Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Danske Bank
2.0
221 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.0
Dårlig
221 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#113
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#113 av 116 dagligbanker
21%
Dårlig
21% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 221 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
30
13
8
33
137
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Danske Bank
Danske Bank har 221 verifiserte omtaler på Bytt.no

Har ventet snart 3 mnd på å få tilbud om boliglån

Omtale av  Mette

Med bakgrunn i den gunstige boliglånsrenten ønsket jeg å bytte bank. Jeg la inn data 3.juni, 1 og 1/2 mnd etterpå purret jeg fordi jeg ikke hadde hørt noe fra Den danske bank. Svaret da var at jeg vil høre noe i løpet av uka, senest 14 dager. Nå har det gått ytterligere en mnd og jeg har fortsatt ikke blitt kontaktet. Usikker på om jeg ønsker å bytte til en bank med så slett service, selv før man blir kunde.

Svar fra Danske Bank
19.08.2020 08:52

Hei, Mette. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Når det gjelder behandlingstid så har vi dessverre større pågang enn ønsket for tiden, i tillegg er det ferieavvikling som gjør at kapasiteten vår er redusert. Dette er selvfølgelig beklagelig, men vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig. Gjerne ta kontakt med oss per telefon slik at vi får undersøkt status på din sak. Vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med videre. / Thea

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Forferdelig nettbank

Omtale av  Christina

Danske Bank har svært gode betingelser via Econa og det er derfor jeg fortsetter å være kunde. Derimot er nettbanken virkelig ikke intuitiv og jeg håper dere vil vurdere å oppgradere denne snart. Jeg blir på dårlig humør hver eneste gang jeg må ordne noe i nettbanken. Dessverre kan ikke alt løses via appen, og jeg må derfor ofte inn i nettbanken. Appen har imidlertid blitt mye bedre!

Svar fra Danske Bank
14.08.2020 10:08

Hei, Christina. Takk for din ærlige tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med mobilbanken og vilkårene du får hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med selve nettbanken. Både appen og nettbanken er under kontinuerlig utvikling, og håper du vil bli mer fornøyd med nettbanken etterhvert. / Wayra

Elendige på lån og kundeservice

Omtale av  Egil

Hei. Jeg er kunde hos Danske Bank i forbindelse med Akademikeravtalen. Banken er grusomt dårlig. Dårlig kundeservice mtp på lån og rådgivning. Laaang ventetid på telefon og chat. Nettbanken er dårlig.

Svar fra Danske Bank
10.08.2020 14:39

Hei, Egil. Det er trist å lese at du har hatt dårlig opplevelse med oss. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen av våre kunder skal oppleve. Vårt fokus skal alltid være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Når det gjelder nettbanken vår er den i kontinuerlig utvikling. Om du har konkrete eksempler rundt rådgivningen og nettbanken setter vi pris om du tar kontakt med oss slik at vi får tatt med dette videre.  Ventetiden på telefon har vært lang da det er mange som prøver å komme i kontakt med oss. Det har i tillegg vært ferieavvikling så kapasiteten vår har vært redusert. Kan tipse om at det pleier å være lite kø mellom kl 08-10 og 15-18. Vi håper ikke det er for sent for oss å rette opp inntrykket for deg. /Wayra

Ekstremt dårlig nettbank

Omtale av  Kristine

God rente gjennom Akademikerne, men lurer på om det er verdt å heller betale noen kroner ekstra hos en annen bank fordi nettbanken er så katastrofalt dårlig. Dette går ikke an i 2020! De sier at de har fokus på utvikling av mobilappen, men det veier ikke opp for en så dårlig nettbank. Nå MÅ Danske Bank snart koble seg på, hvis ikke mister de både gamle og potensielt nye kunder. X antall innlogginger med Bank-ID (inkludert passord!! Kan nesten ikke huske sist gang jeg måtte taste inn passord på Bank-ID!), så uoversiktlig at det er til å grine av, vanskelig å finne frem, liten skrift, etc, etc, etc. Se å få ansatt noen av utviklerne hos Sbanken, der vet de hvordan et godt brukergrensesnitt ser ut. Det er med sorg i hjertet at jeg må forlate Sbanken og gå over til den G R U S O M M E nettbanken til Danske Bank.

