Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ikke interessert i beholde deg som kunde. Anbefaler faktisk kundene å bytte bank hvis du er misfornøyd
Danske Bank er gode på betingelser, særlig gjennom avtaler med fagforeninger. Men en så ufattelig dårlig nettbankopplevelse skal du lete lenge etter! Nettbanken er treg, lite intuitiv, unødig komplisert, og krever mange klikk og trykk og bekreftelser og ditt og datt for å gjøre de enkleste operasjoner. Appen er marginalt bedre, men generelt ikke noe stjerneprodukt. DB kunne lært mye av Sbanken, som er best i klassen på nettbank og app.
Har brukt de siste tre ukene på å prøve å bli kunde i Danske Bank. Mitt inntrykk så langt er at de aldri har fått nye kunder før De forskjellige personene jeg har vært i kontakt med så langt (7 stk totalt) svarer på spørsmål i hytt og gevær, og det finnes ingen kontinuitet eller oversikt over hvor jeg er i prosessen. Tre ganger har jeg vært å skrevet ut og scannet inn dokumenter, og jeg har også vært på postkontoret og legitimert meg med pass. Jeg har fem forskjellige mailrekker med forskjellige folk (du sender melding til en, så får du svar av en helt annen person i Danske Bank), og har snakket på telefon etter å ha ringt i 40 minutter. Nå fikk jeg endelig bekreftet at alt var i orden - og behandlingstiden for å opprette en enkel brukskonto? En uke. Du hørte riktig - en uke for å opprette en brukskonto etter de har mottatt alle papirer. Og bank id? Det får jeg etter brukskonto er opprettet. Du trodde kanskje det var en sånn kodebrikke, eller at man bruker bank id med et par trykk på mobilen? Neida - de tilbyr ikke bank-id brikke eller bank-id på mobil, men en egen app som har 1,9 i vurdering på app store. På dette steget i prosessen håper jeg bare at jeg får betalt regninger igjen før sommeren. Virker som de skrev under Akademikerneavtalen for så å sparke halve staben
Veldig vanskelig å komme igjennom kundeservice og henvisninger til diverse hjemmesider for faktisk å få snakket med en rådgiver. Fikk beskjed om at boliglån aldri blir innvilget over telefon og at det derfor ikke var noe poeng i å snakke med en rådgiver. Jeg forstår at man må ha elektronisk signatur for å godkjenne et lån i siste instans, men å før dette tidspunktet er det vel ytterst normalt å kunne diskutere ulike investeringsmuligheter med en rådgiver i banken? Kontaktet annen bank for råd om hva som er lurt å investere i, fikk hjelp direkte.
Står i kø i timesvis uten å få hjelp. Peøver å finn andre nummer eller annen kontaktinfo på nettet, men uten hell. Kan ikke bruke hele dagen på å få tak i danske bank.ordne heller en funksjon som gjør at dere ringertilbake.!
Føler ikke at man er ivaretatt som kunde. Har ikke en fast rådgiver og når man har diverse forespørsler er det tungvindt med forskjellig rådgiver hver gang som ikke har satt seg inn i kundeforholdet. Samme spørsmål må besvares flere ganger. Det går også lang tid for å få svar. Det er aldri noen oppfølging fra banken.
Umulig å bruke nettbank, skjulte kostnader. I mitt tilfelle hadde jeg Tekna kundeavtale som visstnok var gratis for studenter. Den begynte visst å koste 25kr i måneden da jeg var ferdig studert. Jeg begynte aldri å bruke kontoene i Danske Bank fordi nettbanken var helt grusom å bruke så kontoene mine var tomme og derfor fikk jeg overtrekksgebyr når de i skjul begynte å trekke disse månedlige beløpene. Elektroniske meldinger forsvant etter jeg hadde lest dem én gang. Hver operasjon tar ca. en haltime å få til pga. lite logisk grensesnitt. Stadig store røde bokser med feilmeldinger. Prøvde å kontakte kundesupport via en chat, men den virket ikke. Jeg har prøvd i månedsvis å avslutte denne såkalt gode kundeavtalen, men får det ikke til. Når jeg klikker for å kontakte support får jeg bare en feilmelding. Totalt har dette kostet meg over 200kr i overtrekksgebyrer for å få lånebetingelser som det viste seg at DNB kunne matche. Jeg setter inn penger regelmessig bare for å dekke de månedlige kostnadene. Hele nettbanken føles som et sort hull. Jeg har prøvd å slette alle kontoene mine, men jeg får det ikke til, fordi de har et par øre i negativt beløp og jeg vet ikke hvorfor. Jeg har ingenting positivt å si om Danske Bank, men jeg har hørt at de selv sier at de har bra kundesupport, og det er kanskje ikke så rart, for de må ha fått god trening så vaskelig som det er å bruke nettbanken. Hvis du er pensjonist, er vant til unødvendige utgifter og foretrekker å snakke med rådgivere framfor å bruke nettbank kan det hende Danske Bank er midt i blinken.