DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har hatt finaniseringsbevis hos DNB i ett halvt år allerede, og ventet ny vurdering ettersom finansieringsbeviset er utgått og jeg har endret livssituasjon mtp. oppstart av studier igjen. Basert på økonomien og situasjonen min vil jeg sitte med et ganske lavt boliglån (rundt 700 000kr), hvor måndelig kostnader er langt lavere enn hva dem er om jeg skal leie. Det skal også sies at jeg har nesten null i lån fra tidligere (studielån) da jeg har tatt første del av studieløpet mitt uten studiestøtte. DNB ønsker ikke gi meg finansieringsbevis mens jeg studerer uten medlåntaker, selv om inntekt fra fast stilling + stipend dekker langt over måndelige kostnader. For meg blir det unødvendig (og uaktuelt) å ha foreldre som medlånetakere på et lån jeg har 100% evne til å betjene selv. I tillegg må jeg søke på nytt for å fjerne medlånetakere fra lånet mitt på ett senere tidspunkt, (om jeg skulle velge å ta opp lån med medlåntaker) og dette vil jeg måtte betale for å gjøre. Så i tillegg til å ha unnødvendig medlånetaker på et evt. boliglån må jeg betale for å fjerne dem og få en ny vurdering som jeg allerede vet svaret på. Mine foreldre og jeg er alle kunder av banken, og har vært det i all tid. At det ikke går ann å se på hver enkelts situasjon og tilpasse lånebetingelser ut fra dette synes jeg blir for firkantet, selv for DNB som hevder å gi god rådgivning og veiledning i hver enkelts situasjon. Jeg er 100% for at man skal tenke sikkerhet først, men når man består "stresstesten" og er godt innenfor rammen når det kommer til lån og gjeld blir denne kundebehandlingen fra banken såpass omstendig ift. min situasjon at jeg enkelt og greit kommer til å ta opp lån til bolig i annen bank og avslutte kundeforholdet mitt hos DNB.
Hei, det er leit å høre at dette er hvordan du har opplevd det hos oss. Siden det er svært mange faktorer som kommer inn i spille når man søker lån er det vanskelig å svare på hva som har skjedd her, Vi hadde likt å bli kontaktet via nettbanken vår under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, så dette kan bli sett nærmere på :) /Vinjar
Umulig å få svar for få løst behov for ny kodebrikke eller BankID-passord. Man blir sendt i runddans mellom Chatbot og automatisk telefonservice
Hei Knut. Når du kommer til taleportalen/chatboten må du si hva du lurer på, så vil du bli sendt videre til riktig avdeling, som kan hjelpe deg. /Thomas
Hei, jeg har fått varsel om at DnB stenger kontoen min om 8 uker siden jeg ikke har svart på spørsmål angående kontant innskudd. Jeg har svart mange mange ganger nå at dette gjelder arv og salg av båt. ( sendte båtkontrakt). Kan jeg avslutte konto og lage ny konto på nytt igjen da eller?? Dette er jo helt krise for meg.
Hei Karl. Myndighetene i Norge og EU stiller strenge krav til oss om å ha riktig og verifisert informasjon om kundene våre. Derfor er DNB pliktig til å innhente informasjon fra alle kunder. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her via bytt.no, men ta gjerne kontakt med oss for spørsmål rundt dette. /Thomas
Som bankkunde kan det både være tidkrevende og vanskelig å bytte bank og finne de beste tilbudene. Jeg har vært kunde hos DnB siden 2006. Jeg var både naiv og uvitende når jeg valgte det første bankforholdet mitt. Når jeg nå ser tilbake, forstår jeg hvor dårlig valg jeg tok når jeg valgte DnB som bank. Jeg fikk et av markedets dårligste rente på BSU hos DnB. Rentene på sparepengene mine har vært svært lave. Og etter mange år som kunde gir DnB meg den dårligste boliglånsrenten på markedet. Fondene hos DnB og Sbanken er også svært overpriset. Byttet til Nordea, Kron og Nordnett. Hverdagen er nå mer oversiktlig og jeg sparer mer penger en noensinne. Jeg kommer aldri tilbake til DnB. Flytter også bankforholdet til selskapet mitt fra DnB over til en annen bank med bedre rente og kundeservice.
Hei Fredrik. Takk for tilbakemeldingen din, vi er lei oss for å høre at du har hatt en kjip opplevelse med oss, og at du ikke fikk det du forventet av oss. Vi jobber hele veien med å forbedre oss, og setter pris på at du delte din mening. Ta gjerne kontakt med oss om det er noe vi kan gjøre for deg. /Viktoria
Hadde rammelån i sbanken, etter oppkjøp av dnb blir dette innen tre år omgjort til annuitetslån med 20 år nedbetalingstid...
Heisann! Ta gjerne kontakt med boliglånsavdelingen vår for ny vurdering av ditt boliglån. Vi får dessverre ikke sett på enkeltsaker herfra, men jeg håper at vi kan få ordnet en god avtale til deg. /Elisabeth
Etter bytte av app og fjerning av sbankens nettbank er alt blitt mye vanskeligere hos dnb. Er på vei over til Obos banken
Hei Bjørn. Kjedelig å høre at du har opplevd utfordringer med den nye appen. Den er fortsatt under utvikling, og den vil bli super bra når alt er på plass. Vi i DNB jobber kontinuerlig for å forbedre og forenkle våre digitale løsninger for deg som kunde. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din. /Viktoria
Høye gebyrer, dårlige nett- og mobilbanker. Har masse foreldede tjenester som ofte har nedetid. Kynisk og profittstyrt monsterbank med altfor mye markedsmakt og blåøyde kunder som følger med på lasset av gammel vane. Har også brukt bedriftsbanken over flere år, som var utrolig tungvint og klønete.
Hei Tormod. Takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding her. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi tar tilbakemeldinger på alvor, og vi jobber kontinuerlig for å sikre at vi tilbyr konkurransedyktige priser. Vi er også i en kontinuerlig prosess med å forbedre og oppdatere våre nett- og mobilbanktjenester for å gi en bedre brukeropplevelse. Takk for at du tok deg tid til å dele dine erfaringer. /Lene