DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ventetiden på kundeservice telefonen, jeg var heldig om jeg kom gjennom etter én time, har sittet opp til tre timer i kø. Måtte ringe inn 2 ganger før de fikset problemet med bankkortet mitt. Fikk nytt bankkort, måtte ringe inn 5 ganger til fordi dette funket heller ikke. Umulig å få lån selv med penger på konto og fast lønn, uansett om det var billån eller huslån. Servicemedarbeiderne er også ganske krasse og uhyggelige. Har ved to anledninger møtt hyggelige folk i andre enden, en dame og en mann, kunne ønske jeg husket navnet på disse så jeg kunne gitt den skryten de fortjente. Ellers veldig god mobilbank og spare app. Tiltak til forbedring: Ansett hyggeligere, og flere!! servicemedarbeidere. Takk for 10+ år, byttet bank.
Hei. Kjedelig å høre at du er misfornøyd med oss. Det er dessverre lengre kø på telefon for tiden. Køen avtar som regel utover dagen. Minner også om at vi er tilgjengelig på chat og nettbankmelding. Det er beklagelig om du ikke fikk hjelpen du trengte første gang du ringte til oss. Vi takker for tilbakemeldingen og prøver stadig å forbedre oss. /Thomas
Var kunde i 20 år. Fikk plutselig melding om å dokumentere transaksjoner for siste år. Har gjort lignendne transaksjoner i 15 år uten noe problem. Var skeptisk til å sende inn dokumentasjon om transaksjoner på grunn av perosnvern. Plutselig får jeg beskjed om at banken sier opp kundeforholdet med grunnalg i KYC. Sender da inn dokumentasjon som de har spurt om og regner med at alt skal være greit, siden avgjørelsen ble grunnlagt i Kyc. Får beskjed om at "Banken ikke vil vurdere dokumentasjon som ble sendt inn etter fristen". For en måte å behandle lojale kunder på. Ser her at de har svart tidligere at det bare er å sende inn dokumentasjon så vil man åpne konto, men tydeligvis bare løgn og PR fra de som skriver her. DNB er jo norges dyreste bank så anbefaler alle å bytte. Plutselig kaster de deg uten grunnlag og de er ikke til å stole på.
Hei Ola. Vi er som bank pliktig til å innhente opplysninger fordi vi må vite at kundene våre er den de sier de er, og vi må vite hvor pengene deres kommer fra. Opplysningene skal sikre at vi har god kunnskap om kundene våre og at tjenestene vi tilbyr brukes slik kunden har opplyst. Disse pliktene følger av hvitvaskingsreglene, som gjelder for hele finansnæringen. Kundene det gjelder har fått brev både i posten og i nettbanken. Vi har også ringt kunder og sendt sms. Det er også sendt ut en rekke purringer og varsel om at kundeforholdet kan opphøre hvis vi ikke får de opplysningene vi trenger. Hvis man svarer på seint for dette blir kundeforholdet avviklet. Du er velkommen til å opprette et nytt kundeforhold ved en senere anledning. /Thomas
Er du glad i pengene dine eller vil du gi de vekk til en gjeng blåskjorter i dress? Etter å sjekket litt markedet ble alle våre lån billigere... Vurderer du å bytte til dnb? Les kommentarer her på bytt.no før du gjør det .
Hei Frode, Leit å lese at du ber andre potensielle kunder holde seg unna. Vi er en konkurransedyktig bank på rente, men det er ikke alltid vi har mulighet til å gi den samme som konkurrenten /Maren
Hei, ble bort 2 månder pga private problemer. Da jeg kom tilbake fikk masse mail osv.. min konto ble sperret å vil sjekke hva som skjer og fikse alt. Beklager siste år var veldig dårlig på meg men ikke noe som jeg kan ikke fikse. Vil gjerne ta en prat med dere og forsete å bli kunde hos dere. Mvh Ivan
Hei Ivan og takk for din tilbakemelding. Vi får dessverre ikke undersøkt eller bistått deg med henvendelsen din gjennom denne kanalen, men helt utmerket at du tok deg tid til å skrive til oss, slik at vi kan peke deg i riktig retning. Vi skal selvfølgelig hjelpe deg med dette, det er veldig kjekt å høre at du fremdeles ønsker å være kunde i DNB. Har du anledning til å ta kontakt med en kunderådgiver direkte? Du kan komme i kontakt med kunderådgiver ved å ringe oss på 915 04800, eller starte en ny chat innlogget fra nettbank. Vi er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00. Ønsker deg en riktig god helg!
