DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Høye gebyrer, dårlige nett- og mobilbanker. Har masse foreldede tjenester som ofte har nedetid. Kynisk og profittstyrt monsterbank med altfor mye markedsmakt og blåøyde kunder som følger med på lasset av gammel vane. Har også brukt bedriftsbanken over flere år, som var utrolig tungvint og klønete.
Hei Tormod. Takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding her. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi tar tilbakemeldinger på alvor, og vi jobber kontinuerlig for å sikre at vi tilbyr konkurransedyktige priser. Vi er også i en kontinuerlig prosess med å forbedre og oppdatere våre nett- og mobilbanktjenester for å gi en bedre brukeropplevelse. Takk for at du tok deg tid til å dele dine erfaringer. /Lene
Bortsett fra at noen essensielle fond ikke er tilgjengelig for handel så er denne banken tipp topp. Savner fortsatt spareappen. På boliglån har dnb gitt meg betydelig lavere rente enn noen andre.
Hei Ole M! Takk for super tilbakemelding :) Har du forsøkt spareappen vår? Om det er noe i den du synes mangler fra andre spareapper du har brukt må du gjerne gi den en tilbakemelding i appen :) /Lene
Treg kundeoppfølging og dessverre ofte tekniske feil på brukersiden. Opplevd å ikke fått betalt regninger/utført transaksjoner bare pga at det er helg og senest denne helgen oppdaget jeg at min pensjonskapitalkonto står i 0,- hvorav kundesupport ikke har noen fasit, og som andre ganger får jeg heller ikke overført penger til andre DnB-kunder denne helgen.. Håpløst. Selv med bil og huslån i banken klarer de fortsatt ikke å tilby forsikring til ok pris (i håp om å få flere forsikringer samlet til en bedre rabattert pris og ikke minst bedre helhetlig kontroll). Har du først forsikring i banken og ønsker å kontakte disse i feks helg, lykke til. Da må du vente til mandag (Fremtind har forbedringspotensiale her). DnB er langt i fra folkets bank - her er det pengene som rår. Har du også vurdert firmakonto så må du forvente at brukergrensesnittet er såpass tungrodd at man angrer seg relativt raskt etter opprettelse som bedriftskunde. Har vært kunde i 20år og ser nå etter en annen bank.
Hei Storm, Takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager å høre om de utfordringene du har opplevd. Vi jobber kontinuerlig for å forbedre våre tjenester og kundeopplevelsen, og din tilbakemelding er viktig for oss i dette arbeidet. Vi forstår frustrasjonen din rundt tekniske feil og begrensninger i helgene. Du kan overføre til andre DNB kunder i helgene og på kvelden om du aktiverer straksbetaling i nettbanken :) Om du bruker mobilbanken, kan du også bruke straksbetaling der til å betale til personer i andre banker med en gang. Vi setter pris på din lojalitet som kunde i 20 år, og vi vil gjerne høre fra deg for å se om vi kan forbedre inntrykket ditt av banken og vår forsikring. Ta gjerne kontakt med oss på 91504800, eller send oss en melding fra postkassen i nettbanken, så får vi sett på det med deg. Takk for at du tok deg tid til å dele dine erfaringer. Vi ser frem til å høre fra deg. /Lene
Etter at DNB overtok Postbanken måtte jeg finne meg en ny bank. Hundre kroner stod likevel igjen på en konto. Da jeg ville avslutte denne kontoen i vår var det umulig å gjøre dette i nettbanken var dette umulig å få til. Jeg fikk feilmelding på feilmelding og ble bedt om å kontakte kundeservice. De ordnet med overføring av pengene til annen bank, og tok 75 kroner i gebyr. Jeg fikk 25 kroner. DNB er derfor nominert i klassen Norges grådigste bank. En får ikke muøigheten til å gjøre jobben selv siden nettbanken feiler, men kundeservice kan hjelpe, og tar det meste av pengene. Vitner om en ukultur en bør unngå.
Hei, Steinar. Jeg er enig i at dette ikke var den mest elegante løsningen på et relativt lite problem. Kostnaden for avslutning og overføring til annen bank når det ikke gjøres selvbetjent er som du sier 75 kr, men om du er hindret fra å utføre avslutningen selv burde dette vært løst på en måte som ikke gikk ut over deg. Om du ønsker kan du ta kontakt med kundeservice og få dekket kostnadene - det skulle bare mangle om feilen ligger hos oss. /Even
Hadde huslån sammen med noen andre hos DNB og fikk avslag hos DNB på å ta over lånet alene selv om både foreldre og besteforeldre kunne stille opp som kausjonist. Søkte i Nordea og fikk godkjent helt uten å bruke kausjonist da huset er verdt 400 000kr enn lånet og de mente det var helt unødvendig at andre setter noe i pant da. Nordea samlet billånet mitt med huslånet i tillegg så jeg får lavere rente på det og bedre råd hver måned.
Hei, Nicklas. Det er leit å høre at du ikke hadde en god opplevelse hos oss. Uten å kjenne detaljene i saken er det vanskelig å si hvorfor utfallet ble som det ble, men jeg er i alle fall glad for at du har en situasjon nå som du er fornøyd med! :) /Hilsen Even
Elendig kundebehandling! Å løse små problemer tar timer i kø, først med en chatbot og deretter med en kundebehandler som er like ubrukelige begge deler, for så å bli avbrutt av operatør. IKKE BLI KUNDE HOS DNB! Det er latterlig dårlig service, aksjehandelsløsningen har svært ofte feil og alle tjenester er uakseptabelt dyre. Har holdt ut alt for lenge, da det er mye styr å bytte, men har fått nok nå!
Hei, Irene. Dette var ikke hyggelig lesning. :( Det er ganske lenge siden vi har hatt lang kø på både telefon og chat, sett bort i fra korte perioder hvor det f. eks. har skjedd en større feil. Normalt kommer man gjennom i begge kanaler på sekundet. Derfor mistenker jeg at det må ha skjedd en feil hvis du opplever å bli avbrutt uten å få hjelp. Det vil vi gjerne undersøke nærmere, så hvis du sender oss en melding fra innboksen i nettbanken skal vi se på det med en gang! For å hoppe over chatbot'en kan du skrive "Snakke med menneske". Mine flinke kolleger sitter klare på chat hele åpningstiden for å hjelpe deg :) Jeg kan forresten enkelt bevise at vi er langt unna Norges dyreste på innskudd, lån og øvrige tjenester, men jeg er mer opptatt av å finne ut av om du har hatt en opplevelse hos oss som vi kan ordne opp i. Send gjerne en skriftlig henvendelse fra innboksen på det også, slik at vi får muligheten til å rette opp inntrykket. /Hilsen Even
Bare ekstremt dårlig kundeopplevelse og vanskelig bank og ha med å gjøre. Etter 35 år sier jeg Morna
Hei, Først og fremst, takk for at du har vært kunde hos oss i 35 år. Vi setter stor pris på lojaliteten din. Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse, som nå fører til bankbytte. Vi i DNB jobber kontinuerlig for å forbedre kundeopplevelsen og våre tjenester. Din tilbakemelding er viktig for oss, så det ville vært supert om du kunne sende oss en melding fra postkassen i nettbanken, så vi kan få en mer detaljert tilbakemelding, og kanskje kan lære noe av den. Takk igjen for din ærlige tilbakemelding. /Lene