Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
ELENDIG kundeservice, har vært kunde her godt over 10 år men nå er det nok. Ingen ringer meg tilbake rådgivingen er fullstendig fraværende. ringte en annen bank og fikk god hjelp og rådgiving med en gang. Nå bytter jeg alt over dit... skuffende
Hei, Geir. Det er leit for oss å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker selvfølgelig ikke at noen kunder skal oppleve dette. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetid. Vi kan generelt si at vårt fokus alltid skal være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Setter pris på din tilbakemelding og den vil bli tatt med videre internt. / Thea
Flyttet nylig boliglån til Danske Bank pga. Akademikeravtalen. Denne avtalen er svært gunstig også da jeg kvalifiserer for Boliglån ung. Kundeservicen er også god, og man blir fulgt opp bra. Men så har vi nettbanken, og *fy flate* så dårlig den er. Dette var noe jeg gruet meg veldig til å bruke da jeg hadde 365-kortet fra tidligere og var inne der et par ganger. Jeg trodde Nordea var ille, men dette tar kaka. Mye av hovedproblemene ligger i at det er alt for mye ubrukelig grafikk, grafer og menystruktur som kaster alle konvensjoner ut av vinduet. Skulle betale en regning, og så den ble trukket på 365-kortet i stedet for brukskontoen, men fikk beskjed om at den var lagt til morgendagen. Disponibelt beløp for 365-kortet var likevel trukket. Etter å ha lett i et kvarter har jeg fortsatt ikke klart å finne noe forfallsregister eller hvor denne transaksjonen ligger. Det er omtrent som å kjøpe en bil og måtte lete etter rattet. I tillegg er det diverse rariteter: på venstre side av skjermen, midt på, har jeg et flagg det står REB1640 og når jeg trykker på det kommer det opp en graf fra 0 til 1000 med en haug NaN som overskrift. En del av menyvalgene leder deg direkte til en død link med "refused to connect", og man må da gå tilbake til hovedsiden. Se hvor mange døde linker DU klarer å finne! Til tross for en helt ubegripelig steinræva nettbank vil jeg si at Danske Bank likevel er verdt en vurdering dersom du er i Akademikerne eller du er der for 365-kortet. Jeg skal lete i fem minutter til før jeg gir opp. Jeg har allerede overført det samme beløpet fra brukskonto til kredittkortet, men det blir jammen meg spennende å se om regningen blir betalt i morgen eller ikke.
Hei, Terje. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med dine vilkår hos oss og ikke minst kundeservicen :-) Vårt fokus er å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Angående regningen du skulle betale - dersom dette er en e-Faktura så vil primærkontoen din automatisk bli lagt til som belastningkonto. Det kan hende at 365-kontoen er primærkonto for deg, men dette kan du endre i nettbanken ved å trykke på pilen bak den kontoen du ønsker som ny primærkonto via kontooversikten på forsiden - "Innstillinger" - og huk av for primærkonto og velg "lagre". Når det gjelder nettbanken vår er den i kontinuerlig utvikling. Ut ifra det du beskriver her så virker det som om at du har fått en teknisk feil på siden, men vanskelig å si noe om hva eller hvorfor. Veldig fint om du har mulighet til å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan undersøke det nærmere. Håper dette var oppklarende. Ikke nøl med å ta kontakt med vårt rådgivingssenter dersom du lurer på noe annet. /Wayra
Danske Bank ligger 15-20 år tilbake i tid teknisk og i tankegang. Nettbanken er slitsom, og mobilappen er mangelfull. Dette var hovedårsaken til at at jeg flyttet boliglånet. Dette holder ikke i dag hvor mange vil gjøre alt på mobilen, helst uten å ringe kundeservice for å endre den minste ting.
Hei, Krister. Takk for din tilbakemelding.Det er synd å høre at du er misfornøyd med våre digitale løsninger. Våre digitale løsninger er under kontinuerlig utvilking og vi setter pris på konkrete tilbakemeldinger for å kunne bli bedre. Ikke nøl med å ta kontakt med oss. / Thea
Opprettet en konto som jeg ikke tok i bruk umiddelbart og ble belatstet både gebyrer og purregebyr for manglende betaling av gebyr før jeg en gang visste at det påløp gebyrer.
Hei, Kalle. Takk for din tilbakemelding. Når man oppretter konto signerer man selve kontoavtalen med bankID. I kontoavtalen er alle vilkår og gebyrer for kontoen og kundeprogrammet opplyst. Gebyrer for konto er også opplyst på vår hjemmeside dersom man ønsker å undersøke gebyret før man bestiller konto. Håper dette var oppklarende. Ikke nøl med å ta kontakt med vår kundeservice dersom du lurer på noe. /Thea
Det er mye negative sider; man må flytte BSU og daglig bank over til dem. Man får ikke beholde sin opprinnelige dagligbank. Systemene er utdaterte og ikke brukervennlig. Man kan ikke ha BankID på mobil, som er vanlig hos alle andre banker. I tillegg kan man ikke bruke Visa via dem. Stor pluss med danskebank er avtalen med Akademikerne som gir lav rente på boliglån. De er også raske til å svare på chat og telefon. Derfor får de to stjerner.
Hei, Hege. Vi har ingen krav om at BSU må flyttes over til oss med mindre den skal brukes som sikkerhet for boliglån. Du kan også ha flere bankforbindelser, men dersom du skal ha vilkårene vi tilbyr gjennom Akademikeravtalen ønsker vi at dere skal bruke oss som hovedbank. Når det kommer til BankID på Mobil så har vi valgt å tilby våre kunder vår egen kodebrikke-frie løsning Mobil-ID som et alternativ til BankID på Mobil - dette fordi denne løsningen er bedre forenlig med kriteriene vi stiller til en slik løsning. Angående VISA, så er det slik at vi har byttet kortprodusent fra VISA til MasterCard. Fordelen med å endre leverandør fra VISA til MasterCard på bankkort er at MasterCard har avtale med flere butikker på verdensbasis, enn det VISA har. Når det er sagt så setter vi pris på din tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du har hos oss. Leit å høre at du ikke er fornøyd med våre digitale løsninger, men mobilbanken vår er under utvikling og vi håper du blir mer fornøyd etterhvert! Gjerne kom med tilbakemelding dersom det er flere ting du savner. / Wayra
Gjør en vesentlig forskjell på akademikere kontra vanlige kunder
Gode rentebetingelser via Akademikerne. Appen er ikke så dårlig som mange skal ha det til, jeg savner bare notifikasjon på eFakturaer - mao at man får en varsel selv om man ikke er pålogget. Pålogging på Iphone med FaceID fungerer sømløst. Kundeservice er topp, men noe lang ventetid akkurat nå. Så det kan man bli bedre på. Selv om jeg opplevde ikke dette problemet før koronapandemien.
Hei, Veldig godt å høre at du er fornøyd med våre selvbetjeningsløsninger og ikke minst dine vilkår hos oss. I mobilbanken har du nå mulighet til å aktivere slik at du får varslinger når det ligger et fakturakrav til godkjenning. Varslingsfunksjonen aktiverer du i mobilbanken ved å trykke på menyvalget "Mer- Innstillinger" og knappen "pushvarslinger". Videre går du tilbake på forsiden og videre inn på menyvalget "betal og overfør"- "faktura". Da er varslingsfunksjonen aktivert og du vil få en notifikasjon når du har et eFaktura-krav som må godkjennes. Takk igjen for hyggelige tilbakemeldinger. /Rasmus
Utrolig vanskelig å få tak i kunderådgiver, og ting tar mye lenger tid enn avtalt. Det virker som de helst ikke vil ha kunder.
Hei, Siren. Det er synd å høre at du har hatt dårlige opplevelser med oss. Vi ønsker selvfølgelig ikke at det skal være slik. Vårt fokus er at hver enkelt kunde skal føle seg velkommen og ivaretatt, og vi må bare beklage at vi ikke har nådd opp til dine forventninger her. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetider enn vi ønsker. Vi takker for din tilbakemelding og tar dette videre med internt. /Rasmus
Ingen kundeservice i det hele tatt. Ikke en bank for middelklassefamilier. Fornærmende, sett ned på og svarte uten svar. Ingen rådgiving. Jeg har fått bedre tjeneste og tilbud i andre banker som jeg har aldri vært kunde. Jeg slutter i denne banken og tar med meg hele familien og min bedrift.
