Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Gode vilkår for Akademikerne, det hjelper også å være under 33 år. Fornøyd med vår rådgiver, og stort sett fornøyd med kundeservice. Men det er også det eneste som er positivt med DanskeBank. Som de fleste omtaler her nevner er nettbanken ubrukelig. De sier "vi jobber kontinuerlig med nettbanken", men det har foreløpig i mitt snart ett års lange kundeforhold ikke skjedd en eneste merkbar endring, hverken positiv eller negativ. 123spill.no i 2003 så mer moderne ut. AvtaleGiro og eFaktura er umulig å hanskes med selv. AvtaleGiro må man kontakte kundeservice for å opprette, som om det er den mest naturlige ting i verden. Mobilapp begynner å bli ganske bra, men det er en del mangler der fortsatt. F.eks. kan man ikke se rente på boliglån. Jeg har kontaktet de om konkrete tilbakemeldinger om nettbank og mobilapp tidligere, ingen av disse har det blitt gjort noe med. Med andre ord, ikke verdt tiden å gi de tilbakemelding rundt brukeropplevelse. Man må enten akseptere tingenes tilstand og ikke ha håp om at det endres med det første, eller bytte bank. Jeg faller inn under den første kategorien. Pengene spart gjennom Akademikerne-avtalen er verdt det. Så vidt. Som mange andre sier er det utelukkende vilkår gjennom Akademikerne som holder meg i DanskeBank. På ALT annet finnes det mange alternativer som er bedre.
Hei, Olav. Hyggelig å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men selvfølgelig leit å høre at du er misfornøyd med de digitale løsningene våre. Vi setter stor pris på din tilbakemelding. De konkrete funksjonene du nevner her er på vår prioriteringsliste. Mobilbanken er under utvikling og det vil komme flere funksjoner etter hvert. Forhåpentligvis vil du bli mer fornøyd med disse løsningene fremover. / Thea
Byttet pga Akademikerneavtalen. Nå er jeg på bytt.no fordi jeg leter etter en seriøs bank i stedet. Den gode renta er ikke nok lenger. Det tok 5 måneder å få ordnet med kort til kontoene slik at jeg kunne si opp min gamle bank. Lånet ble flyttet på en blunk. Å legge til flere kort er en sak for kundeservice. Det er umulig å få bekreftelser i nettbanken på om det jeg prøver å utføre faktisk har skjedd. Debetkortet funker kun på utvalgte terminaler så jeg må ha med andre kort i tillegg. Det er endeløse BankID-bekreftelser på småtteri når man allerede er logget inn i nettbanken. Avtalegiro har jeg gitt opp å opprette. Kundeservice er veldig hyggelige når jeg får kontakt og det tar vanligvis ikke så mange dager.
Hei, Jon. Først vil vi takke for din tilbakemelding. Det er slik vi blir bedre, og setter derfor stor pris på det. Utvikling av våre tekniske løsninger er og vil også fremover være en stor prioritet for banken, da spesielt mobilbanken. Vi har nylig lansert en ny mobilbank, og i den nye plattformen i mobilbanken vil vi ha større mulighet til å legge til funksjoner og tjenester i appen, slik at du som kunde framover vil kunne løse enda mer av dine daglige banktjenester og behov via mobilen. Det er hyggelig at du er fornøyd med kundeservicen til tider og vi skulle selvfølgelig ønske at du ikke hadde store problemer med bankbyttet. Avtalegiro får man dessverre ikke selv opprettet i nettbanken. Sender man en melding med betalingsinformasjon til oss så vil vi opprette dette for deg. Det at du ofte opplever problemer med debitkortet kan tyde på defekt kort da dette ikke er et generelt problem vi opplever. Gjerne ta kontakt med kundeservice slik at de kan se nærmere på dette. Takk igjen for gode tilbakemeldinger. /Rasmus
Å sitte i 40min. uten å få snakket med et sentralbord for så å oppleve at når du endelig kommer gjennom så er aktuell avdeling stengt. Det dreier seg om store beløp for meg, men Danske Bank synes visst tall under 8 siffer er småbeløp. Heldigvis ikke min faste bank.
