Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Super bank

Omtale av  Ola N

Har hatt konto hos DnB hele livet, men stort sett brukt Sparebank1 til vanlig. Nå når vi sist kjøpte bolig var det kun DnB som kunne tilby lån på det beløpet vi trengte. Det var helt i grenseland til hva vi etter de nyere reglene fikk, men de strakk seg så langt de kunne. Når renten har skutt opp har de også vært behjelpelige i forhandlinger. Ingen andre klarer å slå renten. De får dog ikke full pott grunnet Chat-robot og telefon-robot. Ellers TIPP TOPP

Svar fra DNB Bank
14.11.2023 10:37

Hei Ola! Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss, og enda gøyere å høre at dere fikk lånet dere trengte for å kunne kjøpe boligen dere ønsket! /Tonje

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

En bank som kun bryr seg om seg selv

Omtale av  Simen E

Dårlig kundeservice. Anbefales ikke. En bank som bruker alle pengene på reklame på tv og hundrevis av filialer, og ingenting på deg som kunde

Svar fra DNB Bank
13.11.2023 14:51

Hei Simen! Leit å lese at du er misfornøyd med oss. Vi ønsker alltid å bli bedre, så setter stor pris på hvis du ønsker å utdype hva som gjør at du er misfornøyd med kundeservicen. /Marthe

Klassisk kundefientlig filosofi

Omtale av  David M. D

DNB sin kundeservice har blitt verre og verre oppigjennom årene. Før hadde de 24/7 chat tilgjengelig. Nå er det fjernet og det finnes bare en ubrukelig chat robot. Når man ringer til kundeservice er man tvunget til å snakke med en robot før man får tak i et menneske. DNB har vanvittig med penger så jeg skjønner ikke hvorfor kundeservicen har blitt så pass dårlig. DNB bryr seg mere om å ta et oppgjør med Apple enn å faktisk tilby hva privat kundene ønsker. Ingen privat kunder har bedd om at DNB ikke skal støtte Apple Pay. Sparekonto rentene er latterlig lav og man må tydligvis ha minst 500.000 kr for å få sparekonto pluss renten. Dette reflekterer helt tydelig at DNB setter sine egne interesser forran kundene sine. Det jeg liker med DNB er at de er en bank fra A til Å som tilbyr mye tjenester. Jeg studerte i utlandet i noen år og de kunne faktisk sendte brukskortet mitt til Asia helt gratis. Jeg tviler sterkt på at andre banken kunne gjøre dette. Nettbanken fungerer også bra og appen er grei. Jeg synes at DNB er en god bank for kunder med store behov, men for de fleste "vanlige" kunder så har DNB vanvittige dårlig vilkår. Jeg likte Sbanken før, men nå har de ødelagt den med deres kundefientlige filosofi. Det gir faktisk ingen mening å ha DNB som bank i 2023. Bulder og Nordea er langt bedre

Svar fra DNB Bank
12.11.2023 20:40

Hei, David! Vi setter pris på ærlige tilbakemeldinger som denne. Vi aksepterer at det er ting du liker godt med oss, og andre ting du ikke liker fullt så godt, selv om vi selvfølgelig ønsker at alle våre kunder har en så godt bankhverdag som mulig. Angående chatbot og telerobot: Chatbot svarer på mange enkle spørsmål og hjelper kunder med standarad servvicehenvendelser. Du har alltid muligheten til å skrive "Snakke med menneske/rådgiver" og komme til en kunderådgiver som vil hjelpe deg. :) /Hilsen Even

Super kundeservice

Omtale av  Arild

Veldig fornøyd med tjenestetilbudet og ikke minst kundebehandlingen. Har stort sett alltid fått rask og god hjelp fra kundeservice. Ikke alltid like gode på å sette renten ned når markedsrenten har gått ned. Da har en telefon fått god effekt. Seriøs og god bank. Ikke av de som har lavest lånerente men har bedret dette i det senere.

Svar fra DNB Bank
12.11.2023 19:02

Hei, Arild! Tusen takk for at du tar deg tid til å gi oss en så fin og motiverende tilbakemelding :) /Even

Alle andre banker er bedre for vanlige folk

Omtale av  Tor

Endelig har vi kommet i gang med bytteprosessen fra DNB til en annen bank. Etter mer enn 50 år som totalkunde er nok mer enn nok for min kone og meg. Denne banken har bare blitt mer og mer kundefientlig mer årene, og fortjener absolutt ikke vanlige folk som kunder. Vår anbefaling til alle dere aom er mer eller mindre misfornøyde med banken. Bytt bank. Vår påstand er at alle andre banker er bedre.

Svar fra DNB Bank
07.11.2023 22:14

Hei Tor! Det er veldig leit å høre at dere ikke har vært fornøyd med oss. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, men send oss gjerne en melding via denne siden: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon, så vil vi se på saken din. Vi setter stor pris på tilbakemelding. /Tonje

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Aldri mer dnb

Omtale av  Michelle

Frekke saksbehandlere, fikk ikke forklart saken da hun avbrøt hele tiden og snakkt frekt og respektløst!

Svar fra DNB Bank
06.11.2023 22:59

Hei. Leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse hos oss. Sånn skal det ikke være! Vi ønsker gjerne å rette opp endre inntrykket, så ta gjerne kontakt med oss igjen, slik at vi får muligheten til å hjelpe deg. :) /Even

Meget dårlig kundebehandling, om du ikke er en honningkrukke da.

Omtale av  Dyre

Kortreklamasjoner behandles lukket og inhabilt. Langt og tro kundeforhold blir ikke verdsatt. DnB behandler henvendelser fra kunder som en offentlig instans; mekanisk, setter sammen ferdig formulerte politiker type svar, kan umulig hjelpe, og bestemmer når saken stoppes. Case closed.

Svar fra DNB Bank
06.11.2023 23:02

Heisann! Dette var leit å høre om. Vi prøver alltid å behandle både kunder og saker med den største respekt, men uten å kjenne til den spesifikke saken er det litt vanskelig å si hva som har skjedd i dette tilfellet. Håper og tror at du får en bedre opplevelse hos oss neste gang :) /Even

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR