DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har fått ny telefon og SIM kort men å bytte til bankid på ny mobil fungerer ikke. Jeg aksepterer at dette kan skje men svarene på CHAT fra DNB`s kundebehandler er skremmende, der er er det ingen hjelp å få men kun beskjed om at jeg må prøve flere ganger. Blir nok bankbytte på meg.
De misbruker sin posisjon som stor bank og mishandler, kaster bort tiden til sin kunder. De bryr seg muligens kun om sine saga kunder med store kapitaler. De har absolutt ingen interesse for å hjelpe småbedrifter/nyoppstart. ALDRI MER dnb! Anbefaler ingen å opprette noe forhold hos DnB.
DNB Alltid vært fornøyd, ikke billigst, men best på kundebehandling.
Jeg har akkurat hjulpet svigermor inn på nettbanken. Pr 1. juli endres reglene så hun kan ikke lenger gjøre sine æren i nærmeste Meny butikk forteller hun meg. Siden jeg ikke har hennes pin kode, kommer vi ikke inn første gangen. Så jeg skriver en lapp til henne om hva vi trenger og hun skal gå i banken for å fikse det. Der blir hun møtt av en person som hun beskriver som nedlatende og sårende. Da hun viser ham lappen, forteller han henne at "jeg tror du blir styrt" og legger videre en sperre på kontoen hennes for å kunne få bank id på mobil. Når hun spør om hun videre om hun kan få hjelp, så sier han at hun kan gå tilbake til den som styrer henne så vil han finne det han trenger inne på banken. Svigermor kommer særdeles nedstemt til meg. Vi går inn i banken, og riktignok har den "hyggelige" servicemannen hos DnB lagt inn slik at en kan trykke på et ikon der for å få utstedt nytt pin kode. Så vi kommer oss inn da via hennes pin+brikke. Svigermor gjør alt selv, men jeg må sitte ved siden av henne fordi hun er så ukjent med alt dette. Hun er 82 år gammel. Jeg ringer DnB mens vi sitter der for å be om få igang id på mobil for da slipper hun å huske brikken hvis hun trenger min hjelp. Da blir jeg også møtt med voldsom skepsis. Tydelig leser han på skjermen sin om denne styrte damen og får piggene ut for meg. Han forteller meg at det er uaktuelt å gi henne bank id på mobil. Jeg må faktisk sitte å krangle med han i flere minutter før han plutselig sier. Du skjønner at siden bank id på mobil kan benyttes på mange plasser for identifisering, og brikken kun mot konto, så har vi en policy på at den ikke skal deles ut til de som ikke er inne på banken sin selv. Dette var det faktisk noe fornuft i. Et svar jeg kunne akseptere og forklare til svigermor. Helt vilt at ikke ei dame som har vært kunde av banken i alle år kan bli mottatt på en høflig måte og vist på en måte som hun forstår. Og når jeg ringer, som kan dette her, faktisk også blir møtt med en fiendtlig holdning, synes jeg det er helt vilt. Betyr ikke enkeltmenneske noe som helst mer?
Dårlig, kan bli kjeftet på av (anonymisert) på lånn avdelinga. Dem ringte meg fordi de hadde sett en skrivefeil så ble jeg ringte oppigjen i dag 30.6.20 å du deven så dårlig sørvis har jeg da aldri sett å hørt til før. Fikk nærmest kjeft fordi jeg hadde en skrivefeil og for liten inntekt da skrivefeilen var en 0 for mye. Fikk ikke svar på det jeg egentlig spurte om.
Har de siste årene hatt mye kontakt med en fast rådgiver innen lån og finans. Utrolig løsningsorientert. Gode prosesser både for kona og jeg samt hver og en av våre tre voksne barn. Bra kundeservice også på telefon rent generelt om det meste, og spesialtjenester som dødsbo
Mye problemer i nettbank, og mye problem på kontoene.