Svar fra Danske Bank
06.08.2020 12:31

Hei, Kristine. Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med nettbanken vår. Vi tar tilbakemeldingen til oss, og med oss i vår utvikling av digitale løsninger. Vi håper at du velger å bli hos oss, og ta gjerne kontakt med oss enten per telefon eller via melding i nettbank/mobilbank om det er noe vi kan hjelpe deg med./ Thea

Tregt og gammeldags

Omtale av  Andreas

Har Akademikeravtalen i Danske Bank. Pluss - Gode betingelser på boliglån - En OK mobil-app, men på langt nær så god som andre banker sin. Står til 3 pluss. Minus - Gammeldags og knotete nettbank. - Lang vente- og behandlingstid på boliglån. - Lang ventetid på telefon til kundeservice (ca. 40 min hver gang). Heller ingen indikasjon på hvor man står i køen. - Tilbyr ikke gebyrfri avtale for unge kunder som en del andre banker tilbyr. - Banken støtter ikke Vipps-funksjoner som f.eks å få fremvist saldo i Vipps-appen.

Svar fra Danske Bank
05.08.2020 11:17

Hei, Andreas.  Godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss. Når det gjelder behandlingstid så har vi dessverre større pågang enn ønsket for tiden, i tillegg er det ferieavvikling som gjør at kapasiteten vår er redusert. Dette er selvfølgelig beklagelig, men vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig. Vi setter pris på din tilbakemelding og tar det med videre. Håper du ellers er fornøyd, og ikke nøl med å si fra om det er andre ting du savner. /Wayra

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Danske bank, nei rakk

Omtale av  Arne J

Danske bank sin kundeservice er totalt ubrukelige. Ikke gir de god nok info(dårlig opplæring?), de skaper ekstra arbeid for folk, og de vil knapt la en avsluttet en konto. Det letteste var da å si opp kort, sjekke hvilke tjenester man betaler for, avslutte de, og la 10 kr stå igjen på konto, er det de tar i mnds gebyr bare man rører kortet. Så da tok jeg ut alle pengene. Avsluttet konto kun pga. dårlig kundeservice. Styr unna

Svar fra Danske Bank
13.07.2020 09:10

Hei, Arne. Det er leit å høre at du hadde en dårlig opplevelse med oss. Generelt kan vi si at vi selvsagt alltid forsøker å være løsningsorienterte og finne gode løsninger for hver enkelt kunde, så det er kjedelig å høre at ditt inntrykk er annerledes. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din og den blir tatt videre internt. / Thea

Dyktig rådgiver og gunstige avtaler, men forferdelig dårlig nettbank trekker ned

Omtale av  Ida

Har Danske Bank pga Akademikernes gunstige avtale for boliglån. Svært fornøyd med kunderådgiver og all dialog med henne har vært positiv og raske prosesser. Dessverre er nettbanken til Danske Bank helt forferdelig dårlig. Gammelt grensesnitt, lite brukervennlig, for mange steg for å gjennomføre prosesser, vanskelig å finne frem til helt standard oppgaver. Meldinger fra kunderådgiver i Mobilbanken er umulig å finne igjen i nettbanken på desktop. Mobilbanken har begrenset bruksområde og funksjoner, noe som hele tiden tvinger deg inn i nettbanken. Dessverre er opplevelsen av nettbanken og Mobilbanken såpass dårlig at kun det helt nødvendige oppgaver utføres hos Danske Bank og jeg foretrekker i stedet å benytte min gamle nettbank i Sparebanken Vest.

Svar fra Danske Bank
09.07.2020 09:26

Hei, Ida! Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med nettbanken og mobilbanken vår. Vi tar med oss tilbakemeldingen din videre. Når det gjelder mobilbanken vår er denne i kontinuerlig utvikling. Vi håper at du velger å bli hos oss, og ta gjerne kontakt med oss enten per telefon eller via melding i nettbank/mobilbank om det er noe vi kan hjelpe deg med. /Thea

Danske Bank har 221 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Danske Bank mener

Danske Bank

Har ikke tilegnet profilen
Danske Bank deltar ikke på Bytt.no

Danske Bank har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Danske Bank besvarer ikke omtaler

Danske Bank har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Danske Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Danske Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR