Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vi har boliglån hos Danske Bank, og einaste grunnen til at vi har det er fordi vi får veldig god rente grunna Tekna-avtale. Dei har ei forferdeleg lite brukarvenleg og veldig lite intuitiv nettside, appen manglar mange funksjonar andre mobilbankar har og verkar gamaldags. Alt i alt ein veldig dårleg opplevelse.
Svært lang tid for å komme gjennom på telefon. Ikke mulig å endre kredittramme verken på nettside eller pr telefon. Trengte skriftlig henvendelse og kunne ta opp til 48t. Kunne tro henvendelsen blei sendt med båt til Danmark.
det verktøyet 2 uker for en enkel finansieringsbevis. Jeg fikk inkompetente unnskyldninger.
Jeg er absolutt fornøyd med Danske Bank og de fordelene man får som medlem av Akademikerne. Har ingenting å utsette.
Det her er den mest horrible kundeinteraksjonen jeg har hatt. Jeg er Tekna-medlem, og skulle søke om lån. Det er et litt spesielt tilfelle som ikke passer inn i skjemaene, så jeg trenger å snakke med en kundebehandler. Etter en halvlunken samtale på både telefon og chat, forsøkte jeg i tre omganger å logge inn på den automatiske søknadssiden (brukte over tre timer). Kontaktet kundeservice to ganger, men det var til slutt Sbankens kundeservice som hjalp meg inn (i konkurrentens bank. BankID-relatert). Fylte ut søknad. To uker etterpå får jeg en e-post med teksten "Det ser ut til at det har oppstått en teknisk feil ved innsending av lånesøknad, og vi kan dessverre ikke se hva du søker om. Send på nytt, så tar vi kontakt." Jeg sender inn på nytt, og får et automatisk avslag på lånesøknaden (som forventet, jeg har et spesielt tilfelle som ikke passer inn i skjemaene). Banken tar ikke kontakt, så jeg ringer etter et par dager, og etter 20 minutter i kø får jeg snakke med en hyggelig kundebehandler... i ca. fem minutter før samtalen blir brutt. Jeg regner med at de ringer opp igjen, og joda, etter ett minutt ringer det. "Hei, dette er en automatisk spørreundersøkelse. Vi lurer på hvor fornøyd du er med vår forrige samtale." Kundebehandleren har ikke ringt tilbake. Og det kommer ikke jeg til å gjøre heller. Den Danske Bank har kostet meg altfor mange kalorier som det er. Nå skal jeg snakke med Tekna, og be de vurdere å skifte samarbeidspartner, for etter både egen erfaring, og det jeg kan lese fra andre her, er ikke dette en bank de burde assosiere navnet sitt med.
Umulig å betale regninger, endre beløp på overførsler, ingen oversikt, tåpelige svar hos kundeservice, håpløst amatøraktig og foreldet layout. Eks.: Ønsker jeg å betale ned ekstra på huslån, må overføre penger til min gamle bank, for så å overføre tilbake til Danske Bank som en overførsel. Jeg må også overføre penger til min gamle bank for å betale regninger, da det er umulig å få utført denne tjenesten hos Danske Bank! Total mangel på oversikt over lån, innbetalinger etc. Danske Bank er den verste banken som finnes, men rentebetingelsene som medlem av Akademikerne er ok.
Jeg hadde både privatkonto og bedriftskonto i Danske bank med meget bra årlig omsetning. I forbindelse med internett kjøp og tvunget av korona tider ble mitt kredittkort svindlet for et ikke ubetydelig beløp. Jeg kontaktet banken med en gang og fikk beskjed om å ikke bekymre meg da dette gikk på reklamasjon. Til min store overraskelse fikk jeg avslag på reklamasjonen da bankens "svindeljeger" som så ut til å være nettopp ferdig meg gymnaset bestemte seg for at dette ikke var svindel. Etter at jeg klaget til finnansklagenemnda kom bankens advokat på banen og brukte mange timer og dokumenter for å beviser at jeg løy. Saken ble ikke løst i nemnda og ble sendt finnansklagenemnda bank som til slutt ikke kunne bestemme, men kunne ikke gi medhold til Danske bank og jeg fikk pengene mine tilbake etter 6 mndr. I mellomtiden byttet jeg bank til din bank og sparte kr. 10000 I året på boliglån. Opplevelsen av å bli svindlet var en ting, men arrogansen jeg opplevde fra Danske bank og det å ikke ble trodd etter mange år kundeforhold var mye verre.