DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hade egentlig gitt DNB sparken for en stund siden, så flynet min arbeidsgiver pesjon sparingen til DNB. Det gikk ett helt år uten at det bles endt ut en eneste oppdatering om spareprofil eller avkastning. faktisk ingen kommunikasjon overhodet! Det bekrefter bare min tidligere erfaring at de gir fullstendig faen! De greier ike å ta kontakt selv om man ber om det. Brukte sikkert en halv time på chat med de uten at mennesket der kunne formidle noenting til DNB liv,som forvalter pensjon... Hadde det vert mulig så hadde jeg gitt null stjerner. Men bare slapp av DNB Jeg har allerede satt i gang prosessen med å flytte pensjons sparingen og jeg kommer til å anbefale mine kolleger til å gjøre det samme! Og ja vi er ganske mange, flere hundre faktisk. Ha en god dag Frode
Hei Frode og takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Leit å høre at du ikke har fått tilstrekkelig informasjon rundt din pensjonssparing, her har vi nemlig selvbetjente løsninger som gjør det mulig for deg å holde oversikt raskt og enkelt. Ved å laste ned Spare applikasjonen vår, får du totaloversikt over all din sparing, her inkludert pensjonssparing. Her kan du se Innskuddspensjon fra arbeidsgiver og man får mulighet til å administrere denne, ved eksempelvis endring av risikoprofil. Dette er også mulig å se under nettbanken ved å gå til Pensjon og forsikring, som er et av menyvalgene i nettbanken. Det krever at du har en gyldig nettbankavtale hos oss for å benytte deg av disse løsningene, dette kan enkelt opprettes ved bruk av BankID fra annen bank. Årsaken til at du ikke har fått bistand fra kunderådgiver på chat skyldes at Kundesenteret ikke har innsyn i DNB Liv, dette er en egen avdeling som skal håndtere henvendelser selv. Vi oppgir gjerne kontaktinformasjon og åpningstider i samtale med deg på Chat, men vi får ikke veiledet utover generelle spørsmål, dessverre. Har du behov for å komme i kontakt med DNB Liv, må du selv ringe på 915 04800, slik at vi får satt deg over til riktig avdeling. Alternativt kan du sende en skriftlig nettbankmelding ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. DNB Liv er åpent mandag-fredag mellom 08.00-16.00. Vi håper at du ønsker å gi oss en ny sjanse og at du forsøker å ta i bruk Spare applikasjonen til gjøremål rundt din pensjonssparing. Ha en fin dag videre.
Det er ganske utrolig hvordan Norges største og rikeste bank også har Norges dårligste nettbank. Som en mobilbruker er det en haug av funksjoner som ikke er tilgjengelig, som andre banker har hatt integrert i sine apper i mange år. Noe så enkelt som å sjekke meldinger fra banken. Vil du sjekke postkassen? Da må du på fullversjon via PC. Det finnes en mulighet for å komme til fullversjon fra mobilen, men denne linken har de klart å gjemme fra oss som er avhengig av den. Det er rart da den lå nederst på de fleste mobilsidene tidligere. Linken til fullversjon som ligger på loginsidene fungerer ikke 9 av 10 ganger. «En feil har oppstått» blir en gjenganger. Tips til deg som skal bytte bank: Om du bruker mobil og forventer en ok brukeropplevelse anbefales du å se et annet sted :-) Kan virkelig lure på hva alle disse produktutviklerne i DNB bruker tiden sin på.. Ihvertfall ikke å undersøke hva brukerene trenger og savner i dagens løsning.
Hei Thomas. Vi jobber med å utvikle en ny nettbank som vil gjøre det enklere å integrere slike løsninger i mobilbanken. Håper du kan gi oss en ny sjanse til å bevise deg at vi er gode nok :-) For å logge inn i fullversjonen fra mobil: "Logg inn" - "Gå til fullversjon" - "Logg inn". Så vil du kunne logge inn i fullversjonen. Ønsker deg en fin dag! /Thomas
Ventetiden på kundeservice telefonen, jeg var heldig om jeg kom gjennom etter én time, har sittet opp til tre timer i kø. Måtte ringe inn 2 ganger før de fikset problemet med bankkortet mitt. Fikk nytt bankkort, måtte ringe inn 5 ganger til fordi dette funket heller ikke. Umulig å få lån selv med penger på konto og fast lønn, uansett om det var billån eller huslån. Servicemedarbeiderne er også ganske krasse og uhyggelige. Har ved to anledninger møtt hyggelige folk i andre enden, en dame og en mann, kunne ønske jeg husket navnet på disse så jeg kunne gitt den skryten de fortjente. Ellers veldig god mobilbank og spare app. Tiltak til forbedring: Ansett hyggeligere, og flere!! servicemedarbeidere. Takk for 10+ år, byttet bank.
Hei. Kjedelig å høre at du er misfornøyd med oss. Det er dessverre lengre kø på telefon for tiden. Køen avtar som regel utover dagen. Minner også om at vi er tilgjengelig på chat og nettbankmelding. Det er beklagelig om du ikke fikk hjelpen du trengte første gang du ringte til oss. Vi takker for tilbakemeldingen og prøver stadig å forbedre oss. /Thomas
Var kunde i 20 år. Fikk plutselig melding om å dokumentere transaksjoner for siste år. Har gjort lignendne transaksjoner i 15 år uten noe problem. Var skeptisk til å sende inn dokumentasjon om transaksjoner på grunn av perosnvern. Plutselig får jeg beskjed om at banken sier opp kundeforholdet med grunnalg i KYC. Sender da inn dokumentasjon som de har spurt om og regner med at alt skal være greit, siden avgjørelsen ble grunnlagt i Kyc. Får beskjed om at "Banken ikke vil vurdere dokumentasjon som ble sendt inn etter fristen". For en måte å behandle lojale kunder på. Ser her at de har svart tidligere at det bare er å sende inn dokumentasjon så vil man åpne konto, men tydeligvis bare løgn og PR fra de som skriver her. DNB er jo norges dyreste bank så anbefaler alle å bytte. Plutselig kaster de deg uten grunnlag og de er ikke til å stole på.
Hei Ola. Vi er som bank pliktig til å innhente opplysninger fordi vi må vite at kundene våre er den de sier de er, og vi må vite hvor pengene deres kommer fra. Opplysningene skal sikre at vi har god kunnskap om kundene våre og at tjenestene vi tilbyr brukes slik kunden har opplyst. Disse pliktene følger av hvitvaskingsreglene, som gjelder for hele finansnæringen. Kundene det gjelder har fått brev både i posten og i nettbanken. Vi har også ringt kunder og sendt sms. Det er også sendt ut en rekke purringer og varsel om at kundeforholdet kan opphøre hvis vi ikke får de opplysningene vi trenger. Hvis man svarer på seint for dette blir kundeforholdet avviklet. Du er velkommen til å opprette et nytt kundeforhold ved en senere anledning. /Thomas
Er du glad i pengene dine eller vil du gi de vekk til en gjeng blåskjorter i dress? Etter å sjekket litt markedet ble alle våre lån billigere... Vurderer du å bytte til dnb? Les kommentarer her på bytt.no før du gjør det .
Hei Frode, Leit å lese at du ber andre potensielle kunder holde seg unna. Vi er en konkurransedyktig bank på rente, men det er ikke alltid vi har mulighet til å gi den samme som konkurrenten /Maren
Hei, ble bort 2 månder pga private problemer. Da jeg kom tilbake fikk masse mail osv.. min konto ble sperret å vil sjekke hva som skjer og fikse alt. Beklager siste år var veldig dårlig på meg men ikke noe som jeg kan ikke fikse. Vil gjerne ta en prat med dere og forsete å bli kunde hos dere. Mvh Ivan
Hei Ivan og takk for din tilbakemelding. Vi får dessverre ikke undersøkt eller bistått deg med henvendelsen din gjennom denne kanalen, men helt utmerket at du tok deg tid til å skrive til oss, slik at vi kan peke deg i riktig retning. Vi skal selvfølgelig hjelpe deg med dette, det er veldig kjekt å høre at du fremdeles ønsker å være kunde i DNB. Har du anledning til å ta kontakt med en kunderådgiver direkte? Du kan komme i kontakt med kunderådgiver ved å ringe oss på 915 04800, eller starte en ny chat innlogget fra nettbank. Vi er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00. Ønsker deg en riktig god helg!
DnB har så langt vært hos oss i familien den beste opplevelsen ved en bank, problemene startet ved utv DnB. Jeg er en pensjonsmottaker og har mottat pensjon flere tiår nå, min kone har også hatt midler flere år. Nå har de låst kontoen min og pengene våres, de har fått den opplysningen de trenger og det har gått hele 7 uker nå! Rentene på masterkortet mitt har kommet og regninger er gått til innkasso barna mine har hjulpet meg der. Forferdelig dårlig avdeling som er vannvittig treig. DnB kontroll utv er det verste minst forklarende avdelingen som finnes, DnB er en ekstrem god bank, det er et par andre som havnet i denne situasjonen samtidig som meg. De fikk pengene sine ganske fort. Her sitter jeg å venter uten grunn og uten svar. Hele familie treet skal vekk ifra DnB’s kundeliste og det må dere andre også gjøre.
Hei, dette var leit å høre. Denne typen saker pleier ikke å ta så lang tid, så ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt på innlogget chat fra nettbanken eller på telefon 91504800, slik at vi kan få purret på saken din direkte. Ellers er det kjekt å høre at du har vært fornøyd med oss frem til nå, og utrolig leit at det skulle ende på denne måten. Håper du får en god dag, og at vi finner en løsning på dette. /Lene