Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Velg en annen bank en DnB og Sbanken! Forferdelig dårlig kundeservice og betingelser!

Omtale av  Fredrik

Som bankkunde kan det både være tidkrevende og vanskelig å bytte bank og finne de beste tilbudene. Jeg har vært kunde hos DnB siden 2006. Jeg var både naiv og uvitende når jeg valgte det første bankforholdet mitt. Når jeg nå ser tilbake, forstår jeg hvor dårlig valg jeg tok når jeg valgte DnB som bank. Jeg fikk et av markedets dårligste rente på BSU hos DnB. Rentene på sparepengene mine har vært svært lave. Og etter mange år som kunde gir DnB meg den dårligste boliglånsrenten på markedet. Fondene hos DnB og Sbanken er også svært overpriset. Byttet til Nordea, Kron og Nordnett. Hverdagen er nå mer oversiktlig og jeg sparer mer penger en noensinne. Jeg kommer aldri tilbake til DnB. Flytter også bankforholdet til selskapet mitt fra DnB over til en annen bank med bedre rente og kundeservice.

Svar fra DNB Bank
15.08.2024 21:30

Hei Fredrik. Takk for tilbakemeldingen din, vi er lei oss for å høre at du har hatt en kjip opplevelse med oss, og at du ikke fikk det du forventet av oss. Vi jobber hele veien med å forbedre oss, og setter pris på at du delte din mening. Ta gjerne kontakt med oss om det er noe vi kan gjøre for deg. /Viktoria

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bull shit

Omtale av  Hfs

Hadde rammelån i sbanken, etter oppkjøp av dnb blir dette innen tre år omgjort til annuitetslån med 20 år nedbetalingstid...

Svar fra DNB Bank
07.08.2024 12:51

Heisann! Ta gjerne kontakt med boliglånsavdelingen vår for ny vurdering av ditt boliglån. Vi får dessverre ikke sett på enkeltsaker herfra, men jeg håper at vi kan få ordnet en god avtale til deg. /Elisabeth

Rasering av funksjonalitet vi hadde hos Sbanken

Omtale av  Bjørn

Etter bytte av app og fjerning av sbankens nettbank er alt blitt mye vanskeligere hos dnb. Er på vei over til Obos banken

Svar fra DNB Bank
06.08.2024 20:32

Hei Bjørn. Kjedelig å høre at du har opplevd utfordringer med den nye appen. Den er fortsatt under utvikling, og den vil bli super bra når alt er på plass. Vi i DNB jobber kontinuerlig for å forbedre og forenkle våre digitale løsninger for deg som kunde. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din. /Viktoria

Verste banken. Her blir mange lurt!

Omtale av  Tormod

Høye gebyrer, dårlige nett- og mobilbanker. Har masse foreldede tjenester som ofte har nedetid. Kynisk og profittstyrt monsterbank med altfor mye markedsmakt og blåøyde kunder som følger med på lasset av gammel vane. Har også brukt bedriftsbanken over flere år, som var utrolig tungvint og klønete.

Svar fra DNB Bank
05.08.2024 19:15

Hei Tormod. Takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding her. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi tar tilbakemeldinger på alvor, og vi jobber kontinuerlig for å sikre at vi tilbyr konkurransedyktige priser. Vi er også i en kontinuerlig prosess med å forbedre og oppdatere våre nett- og mobilbanktjenester for å gi en bedre brukeropplevelse. Takk for at du tok deg tid til å dele dine erfaringer. /Lene

Bank som har (nesten) alt man trenger og som leverer bra kvalitet.

Omtale av  Ole M

Bortsett fra at noen essensielle fond ikke er tilgjengelig for handel så er denne banken tipp topp. Savner fortsatt spareappen. På boliglån har dnb gitt meg betydelig lavere rente enn noen andre.

Svar fra DNB Bank
05.08.2024 18:27

Hei Ole M! Takk for super tilbakemelding :) Har du forsøkt spareappen vår? Om det er noe i den du synes mangler fra andre spareapper du har brukt må du gjerne gi den en tilbakemelding i appen :) /Lene

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Skuffende kundeforhold

Omtale av  Storm

Treg kundeoppfølging og dessverre ofte tekniske feil på brukersiden. Opplevd å ikke fått betalt regninger/utført transaksjoner bare pga at det er helg og senest denne helgen oppdaget jeg at min pensjonskapitalkonto står i 0,- hvorav kundesupport ikke har noen fasit, og som andre ganger får jeg heller ikke overført penger til andre DnB-kunder denne helgen.. Håpløst. Selv med bil og huslån i banken klarer de fortsatt ikke å tilby forsikring til ok pris (i håp om å få flere forsikringer samlet til en bedre rabattert pris og ikke minst bedre helhetlig kontroll). Har du først forsikring i banken og ønsker å kontakte disse i feks helg, lykke til. Da må du vente til mandag (Fremtind har forbedringspotensiale her). DnB er langt i fra folkets bank - her er det pengene som rår. Har du også vurdert firmakonto så må du forvente at brukergrensesnittet er såpass tungrodd at man angrer seg relativt raskt etter opprettelse som bedriftskunde. Har vært kunde i 20år og ser nå etter en annen bank.

Svar fra DNB Bank
05.08.2024 18:26

Hei Storm, Takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager å høre om de utfordringene du har opplevd. Vi jobber kontinuerlig for å forbedre våre tjenester og kundeopplevelsen, og din tilbakemelding er viktig for oss i dette arbeidet. Vi forstår frustrasjonen din rundt tekniske feil og begrensninger i helgene. Du kan overføre til andre DNB kunder i helgene og på kvelden om du aktiverer straksbetaling i nettbanken :) Om du bruker mobilbanken, kan du også bruke straksbetaling der til å betale til personer i andre banker med en gang. Vi setter pris på din lojalitet som kunde i 20 år, og vi vil gjerne høre fra deg for å se om vi kan forbedre inntrykket ditt av banken og vår forsikring. Ta gjerne kontakt med oss på 91504800, eller send oss en melding fra postkassen i nettbanken, så får vi sett på det med deg. Takk for at du tok deg tid til å dele dine erfaringer. Vi ser frem til å høre fra deg. /Lene

Unngå DNB

Omtale av  Steinar K

Etter at DNB overtok Postbanken måtte jeg finne meg en ny bank. Hundre kroner stod likevel igjen på en konto. Da jeg ville avslutte denne kontoen i vår var det umulig å gjøre dette i nettbanken var dette umulig å få til. Jeg fikk feilmelding på feilmelding og ble bedt om å kontakte kundeservice. De ordnet med overføring av pengene til annen bank, og tok 75 kroner i gebyr. Jeg fikk 25 kroner. DNB er derfor nominert i klassen Norges grådigste bank. En får ikke muøigheten til å gjøre jobben selv siden nettbanken feiler, men kundeservice kan hjelpe, og tar det meste av pengene. Vitner om en ukultur en bør unngå.

Svar fra DNB Bank
05.08.2024 13:19

Hei, Steinar. Jeg er enig i at dette ikke var den mest elegante løsningen på et relativt lite problem. Kostnaden for avslutning og overføring til annen bank når det ikke gjøres selvbetjent er som du sier 75 kr, men om du er hindret fra å utføre avslutningen selv burde dette vært løst på en måte som ikke gikk ut over deg. Om du ønsker kan du ta kontakt med kundeservice og få dekket kostnadene - det skulle bare mangle om feilen ligger hos oss. /Even

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR