Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg var kunde i Fokus og fikk oppfølging og hadde en kontaktperson å konferere med. Så kom Den danske og overtok. Det gikk nedover og spesielt de siste par år har vært lite bra. Jeg svarte på et skjema om kundetilfredshet som endte med «Kan vi ringe deg?» - Ja, jeg venter ennå etter 6 uker. En forespørsel om en mindre justering - utfra en vanskelig personlig situasjon - av et ganske lite boliglån ble ikke fulgt opp. Senere gjentok jeg spørsmålet om et enda mindre beløp - da kom det krav om dokumentasjon som vedkommende med største letthet kunne slått opp selv. Da sviktet min tillit til kundeservicen. Oppfølging kan bli MYE bedre. Hva som ER bra: den nye versjonen av nettbanken!
Hei, Robert Vi setter pris på din tilbakemelding. Det er trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen av våre kunder skal oppleve. Vårt fokus skal alltid være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Når det gjelder behandlingstid så har vi dessverre større pågang enn normalt for tiden. Dette er selvfølgelig beklagelig, men vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig. Vi kan naturlig nok ikke gå inn på ditt spesifike tilfelle her, så vi vet ikke årsaken til at du ikke er blitt fulgt opp. Når det gjelder dokumentasjon er vi pliktig til å innhente ny hvis det skal tas en ny vurdering. Ta gjerne kontakt med oss per telefon hvis du har andre konkrete spørsmål. / Wayra
Prøver å bytte lånet til Danske Bank pga. Akademikerne avtale. De insisterer på at jeg må snakke med en rådgiver og setter opp samtale nesten 2 måneder frem i tid. "VIP Kundeservice" svarer ikke på telefon en dag. To dager senere tok det 37 minutter å komme gjennom på telefon. Jeg kunne like gjerne ikke ringt, det var null hjelp å få. De er dobbelt så dyre som DnB på depositumskonto. Nettsidene deres er elendige, klarer ikke engang å lage en "Bli Kunde" lenke. Jeg håper Akademikerne bytter til noen som vet hvordan man behandler kunder.
Hei, Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss.Vi opplever større pågang enn ønsket for tiden. Dette er selvfølgelig beklagelig, men vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig. Vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med videre. Håper likevel du finner kvaliteter som gjør at du ønsker å bli kunde av oss. / Thea
Lover fine betingelser for tekna medlemmer, men når du kontakter banken så er det andre betingelser som gjelder.
Hei, Stein. Akademikeravtalen er en stor kollektiv avtale der foreningen har framforhandelet renten på vegne av medlemmene. Renter og betingelser du finner på våre hjemmesider gjelder for alle medlemmer. Hvis du har konkrete eksempler på hva du mener med andre betingelser setter vi pris på om du tar kontakt med oss per telefon slik at vi får undersøkt dette for deg. / Thea
Med bakgrunn i den gunstige boliglånsrenten ønsket jeg å bytte bank. Jeg la inn data 3.juni, 1 og 1/2 mnd etterpå purret jeg fordi jeg ikke hadde hørt noe fra Den danske bank. Svaret da var at jeg vil høre noe i løpet av uka, senest 14 dager. Nå har det gått ytterligere en mnd og jeg har fortsatt ikke blitt kontaktet. Usikker på om jeg ønsker å bytte til en bank med så slett service, selv før man blir kunde.
Hei, Mette. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Når det gjelder behandlingstid så har vi dessverre større pågang enn ønsket for tiden, i tillegg er det ferieavvikling som gjør at kapasiteten vår er redusert. Dette er selvfølgelig beklagelig, men vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig. Gjerne ta kontakt med oss per telefon slik at vi får undersøkt status på din sak. Vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med videre. / Thea
Danske Bank har svært gode betingelser via Econa og det er derfor jeg fortsetter å være kunde. Derimot er nettbanken virkelig ikke intuitiv og jeg håper dere vil vurdere å oppgradere denne snart. Jeg blir på dårlig humør hver eneste gang jeg må ordne noe i nettbanken. Dessverre kan ikke alt løses via appen, og jeg må derfor ofte inn i nettbanken. Appen har imidlertid blitt mye bedre!
Hei, Christina. Takk for din ærlige tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med mobilbanken og vilkårene du får hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med selve nettbanken. Både appen og nettbanken er under kontinuerlig utvikling, og håper du vil bli mer fornøyd med nettbanken etterhvert. / Wayra
Hei. Jeg er kunde hos Danske Bank i forbindelse med Akademikeravtalen. Banken er grusomt dårlig. Dårlig kundeservice mtp på lån og rådgivning. Laaang ventetid på telefon og chat. Nettbanken er dårlig.
Hei, Egil. Det er trist å lese at du har hatt dårlig opplevelse med oss. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen av våre kunder skal oppleve. Vårt fokus skal alltid være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Når det gjelder nettbanken vår er den i kontinuerlig utvikling. Om du har konkrete eksempler rundt rådgivningen og nettbanken setter vi pris om du tar kontakt med oss slik at vi får tatt med dette videre. Ventetiden på telefon har vært lang da det er mange som prøver å komme i kontakt med oss. Det har i tillegg vært ferieavvikling så kapasiteten vår har vært redusert. Kan tipse om at det pleier å være lite kø mellom kl 08-10 og 15-18. Vi håper ikke det er for sent for oss å rette opp inntrykket for deg. /Wayra
God rente gjennom Akademikerne, men lurer på om det er verdt å heller betale noen kroner ekstra hos en annen bank fordi nettbanken er så katastrofalt dårlig. Dette går ikke an i 2020! De sier at de har fokus på utvikling av mobilappen, men det veier ikke opp for en så dårlig nettbank. Nå MÅ Danske Bank snart koble seg på, hvis ikke mister de både gamle og potensielt nye kunder. X antall innlogginger med Bank-ID (inkludert passord!! Kan nesten ikke huske sist gang jeg måtte taste inn passord på Bank-ID!), så uoversiktlig at det er til å grine av, vanskelig å finne frem, liten skrift, etc, etc, etc. Se å få ansatt noen av utviklerne hos Sbanken, der vet de hvordan et godt brukergrensesnitt ser ut. Det er med sorg i hjertet at jeg må forlate Sbanken og gå over til den G R U S O M M E nettbanken til Danske Bank.
Hei, Kristine. Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med nettbanken vår. Vi tar tilbakemeldingen til oss, og med oss i vår utvikling av digitale løsninger. Vi håper at du velger å bli hos oss, og ta gjerne kontakt med oss enten per telefon eller via melding i nettbank/mobilbank om det er noe vi kan hjelpe deg med./ Thea