Hei, Frithjof. Takk for tilbakemeldingen din. Veldig leit å høre at du ventet så lenge for å komme gjennom til oss. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetid. Det er selvfølgelig veldig beklagelig og ikke noe vi ønsker å være kjent med. Vi beklager opplevelsen du har hatt og skulle gjerne sett at dette ble løst på en annen måte. / Thea
Har i 5 mnd forsøkt å bytte til danske bank, men får ikke kontakt med banken. Kundekonsulent ringte meg én gang da jeg ikke rakk svare, og jeg har siden forsøkt få ham til å ringe meg opp, uten hell. Jeg har sendt epost, og jeg har snakket med kundeservice som sier han skal ringe, uten at noen ringer. Siste gang jeg ringte for å purre, så fikk jeg beskjed om å holde linjen, og etter litt venting ble bare røret lagt på. Jeg har siden ikke vært i kontakt med de og har bestemt meg for å beholde min opprinnelige bank.
Hei, Anette. Takk for at du tar deg tid til å gi oss slike tilbakemeldinger. Selvfølgelig veldig leit å høre at du har opplevd slik kundeservice, og det er absolutt ikke slik vi ønsker å fremstå. Vi beklager opplevelsen du har hatt og skulle gjerne sett at dette ble løst på en annen måte.Gjerne ta kontakt med oss igjen ved en senere anledning slik at vi kan prøve å rette opp dette inntrykket. Takk igjen for tilbakemelding.
Har holdt på å bytte til Danske Bank på grunn av Akademikeravtalen. Makan til rot har jeg aldri opplevd noen gang - jeg har møtt hyggelige mennesker i kundeservice som alle har sagt at de skal sjekke opp spørsmål jeg har og så ringe tilbake. Dette har skjedd ved 4 ulike anledninger uten at de har ringt opp igjen. De svarer ofte også helt ulikt - feks ble det opplyst at man må ha privat bankavtale dersom man ønsker en bedriftsavtale noe som viste seg å ikke stemme. Danske Bank har nok nedbemannet så kraftig at dette dessverre er et resultat - ingen grunn til å velge denne banken dersom du ikke er ute etter Akademikerfordelene. Nettløsningen minner også om hva andre banker hadde i 1995.
Hei, Torleif. Først vil vi begynne med å takke for din tilbakemelding. Dette setter vi pris på da det er kun slik vi blir bedre. Selvfølgelig veldig synd å høre at du er misfornøyd med kundeservicen vår. Dette er noe vi selvfølgelig ikke ønsker å være kjent med. Våre digitale løsninger vil bli en prioritet og disse plattformene skal utvikles de neste årene. Forhåpentligvis vil du bli fornøyd med disse løsningene etterhvert. /Rasmus
Jeg flyttet boliglån til Danske og siden jeg er i akademikerne fikk vesentlig lavere rente. Andre fordeler: 365 kredittkort brukt på bensinstasjoner (på Esso over en krone rabatt pr.liter) Lavere valutabegyr enn de fleste andre på Mastercard (1.5% mot 1.75-2 % i de fleste andre banker) Billån og andre lån også med lav rente Ulemper: Nettbank er ikke bra, omtrent umulig å opprette avtalegiro. Må legge inn BankID og passord for alt mulig (som å sende banken en melding) Har ikke bankID på mobil (men den jeg har i Sbanken fungerer) Konklusjon: kan være et godt valg hvis du er i akademikerne, men ikke kvitt deg med din gamle bank (Jeg har fremdeles Sbanken og bruker den til avtalegiro siden danske ikke fungerer tilfredstillende der)
Hei, Bjørn. Tusen takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding, det setter vi pris på! Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du får gjennom Akademikeravtalen. Når det gjelder nettbanken/mobilbanken vår er den i kontinuerlig utvikling. Du må gjerne sende oss en melding i nettbanken eller sende oss en chat så kan vi opprette AvtaleGiro for deg. Det stemmer at vi ikke tilbyr BankID på mobil, men vi har en løsning som heter Mobil-ID hvor du får generert en engangsskode på mobilen og fungerer på lik linje som en kodebrikke. Igjen, takk for din tilbakemelding og håper du blir enda mer fornøyd etter hvert. /Wayra
De er ikke tilgjengelige på telefon. Jeg kan bruke flere dager på å få kontakt.Saksbehandlerne registrere ikke avtalene vi gjør, de sier forskjellig og virker usikre. Det blir en byrde å ha et kundeforhold til denne banken.
Hei, Mariann. Det er veldig leit å høre at du har hatt den opplevelsen med oss. Vi ønsker selvfølgelig ikke at noen kunder skal oppleve dette. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetid. Vi kan generelt si at vårt fokus alltid skal være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Setter pris på din tilbakemelding og den vil bli tatt med videre. / Thea