder oss til at flere funksjoner blir tilgjengelige i nærmeste fremtid.
Hei, Du har skjønt det, Audun. Hos oss skal du slippe å prute på renten. Vi sjekker lånesaldoen din og verdien på boligen din én gang i måneden, og justerer ned renten når du fortjener det😊 Det er ekstra gøy at du liker appen vår så godt. Den er stadig under utvikling, og nye funksjoner vil komme fortløpende, blant annet innenfor sparing og visning av pengebruk, så stay tuned🙌 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Bestemte meg for å prøve Bulder Bank etter å ha vært trofast kunde hos en norsk bank-gigant i over 20 år. Overgangen ble litt utfordrende da det automatiske søkesystemet haltet litt og papirer måtte sendes på Mail. Men når byttet endelig ble gjort... å herre min for en bank. Laveste rente man kan få i noen norsk bank foruten fordelsprogrammer og spesialbehandling (som jeg selvfølgelig aldri har opplevd) og fokuset på å skape den beste mobilbankbrukerne er helt klart en fordel. Det kunne gått litt raskere men når jeg sparer nær 1000kr i mnd. På renteforskjellen fra gamle banken så kan jeg leve med det. Kundebehandlingen er også veldig bra. Ser frem til mange trofaste år i denne banken hvis de forutsetter å lede an med lav rente og fremtidsrettede løsninger.
Hei Eirik, Tusen takk! Slike tilbakemeldinger gjør oss enda mer motivert til å fortsette å bygge enkle og raske løsninger, og å utfordre bankbransjen på vegne av kundene våre😎 Fantastisk at du sparer så mye på å bytte til oss, ingenting er bedre enn det🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Bank må kanskje ikke være som det er, med mange rare ting som er sånn bare fordi det alltid har vært sånn. Det utfordrer Bulder og det er bra. De slipper fortløpende nye funksjoner og løsninger i tjenesten.
Hei, Du har skjønt det, Bastian! I Bulder tror vi at bank kan gjøres så mye bedre enn det er i dag, og det ønsker vi å gjøre noe med. Første etappe har vært å utvikle det første boliglånet i verden som automatisk skrur seg ned i pris etter hvert som belåningsgraden går ned. For hvem har sagt at det må være slik at kundene skal måtte ringe banken og prute på renten?🤔 Vi har mange spennende planer på blokken, og kommer til å fortsette å utfordre bankbransjen fremover. Kult å ha deg med😎
Endelig møtte jeg en bank som responderte på den måten jeg forventer at en tjenesteleverandør responderer i 2020. Slapp å gjenta samme informasjon i det uendelige og fikk raskt svar. Når uventede ting oppstår, er det kjapt å få sendt en melding og få avklart. Tror de har skjønt at de er en tjenesteleverandør og jeg kunde - befriende å oppleve fra den bransjen. Kortet som kom i posten var skikkelig kjipt, med trykket kortnummer (ikke utstanset) og dølle farger. Mannen min minnet meg da på at det er billigere å være kunde der enn hos vår tidligere leverandør av banktjenester. -og da ble det helt OK med kjipt kort.
Hei Janne, Tusen takk for tilbakemeldingen😊 Enkle, raske prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere, så det er ekstra gøy at du er fornøyd med oss på disse punktene. Kjipt å høre at kort-designet vårt kommer til kort hos deg (pun intended😏), men godt at totalopplevelsen din likevel er positiv. Kult å ha deg som kunde🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Etter å ha vært en trofast og traust kunde i en annen bank siden 1982, ville jeg gå ut i markedet for å se om flere kunne konkurrere om et bedre rentetilbud. Bulder bank toppet da tronen med beste rentetilbud. Flyttet lånet etter en elektronisk forespørsel som raskt ble innvilget. Nå føler jeg at alt kan styres enkelt fra deres nye og oppdaterte app. Hi-tech.