Hei, Katrine. Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker selvsagt ikke at noen av våre kunder skal sitte igjen med denne opplevelsen. Vi kan generelt si at vårt fokus alltid skal være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Hvis det ikke er for sent å rette opp inntrykket setter vi pris på om du tar kontakt med oss. / Thea
Jeg har nå vært kunde i danske bank i 5 år, hovedsaklig på grunn av akademikeravtalen. Men etter mine siste erfaringer, betaler jeg gladelig en høyere rente for bedre kundeservice! Etter at jeg kontaktet Danske bank, tok det TRE uker med å få et møte med banken ang boliglån. På grunn av lav EK, fikk vi innvilget litt lavere lån enn det vi hadde håpet på. Da drømmeleiligheten dukket opp en uke etterpå til en litt høyere pris, klarte vi å skrape sammen den ekstra egenkapitalen vi haddeog kontaktet rådgiveren for å øke finansieringsbeviset. Men rådgiveren var umulig å få tak i. Etter å sendt melding i nettbanken og e-post, uten å få svar på en uke, forsøktejeg å ringe kundeservice. Etter 2 timer på vent, ga jeg opp. Jeg forsøkte da chat-funksjonen i nettbanken, hvor jeg etter hvert fikk svar. Jeg fortalte problemet mitt og dama på chat skulle få rådgiveren til å kontakte meg. 3 timer senere får jeg en melding i nettbanken fra rådgiveren om at han skal se på saken og komme med en tilbakemelding på torsdag. I dag er det tirsdag (!) og jeg har fortsatt ikke fått svar. Jeg har gitt opp hele greia og tok i dag kontakt med DNB som gledelig ville gi meg både boliglån og en fin rente :)
Hei, Britt. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oss og har hatt problemer med å komme igjennom til oss. Vi har dessverre stor pågang for tiden og dette medfører lang ventetid i perioder. Vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig på alle henvendelser og vi kan ikke annet enn å beklage ventetiden. Vi ønsker selvfølgelig ikke at noen av våre kunder skal oppleve dette. Vi setter pris på din tilbakemelding og den vil bli tatt med videre internt. / Thea
Det eneste positive er renten, men snart er heller ikke det nok. For hver gang jeg går inn i nettbanken vokser min mistillit til nye høyder, det er så ufattelig dårlige løsninger!! Det er faktisk verdt å betale mer for å slippe å kjenne på det sinne som kommer hver gang jeg er inne i nettbanken.
Hei, Kari. Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du har hos oss, men leit å høre at du er misfornøyd med våre digitale løsninger. Nettbanken er noe vi jobber med, og vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med oss i vår utvikling av digitale løsninger. / Thea
Jeg flyttet boliglånet til danske bank grunnet lav rente gjennom Tekna sin avtale. Det fungerer, renten er lav. Men vi tok omsider avgjørelsen å bytte bolig, og der begynte problemene. På 4 uker har ikke danske bank klart å ferdigstille et finansieringsbevis, noe som min lokale bank klarte på en ettermiddag. Det viser seg også at Danske Bank har tatt alt av verdier som sikring, selv fritidseiendommen vår som i utgangspunktet er nedbetalt. Vår lokale bank kan ikke ferdigstille finansieringsbeviset før heftelsen på fritidsboligen er slettet. Enkel sak å rette opp ifølge min lokale bank, men selv om jeg ringt hver dag den siste uken så klarer ikke danske bank å få seg til å slette den heftelsen. Kundeservice på telefon lover hver dag å ordne opp og gi oss bekreftelse på at heftelsen er slettet, men dagene går uten at vi hører fra dem. Vi har funnet drømmeboligen vår, har vært på visning og har veldig lyst å legge inn bud men må vente til Danske Bank klart å få slettet en heftelse slik at vi får vår lokale bank med på laget. Fryktelig, fryktelig kundebehandling. Det virker som at vi må gå rettens vei for å tvinge danske bank til å ordne opp i dette.
Hei, Johan. Fint å høre at du er fornøyd med vilkårene du får gjennom Tekna avtalen. Vi må bare beklage at du har hatt denne opplevelsen med oss. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen av våre kunder skal oppleve. Vi kan naturlig nok ikke si noe om din spesifikke situasjon her, men din tilbakemelding vil bli tatt med videre internt. Vi setter pris på om du kan ta kontakt med oss per telefon slik at vi kan få undersøkt saken din. / Thea
Det eneste positive med denne banken er rentebetingelsene. Resten er forferdelig. Nettbank og mobilbank er uoversiktlig og tungvint. Copy/paste på mobil går ikke, den takler heller ikke punktum, scanning av faktura fungerer ikke. At man ikke kan hente frem fakturabilde fra bildearkiv er jo utrolig. Virkelig, i 2020 ?? Efaktura som er godkjent men ikke betalt pga manglende dekning bare forsvinner når det er dekning på konto dagen etter ? Sparebanken og Sbanken slår dere ned i støvlene. Skjerp dere ! Jeg skriver denne meldingen i håp om at Danske Bank ordner opp i dette. Tilsynelatende gjør de ingenting med problemene !
Hei, Vidar Det er fint å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men leit å høre at du er misfornøyd med våre digitale løsninger. Våre digitale løsninger er under utvikling og vi håper du vil bli mer fornøyd etterhvert. Vi setter pris på din konkrete tilbakemelding og vil ta den med videre. / Thea
Har kun Danske Bank på grunn av veldig gunstig rente med akademikerne. Nettbanken er elendig på alle måter. Må bruke passord på bankid på alt. Har ikke bank id på mobil. Støtter ikke vipps. Har hatt DnB eika og Gjensidige tidligere og alle er milevis foran på de digitale løsningene.