DnB har så langt vært hos oss i familien den beste opplevelsen ved en bank, problemene startet ved utv DnB. Jeg er en pensjonsmottaker og har mottat pensjon flere tiår nå, min kone har også hatt midler flere år. Nå har de låst kontoen min og pengene våres, de har fått den opplysningen de trenger og det har gått hele 7 uker nå! Rentene på masterkortet mitt har kommet og regninger er gått til innkasso barna mine har hjulpet meg der. Forferdelig dårlig avdeling som er vannvittig treig. DnB kontroll utv er det verste minst forklarende avdelingen som finnes, DnB er en ekstrem god bank, det er et par andre som havnet i denne situasjonen samtidig som meg. De fikk pengene sine ganske fort. Her sitter jeg å venter uten grunn og uten svar. Hele familie treet skal vekk ifra DnB’s kundeliste og det må dere andre også gjøre.
Hei, dette var leit å høre. Denne typen saker pleier ikke å ta så lang tid, så ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt på innlogget chat fra nettbanken eller på telefon 91504800, slik at vi kan få purret på saken din direkte. Ellers er det kjekt å høre at du har vært fornøyd med oss frem til nå, og utrolig leit at det skulle ende på denne måten. Håper du får en god dag, og at vi finner en løsning på dette. /Lene
Etter flere henvendelser til kontroll senteret på mail,( som er eneste kontaktmulighet ) vil de ikke gi meg tilgang på lønn! Konto deaktivert pga. En reklamasjon, jeg har forklart situasjonen, men de vil jo f%#n ikke høre!! Dette kan umulig være lovlig, dette er livsopphold til barn og utgifter som skal betales, hva holder denne banken på med???
Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Ser du skriver at du har fått konto sperret på grunn av en reklamasjon. Om det gjelder manglende dokumentasjon på en transaksjon vil jeg anbefale at du kontakter oss på nytt for å få sendt inn dokumentasjon banken trenger. /Frida
Oppdaget flere uautoriserte transaksjoner til Playstation Network på kontoen min på tilsammen 4500 kroner. Sendte inn reklamasjon til DNB. De overførte pengene til kontoen min, og trakk pengene fra Playstation. Playstation mente at det var sønnen min som hadde utført transaksjonene, og sperret spille kontoen hans. Sønnen min innrømte til slutt at det var han som hadde gjort det. Jeg kontaktet da Playstation for å betale tilbake. De sa jeg måtte betale tilbake med gavekort og gi dem kodene. Etter noen dager ble spille kontoen til sønnen min åpnet igjen. Ga og beskjed til DNB om at det var sønnen min som hadde gjort det, men at jeg hadde betalt tilbake til Playstation. DNB tok da å gjenbelastet flere beløp fra kontoen min på tilsammen 3500 kroner. Jeg sa de ikke måtte gjøre det, for jeg hadde betalt tilbake til Playstation. Da sa de at det var min egen skyld, og at hvis jeg vil ha pengene tilbake må jeg kontakte Playstation. Playstation sier de ikke har fått pengene, og at de da måtte stått på spille kontoen til sønnen min. Det har gått flere uker siden DNB trakk pengene fra kontoen min, og pengene har bare forsvunnet. DNB vil ikke snakke med meg på telefon lenger og de svarer ikke på meldingene jeg sender til dem i nettbanken. Jeg har nå mistet 8000 kroner. Sønnen min har lovet å betale tilbake de 4500 kronene han tok fra meg. Men de 3500 kronene DNB har tatt fra meg, får jeg ikke tilbake.
Hei! Leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss angående din reklamasjonssak. Jeg får ikke undersøkt selve saken her, men på generelt basis så anbefaler jeg at du sender ny reklamasjonssak til oss slik at vi får sett på dette en gang til. Dersom beløpet er utbetalt til en spillekonto hos Playstation kan det også være lurt å forhøre seg med dem om refundering så lenge ikke pengene er benyttet. Du skal også ha kvittering på kjøpene via nettbanken dersom det skulle være nødvendig som dokumentasjon. /Ann-Kristin