Hei, Tusen takk for bra omtale, Thor😎 Enkle, raske prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere, så det er ekstra gøy å få tilbakemelding på at du er fornøyd med dette. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Lett å bytte til, gode betingelser og lett å kommunisere med. Hele prosessen gikk smertefritt:)
Hei Stin, Tusen takk for en fantastisk omtale! Vi skal fortsette å jobbe knallhardt for at du skal være like fornøyd med oss fremover🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Veldig fornøyd med Bulder Bank. Kjappt, trygt, billig.
Hei Egil, Tusen takk for en flott omtale! Kult å høre at du er fornøyd😎 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Min kone er EU-borger (har bodd i Norge siden 2009 og har norsk personnr) - altså ikke nordisk statsborger. Dermed fikk jeg avslag. Vi er begge høyt utdannet og i fast jobb, med god inntekt (ca. 1,5 mill i året til sammen). Belåningsgrad ville vært ca 27% på et lån på 3,5 mill. Tilsvarende er meldt av andre og jeg ser i media at det trolig vil bli opprettet en sak mot banken som går på diskriminering. Vil tro Bulder Bank må legge seg paddeflate på dette og justere den geniale app'en sin ellers kommer de til å få så ørene flagrer...
Hei, Det har lagt i planene våre fra dag 1 at vi skal åpne opp gradvis for flere og flere kundegrupper, og ikke nordiske kunder vil få anledning til å bli kunder over sommeren. Husk at vi klarer å holde en lav pris fordi vi er helt gjennomdigitaliserte, og det innebærer at vi venter til vi har en god digital løsning fremfor å ansette flere folk (som ville påvirket prisen). Dette har altså ingenting med diskriminering å gjøre, og løsningen er like rundt hjørnet. Håper du gir oss en ny anledning når vi er på plass med dette. Vi vil gjerne ha dere som kunder hos oss!
"Heisan. Fordi du eller den du eier bolig sammen med ikke er nordisk statsborger klarer vi ikke å opprette deg som kunde elektronisk og da kan du heller ikke flytte lånet ditt til oss." Min kone er amerikansk statsborger med norsk personnr og har bodd, jobbet, og betalt skatt over halve livet i Norge.
Hei, Ikke nordiske kunder vil få anledning til å bli kunder over sommeren. Grunnen til at vi ikke klarer dette akkurat nå, er fordi det innebærer en del ekstra arbeid som vi må finne gode løsninger på, men det har vært vår plan fra dag 1 at vi gradvis skal åpne opp for nye kundegrupper. Husk at vi klarer å holde en lav pris fordi vi er helt gjennomdigitaliserte, og det innebærer at vi venter til vi har en god digital løsning fremfor å ansette flere folk (som ville påvirket prisen). Håper du gir oss en ny anledning når vi er på plass med dette!
Er foreløpig noen del funksjonaliteter som mangler i appen, sammenlignet med det man finner i "vanlige" nettbanker, men de er lydhøre for tilbakemeldinger så appen kommer nok til å bli bedre etterhvert. Renten er lav, det er egentlig det eneste som teller, men pluss også for rask behandlingstid.
Hei Arnt, Takk for en fin tilbakemelding. Raske, enkle prosesser og lav rente er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Det stemmer at appen er under utvikling. Målet vårt er å redefinere bank, og boliglånet er første etappe. Fremover skal vi legge all vår kraft i å lage en bankapp som er bedre enn noen andre har klart før.🤜🤛 Hilsen gjengen i Bulder Bank
Beskriver min økonomi og lånegrad under 50% som mer enn tilfredstillende, men i følge Bulder Bank passet jeg ikke inn i deres systemer akkurat nå. Kanskje det var fordi jeg ville betale ned fort og aggressivt de ikke så nok lønnsomhet? Men bankkort kom i posten noen dager etter. De skal få slippe å gi meg 0,1% på sparepengene mine. Blir klippet i biter.
