Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg byttet raskt til Bulder etter at Sbanken ga beskjed om Apple Pay-nekt, men jeg byttet nok for raskt. For det første har jeg fått avslag på en helt vanlig kredittkort-søknad med en begrunnelse som egentlig ikke betyr noe, fordi søknadsprosessen er automatisk, og da er det lett å servere tomprat. For det andre tilbyr ikke banken en rekke tjeneste en er blitt vant med, som straksbetaling eller å legge til kontoer fra andre banker. Jada, de har en nydelig nettbank (selv om det burde vært mulig å velge en annen farge enn svartmetall-sort), men basis-tjenestene er jo ikke der de burde være. Og jada#2: De er en ung og fersk bank, de fortjener mer tid osv. osv. Men da får det bli en annen gang, da.
Hei Øivind Takk for feedback. Når det gjelder kredittkort har vi oppdaget en svakhet i søknadsprosessen som gjør at for mange har fått avslag. Det kan hende du er rammet av denne? I så fall vil du kunne søke på nytt igjen om noen dager. Det stemmer som du sier. Vi har ikke samme bredde i tilbudet som mange av de tradisjonelle bankene. Dersom du er en kunde som ønsker å samle alle banktjenestene ett sted, og har et bredt behov, så er nok ikke Bulder det beste alternativet. Bruk oss der vi er best, og andre der de er bedre. Vi håper vi snakkes "en annen gang, da" :) Hilsen alle oss i Bulder :)
Jeg bruker bulder i 1 år nå og kan si at de har mye som må jobbe med. Kundeservice er en av dem. Du følger ikke at de har lyst å hjelpe deg når du ringer, ikke så høflig. Bulder startet med kredittkort da bestemte jeg å begynne å bruke bulder sin men dessverre de syns at jeg kan ikke få det uten å høre grunnen. Har kredittkort i Sbanken som er på 0. Har ikke funnet en grunn til om hvorfor fikk jeg avslag. Vanskelig også å søke om ny lån.
Hei Ledja Når det gjelder kredittkort har vi oppdaget en svakhet i søknadsprosessen som gjør at for mange har fått avslag. Det kan hende du er rammet av denne? I så fall vil du kunne søke på nytt igjen om noen dager. Vi forstår at det er frustrerende å få avslag uten noen god begrunnelse. Du har rett i at vi kan bli bedre der. Når det er sagt så er det tilfeller der vi ikke kan oppgi den eksakte grunnen - eller det kan være flere grunner samtidig. Hilsen oss i Bulder :)
Tenkte å bytte fra Sbanken til Bulder, men når jeg skulle skape en konto ble det stopp. Tar kontakt med Bulders kundesupport via epost for å finne ut hvorfor og om de kan hjelpe meg. Forklarer at jeg er norsk statsborger, men er registrert i folkeregisteret med utenlandsk adresse. Spør om det er greit, og spør om mulighet for å få BankID. Får et kort svar at jeg må ha norsk adresse i folkeregisteret. Fikk ikke svar på alt, så jeg spør igjen om de kan hjelpe meg eller ikke er villig å hjelpe meg. Andre svare er det samme. Med andre ord så føles det som man er uønsket som kunde hos Bulder om man bor i utlandet selv om man er norsk. Hos Sbanken er dette ikke noe problem.
Hei Jimmy Det stemmer. Skal du ha ny bankID må du være folkeregistrert med norsk adresse. Dette er et krav fra BankID sinside. Det kan gå fint å bruke en BankID i utlandet, men det er når du skal få ny at det er et krav fra BankID om at du må være folkeregistrert i Norge. Vi har mange kunder som bor i utlandet. Hilsen alle oss i Bulder :)
Opprettet konto hos Bulder bank. Tenkte å sjekke muligheten for huslån. Men nope, jeg bor i et område de ikke tilbyr huslån. Hva i all verden er det for en bank? Avslag før jeg i det hele tatt hadde oppgitt hvor mye evnt jeg ønsket å låne ei heller oppga jeg om andre type gjeld jeg måtte ha. Dette er tydeligvis bare en bank for de mer sentrale strøk.
Hei Annebritt Det stemmer. For å verdisette boligen din automatisk, slik at vi alltid kan gi deg vår beste pris er vi avhengig av presiste estimater på boligverdien. Det klarer vi i områder der omsettes et visst antall boliger. Rundt 85 % av norske boliger er i et slikt område. Men som du sier ikke alle. Forstår at det er frustrerende for din del. Den gode nyheten er at dette kan endre seg. Det er ikke sikkert at det er så mange kjøp og salg som skal til i ditt område før verdiestimatet blir godt nok. Vi håper det skjer i ditt område og at vi kan ta imot deg som boliglånskunde snart. Hilsen alle oss i Bulder :)
De har en flott app, de har kjempegode priser og renter, men selv som en ren app bank trenger man noe kundeservice. Eller så må man tilgjengeliggjøre f.eks status på søknad om finansieringsbevis i appen.
Hei H Godt å høre at du liker appen, priser og renter. Om du trenger hjelp fra oss er vi tilgjengelig for deg på telefon eller chat mellom kl 09 og 15. Du kan også sende oss e-post. Akkurat nå har vi en enorm pågang av nye kunder som gjør at svartiden vår er treigere enn den vanligvis pleier å være. Hilsen alle oss i Bulder :)
Null fleksibilitet, kun en datamaskin som behandler søknader om lån og derfor vil alle som kommer utenfor datamaskinens vilkår eller betingelser ikke bli tatt i betraktning. Jeg hadde 34% lånegrad og tjener mere enn 1,8 mil i årslønn, men er ikke bra nok da jen er nødt til å ta med kona som medlåntaker og det vil hun ikke.
Hei Knut Når man tar opp et boliglån blir selve boligen belånt. At boligen blir belånt vil ha konsekvenser for begge parter i et ekteskap. Derfor har vi som krav at om man er gift eller eier bolig sammen, må begge parter også være med på å ta opp lånet. En part kan ikke belåne huset uten den andre partens samtykke. Et samtykke vil være at begge to står som låntakere. Dette er derfor noe vi gjør for å beskytte andre eiere av huset, eller ektefeller mot at lån skal bli tatt opp uten at de kjenner til det. Forstår at det kan virke firkantet i noen tilfeller. Men dette er som sagt en regel for å beskytte alle parter i forbindelse med opptak av gjeld. Hilsen oss i Bulder :)
For en talentløs bank .Er 50 år har vært kunde hos Flere banker.Har et lån på 2.5 million men det gikk Ikke hos Bulder enda jeg er Premiumkunde hos Nordea med de beste betingelser .Tror nok det har med alder å gjøre .Skikkelig diskriminerende😡
Hei Hans Alder har ingenting å si i våre automatiske vurderinger av om boliglånnssøknaden skal innvilges eller ikke. Hos Nordea har du nok en personlig rådgiver som kan klare å danne seg et bedre helhetsbilde av din økonomi enn vi klarer gjennom den automatiserte søknadsprosessen som vi tilbyr. Hilsen alle oss i Bulder :)