Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har holdt på å bytte til Danske Bank på grunn av Akademikeravtalen. Makan til rot har jeg aldri opplevd noen gang - jeg har møtt hyggelige mennesker i kundeservice som alle har sagt at de skal sjekke opp spørsmål jeg har og så ringe tilbake. Dette har skjedd ved 4 ulike anledninger uten at de har ringt opp igjen. De svarer ofte også helt ulikt - feks ble det opplyst at man må ha privat bankavtale dersom man ønsker en bedriftsavtale noe som viste seg å ikke stemme. Danske Bank har nok nedbemannet så kraftig at dette dessverre er et resultat - ingen grunn til å velge denne banken dersom du ikke er ute etter Akademikerfordelene. Nettløsningen minner også om hva andre banker hadde i 1995.
Hei, Torleif. Først vil vi begynne med å takke for din tilbakemelding. Dette setter vi pris på da det er kun slik vi blir bedre. Selvfølgelig veldig synd å høre at du er misfornøyd med kundeservicen vår. Dette er noe vi selvfølgelig ikke ønsker å være kjent med. Våre digitale løsninger vil bli en prioritet og disse plattformene skal utvikles de neste årene. Forhåpentligvis vil du bli fornøyd med disse løsningene etterhvert. /Rasmus
Jeg flyttet boliglån til Danske og siden jeg er i akademikerne fikk vesentlig lavere rente. Andre fordeler: 365 kredittkort brukt på bensinstasjoner (på Esso over en krone rabatt pr.liter) Lavere valutabegyr enn de fleste andre på Mastercard (1.5% mot 1.75-2 % i de fleste andre banker) Billån og andre lån også med lav rente Ulemper: Nettbank er ikke bra, omtrent umulig å opprette avtalegiro. Må legge inn BankID og passord for alt mulig (som å sende banken en melding) Har ikke bankID på mobil (men den jeg har i Sbanken fungerer) Konklusjon: kan være et godt valg hvis du er i akademikerne, men ikke kvitt deg med din gamle bank (Jeg har fremdeles Sbanken og bruker den til avtalegiro siden danske ikke fungerer tilfredstillende der)
Hei, Bjørn. Tusen takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding, det setter vi pris på! Det er godt å høre at du er fornøyd med vilkårene du får gjennom Akademikeravtalen. Når det gjelder nettbanken/mobilbanken vår er den i kontinuerlig utvikling. Du må gjerne sende oss en melding i nettbanken eller sende oss en chat så kan vi opprette AvtaleGiro for deg. Det stemmer at vi ikke tilbyr BankID på mobil, men vi har en løsning som heter Mobil-ID hvor du får generert en engangsskode på mobilen og fungerer på lik linje som en kodebrikke. Igjen, takk for din tilbakemelding og håper du blir enda mer fornøyd etter hvert. /Wayra
De er ikke tilgjengelige på telefon. Jeg kan bruke flere dager på å få kontakt.Saksbehandlerne registrere ikke avtalene vi gjør, de sier forskjellig og virker usikre. Det blir en byrde å ha et kundeforhold til denne banken.
Hei, Mariann. Det er veldig leit å høre at du har hatt den opplevelsen med oss. Vi ønsker selvfølgelig ikke at noen kunder skal oppleve dette. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetid. Vi kan generelt si at vårt fokus alltid skal være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Setter pris på din tilbakemelding og den vil bli tatt med videre. / Thea
Kontaktløs betaling med kort uten bruk av pinkode virker ikke. Har fått 3 kort uten at problemet er løst. I noen betalingsterminaler fungerer ikke kortet i det hele tatt. Nettbanken er dårlig og ikke tilpasset mobile enheter. Dårlig mobilbank. Overdimensjonert sikkerhet i nettbank og mobilbank. Alltid krav om dobbelt legitimering både pinkode og bankid. Tilbyr ikke bankid på mobil. Får ikke fram saldo i Vipps - dette støtter ikke Danske bank. Svært dårlig kundeservice. Tar dager å få svar på melding. Venter på kundeservice på telefon nå, 45 minutter og står fremdeles i kø. Det holder ikke med lav rente, når alt annet ikke holder mål. Dette er alt for dårlig! Trist.
Hei, Torstein. Det er synd å høre at du har opplevd problemer med oss. Våre digitale løsninger er under kontinuerlig utvikling så her vil det komme nye funksjoner etter hvert. Vi har dessverre opplevd stor pågang den siste tiden. Dette er selvfølgelig beklagelig, men vi jobber på spreng med å få svart så fort som mulig. Setter pris på din tilbakemelding og gjerne ta kontakt med oss angående kortet ditt slik at vi får undersøkt problemet. / Thea
ELENDIG kundeservice, har vært kunde her godt over 10 år men nå er det nok. Ingen ringer meg tilbake rådgivingen er fullstendig fraværende. ringte en annen bank og fikk god hjelp og rådgiving med en gang. Nå bytter jeg alt over dit... skuffende
Hei, Geir. Det er leit for oss å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker selvfølgelig ikke at noen kunder skal oppleve dette. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetid. Vi kan generelt si at vårt fokus alltid skal være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Setter pris på din tilbakemelding og den vil bli tatt med videre internt. / Thea
Flyttet nylig boliglån til Danske Bank pga. Akademikeravtalen. Denne avtalen er svært gunstig også da jeg kvalifiserer for Boliglån ung. Kundeservicen er også god, og man blir fulgt opp bra. Men så har vi nettbanken, og *fy flate* så dårlig den er. Dette var noe jeg gruet meg veldig til å bruke da jeg hadde 365-kortet fra tidligere og var inne der et par ganger. Jeg trodde Nordea var ille, men dette tar kaka. Mye av hovedproblemene ligger i at det er alt for mye ubrukelig grafikk, grafer og menystruktur som kaster alle konvensjoner ut av vinduet. Skulle betale en regning, og så den ble trukket på 365-kortet i stedet for brukskontoen, men fikk beskjed om at den var lagt til morgendagen. Disponibelt beløp for 365-kortet var likevel trukket. Etter å ha lett i et kvarter har jeg fortsatt ikke klart å finne noe forfallsregister eller hvor denne transaksjonen ligger. Det er omtrent som å kjøpe en bil og måtte lete etter rattet. I tillegg er det diverse rariteter: på venstre side av skjermen, midt på, har jeg et flagg det står REB1640 og når jeg trykker på det kommer det opp en graf fra 0 til 1000 med en haug NaN som overskrift. En del av menyvalgene leder deg direkte til en død link med "refused to connect", og man må da gå tilbake til hovedsiden. Se hvor mange døde linker DU klarer å finne! Til tross for en helt ubegripelig steinræva nettbank vil jeg si at Danske Bank likevel er verdt en vurdering dersom du er i Akademikerne eller du er der for 365-kortet. Jeg skal lete i fem minutter til før jeg gir opp. Jeg har allerede overført det samme beløpet fra brukskonto til kredittkortet, men det blir jammen meg spennende å se om regningen blir betalt i morgen eller ikke.
Hei, Terje. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med dine vilkår hos oss og ikke minst kundeservicen :-) Vårt fokus er å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder. Angående regningen du skulle betale - dersom dette er en e-Faktura så vil primærkontoen din automatisk bli lagt til som belastningkonto. Det kan hende at 365-kontoen er primærkonto for deg, men dette kan du endre i nettbanken ved å trykke på pilen bak den kontoen du ønsker som ny primærkonto via kontooversikten på forsiden - "Innstillinger" - og huk av for primærkonto og velg "lagre". Når det gjelder nettbanken vår er den i kontinuerlig utvikling. Ut ifra det du beskriver her så virker det som om at du har fått en teknisk feil på siden, men vanskelig å si noe om hva eller hvorfor. Veldig fint om du har mulighet til å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan undersøke det nærmere. Håper dette var oppklarende. Ikke nøl med å ta kontakt med vårt rådgivingssenter dersom du lurer på noe annet. /Wayra
Danske Bank ligger 15-20 år tilbake i tid teknisk og i tankegang. Nettbanken er slitsom, og mobilappen er mangelfull. Dette var hovedårsaken til at at jeg flyttet boliglånet. Dette holder ikke i dag hvor mange vil gjøre alt på mobilen, helst uten å ringe kundeservice for å endre den minste ting.
Hei, Krister. Takk for din tilbakemelding.Det er synd å høre at du er misfornøyd med våre digitale løsninger. Våre digitale løsninger er under kontinuerlig utvilking og vi setter pris på konkrete tilbakemeldinger for å kunne bli bedre. Ikke nøl med å ta kontakt med oss. / Thea