Hei Rune Dersom du velger en veldig rask nedbetalingstid, så presser det den månedlige kostnaden din vesentlig opp. Da kan det hende våre automatiske beregninger mener det vil legge for hardt press på økonomien din, sammenlinget med hva et lån på mer normal løpetid ville gjort. Det ligger ingen lønnsomhetsberegninger bak at vi da gir et avslag, men handler om skikk om god rådgivning. Vi tjener ingenting på kunder vi gi avslag til, så det er selsvagt ikke et mål for oss å gi avlsag til noen. Vi vil gjerne ha så mange kunder som mulig. Dersom du vil det, forsøk gjerne å søke igjen med vanlig nedbetalingstid, det kan gi et annet utfall. Og husk at du kan betale ned lånet så raskt som du ønsker når du har fått det utbetalt. Her i Bulder belønner vi faktisk kundene for å betale ned lånet, med å gi dem automatisk lavere rente. Hilsen gjengen i Bulder Bank :)
Fikk nei på søknad. Satt ca en halv time i tlf på vent. Kundebehandler skulle slette alt, så jeg kan prøve på nytt. Godkjenner dere ikke uføretrygd?? Feil med app. Skal rettes. Søk i beg. av Juli, så da prøver jeg det
Hei Jorunn Personer som er uføretrygdet kan fint søke lån hos oss. Vi henter inntektsopplysninger for deg automatisk fra Altinn. I noen tilfeller har det vært utfordringer med å få uføretrygd og pensjonsinntekt fra altinn, fordi dette rapporteres på en annen måte. Men vi jobber med å løse dette. Vi håper du søker hos oss igjen. Hilsen gjengen i Bulder
Har svært god og romslig økonomi, med et lån på under 50% av kjøpssum men fikk likevel ikke lån. Feilmeldingen sa heller ikke noe om hva som er feil, bare en "Vi kan ikke tilby deg lån akkurat nå". Virker som de diskriminerer uføre.
Hei Henrik Personer med uføretrygd kan fint søke lån hos oss. Vi har ingen eksludering av uføre som gruppe. Vi henter alltid opplysninger om lønn automatisk fra Altinn. Det er gjort på noen få sekunder og letter arbeidet for både oss og kunde. I noen tilfeller har vi hatt utfordringer med å hente inntekt for personer som er uføre og pensjonister på grunn av måten altinn rapporterer dette på. Vi holder på å løse dette problemet og vil snart klare å behandle også disse søknadene. Vi håper du søker igjen. Hilsen gjengen i Bulder Bank
"Inntekten din samsvarer ikke med lånebeløpet" for no svada, ikke interessert i nye kunder virker det som.
Hei Andre Vi er selvsagt interessert i nye kunder. Vi tjener ingen penger på å ikke gi kunder lån. Så å gi avslag er ikke et mål for oss. Det som er viktig for oss er å følge skikk om god rådgivning, og for eksempel gi avslag dersom våre beregninger viser at lånesummen kan bli større enn det søkerenes økonomi tåler. Vær oppmerksom på at nedbetalingstiden man setter for lånet påvirker denne såkalte likviditetsbergeningen. Dersom man velger en mye kortere nedbetalingstid enn normalt, så vil det månedlige beløpet kunne bli så stort at våre beregninger mener det vil være vanskelig å betjene med den aktuelle inntekten. Så vi anbefaler å sette nedbetalingstiden til et vanlig nivå. Og så må du huske på at når du har fått lånet, så kan du betale ned så fort du vil. Uavhengig av den nedbetlaingsplanen du brukte da du søkte om lånet. Vi håper du søker igjen. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Rask avgjørelse uten mye forarbeid og papirmølle!
Hei Tor, Tusen takk for strålende omtale😎 Enkle og effektive prosesser er akkurat det vi jobber knallhardt for å levere. Hilsen gjengen i Bulder Bank
Med 52% lån på huset hadde de den laveste renta på markedet. Om et år når vi er nede på 50% settes den automatisk til den laveste renta de har. Alt gikk lett over appen. Anbefales.
Hei, Så kult at du er fornøyd, og at du kunne spare penger på å flytte boliglånet til oss. Ingenting gleder oss mer😎 Hilsen gjengen i Bulder Bank