Hei, T.V Takk for din tilbakemelding. Fint å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men leit å høre at du er misfornøyd med nettbanken. Nettbanken er noe vi jobber med, og vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med oss i vår utvikling av digitale løsninger. Vi understøtter ikke BankID på mobil. For å omgå dette kreves det at du har en BankID med personlig passord utstedt fra samme bank. Det er fullt mulig som Danske Bank kunde å benytte seg av Vipps. Opplever du problemer med dette er det fint om du tar kontakt med oss. / Thea
Jeg byttet fra DNB til Danske for 2-3 måneder siden pga gunstig rente via fagforening. Mitt råd til alle dere som vurderer: gjør det hvis du trenger pengene, men vær klar over at man får det man betaler for. Det er lange ventelister hos Danske (jeg ventet 2 mnd), nettbanken er irriterende å bruke, ekstremt lite intuitiv og frusterende. Jeg angrer hver gang jeg må inn i nettbanken å gjøre noe. Håper virkelig dette er noe det jobbes med. Bankbytteskjema ble utfylt og alle e-fakturaer og avtalegiroer skulle overføres automatisk. Nå renner papirregninger og meldinger om purringer inn til meg fra aktører som jeg tidligere hadde avtalegiro på. Dette får man ingen beskjed om fra Danske, så nå lurer jeg på hvilke andre fakturaer som forfaller mens jeg tror alt er i orden. Jeg blir kastet ut av nettbanken i det jeg skal godkjenne fakturaene jeg har lagt inn manuelt, og klarer ikke å finne noen oversikt over fremtidige betalinger. Nettbanken tar ikke kontonummer som skrives med punktum (da må man punsje inn tallene manuelt, og sjansen for feil øker), velger automatisk kredittkort som betalingskonto, velger automatisk dato hvor frist for overføring har gått, for så å gi feilmelding etterpå. Når det er sagt, Danske har virkelig gode vilkår om man har foreningsavtale - det er absolutt penger å spare om man ikke bryr seg om tekniske løsninger og kundeservice.
Hei, Linn. Takk for din ærlige tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med en del funksjoner. Nettbanken er noe vi jobber med, og vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med oss i vår utvikling av digitale løsninger. Når det kommer til AvtaleGiro kan det være litt utfordrende i en bankbytte prosess. Det kan ta inntil 45 virkedager før avtalegiro blir aktiv hos betalingsmottaker. Her må vi bare beklage hvis du ikke har fått nok informasjon om hvordan det fungerer i en slik prosess. Etter nye PSD 2 regler som er nytt EU-regelverk blir man logget ut av nettbanken etter 5 inaktive minutter. Angående fremtidige betalinger finner du disse ved å trykke på kontoen betalingen skal gå fra og deretter trykke "fremtidige". Om det er noe mer vi kan bistå med så ta gjerne kontakt med oss på telefon så skal vi gjøre det vi kan for å gjøre deg fornøyd. /Wayra
Jeg var kunde i Fokus og fikk oppfølging og hadde en kontaktperson å konferere med. Så kom Den danske og overtok. Det gikk nedover og spesielt de siste par år har vært lite bra. Jeg svarte på et skjema om kundetilfredshet som endte med «Kan vi ringe deg?» - Ja, jeg venter ennå etter 6 uker. En forespørsel om en mindre justering - utfra en vanskelig personlig situasjon - av et ganske lite boliglån ble ikke fulgt opp. Senere gjentok jeg spørsmålet om et enda mindre beløp - da kom det krav om dokumentasjon som vedkommende med største letthet kunne slått opp selv. Da sviktet min tillit til kundeservicen. Oppfølging kan bli MYE bedre. Hva som ER bra: den nye versjonen av nettbanken!
Hei, Robert Vi setter pris på din tilbakemelding. Det er trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen av våre kunder skal oppleve. Vårt fokus skal alltid være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Når det gjelder behandlingstid så har vi dessverre større pågang enn normalt for tiden. Dette er selvfølgelig beklagelig, men vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig. Vi kan naturlig nok ikke gå inn på ditt spesifike tilfelle her, så vi vet ikke årsaken til at du ikke er blitt fulgt opp. Når det gjelder dokumentasjon er vi pliktig til å innhente ny hvis det skal tas en ny vurdering. Ta gjerne kontakt med oss per telefon hvis du har andre konkrete spørsmål. / Wayra