Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Skikkelig dårlig kundeservice DNB

Omtale av  Milen K

Dårlig service. Hver gang de kan ikke svare på spørsmål. Zero kunde behandling. Slår av telefonsamtalen under kundebehandling. Når det gjelder informasjon som de krever spørsmål, man setter seg som en kriminelt. Til slutt ingen hjelp. I tillegg mann kan ikke disponere med sine egen penger når banken for utbetalingfullmakt fra ADVOKAT - det gjelder avdeling "Spesialengasjement". Vi er et par som er kunde hos dem med tenker å avslutte det fort mulig.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:18

Hei Milen! Litt vanskelig å si hva som har skjedd her uten at vi får tatt en kikk på selve saken. Når du er i kontakt med kundeservice vil du alltid bli stilt kontrollspørsmål. Dette er selvfølgelig ikke for at du skal føle deg som en kriminell, men for å beskytte deg. Dette gjøres altså for at vi skal kunne være sikre på at det er den riktige personen vi snakker med og at ikke hvem som helst kan ringe oss og utgi seg for å være deg. Jeg vil anbefale deg å starte en chat eller slå på tråden mellom 08:00 og 16:00 på hverdager slik at du får snakket med den aktuelle avdelingen så er jeg helt sikker på at vi skal finne ut av dette for deg! /Jørgen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig bank, dårlig kundeservice, alltid problemer teknisk med nettbank, verste bank

Omtale av  Anne L

Elendig bank, dårlig kundeservice, alltid problemer teknisk med nettbank, verste bank. Rett og slett ufine ansatte på kundeservice

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:18

Hei Anne! Takk for tilbakemelding. Det er leit å høre at du føler det sånn. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre digitale tjenester for å sørge for best mulig funksjonalitet og minst mulig feil. /Jørgen

Dyreste lån, svarer ikke på henvendelser og umulig å kontakte

Omtale av  Arne

DNB sitter utrolig lenge på pengene dine hvis du har mellomlån. I mitt tilfelle hittil gått en måned. Utrolig. Og fortsatt må jeg betale skyhøye renter. Bare å bytte bank når det engang blir ferdigbehandlet.

Svar fra DNB Bank
31.10.2019 12:03

Hei Arne! Jeg er litt usikker på hva du mener her. Gjelder det en mellomfinansiering? Litt vanskelig å svare uten å kjenne saken, men disse innfris normalt ved salg av bolig som er mellomfinansiert. Er det oppgjøret fra megler som kanskje tar tid? Som nevnt er det litt vanskelig å svare konkret uten å få sett på selve saken, men vi er døgnåpne på telefon og chat i nettbank så ta gjerne kontakt der når du har et ledig øyeblikk så er jeg sikker på at vi skal få nøstet opp i dette for deg! /Jørgen

Dyrt og dårlig!

Omtale av  Ida N

Dårlige betingelser på boliglån, lave rentesatser på alle typer kontoer, høye gebyrer og svært mangelfull kundeservice! DNB er veldig interessert i å hjelpe deg med tjenester som de kan tjene mer penger på, men er direkte vanskelige å få hjelp fra når man ønsker å nedskalere eller avslutte kundeforholdet. Det hjelper ingenting at man har vært kunde i årevis uten betalingsproblemer av noe slag. Det er svært vanskelig å avslutte kundeforholdet, og da særlig mastercard. DNB er ikke villige til å gi en skriftlig bekreftelse på at kundeforholdet er avsluttet. Jeg er fremdeles usikker på om mitt mastercard faktisk er avsluttet. Jeg er glad for at jeg har byttet bank og forhåpentligvis slipper å forholde meg til dem i fremtiden. Jeg fraråder alle jeg kjenner å bli DNB-kunde.

Svar fra DNB Bank
31.10.2019 12:03

Hei Ida! Takk for tilbakemeldingen. Jeg kan likevel ikke si at vi kjenner oss igjen her. Vi justerer prisene våre etter markedet og skal alltid være konkurransedyktige på pris. Vi har heller ikke for vane å forsøke å selge deg noe utover at vi ønsker å informere om produkter vi tror kan være gunstige for deg. Har du fått et annet inntrykk så beklager jeg det. Vi er døgnåpne på både telefon og chat og dersom du ønsker å avslutte kundeforholdet gjøres det enkelt ved å ta kontakt der. Alt vi behøver da er kontonummer i ny bank slik at vi får overført ikkerealiserte renter og eventuelle innskudd som skulle komme på konto i nær tid etter avslutning. /Jørgen

Svært dårlig kundeservice

Omtale av  Julie

Nesten umulig å få tak i kundeservice, ingen sted å sende mail, 20 min ventetid på chat, og en telefonkø ut av en annen verden. Slik har det vært i flere år, hver gang man trenger kontakt med dem. Jeg ønsker å bytte bank, dette orker jeg ikke forholde meg til lenger.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 14:22

Hei Julie! Leit å høre at du opplever lang ventetid for å komme i kontakt med oss. Etter beskrivelsen over høres det ut som om det har vært noe spesielt som har pågått når du har forsøkt å komme i kontakt med oss, som har gjort at det har vært ekstra lang ventetid. I disse tilfellene vil det normalt ikke gå veldig lang tid før vi har fått jobbet oss igjennom køen og er tilbake til normalen igjen. Har du ikke mulighet til å vente i kø på chat eller telefon kan du også sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din så får du som regel svar i løpet av en virkedag :) /Jørgen

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

God erfaring med DNB

Omtale av  Daniel

Flinke på kundeservice, selv om telefon-køen gjerne kunne vært kortere ofte, men det er slik det er i de fleste bransjer. Man får stort sett alltid svar på det man lurer på, og man får den hjelpen man trenger. Samme om det er på nett, telefon, eller i fysisk bank. Alt i alt, ikke egentlig noen ting å klage på, de gir det de sier dem skal til kundene sine.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 14:21

Hei Daniel! Takk for hyggelig tilbakemelding. Som du nevner så kan det noen ganger oppstå lengre kø på telefonene enn det vi skulle ønsket. Dette er noe vi kotinuerlig jobber med og målet er selvfølgelig at man aldri skal måtte vente for å komme i kontakt med kundeservice. Skulle det likevel skje at du treffer på kø så er det heldigvis sjeldent det vare lenge! Vi er også tilgjengelige på chat og man kan sende melding fra postkassen i nettbanken hvor man som regel får svar i løpet av en virkedag :) /Jørgen

Elendig kundeservice, umulig å få svar fra "såkalt" rådgiver

Omtale av  Kenneth

Umulig å få kontakt med rådgiver bortsett fra når de skal tjene penger på deg. Vanskelig å få svar på spørsmål, selv om man er Saga-kunde. Hvem skal man ta kontakt med når verken kundeservice eller rådgiver kan gi svar?

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 14:00

Hei Kenneth! Kundeservice skal kunne hjelpe deg med det aller meste du lurer på. Dersom de ikke kan gi deg svar på spørsmålet ditt skal de ta saken videre og sørge for at du får svar på det du lurer på, alternativt henvise deg til hvor du kan ta kontakt dersom du må snakke med en spesifikk avdeling. Uten å kjenne spørsmålet er det vanskelig å si hva som er grunnen til at du ikke fikk svar på det du lurte på da du tok kontakt med oss. Gi oss gjerne en ny sjanse og start en chat i nettbanken eller slå på tråden så er jeg sikker på at vi skal finne ut av det for deg. Du kan også sende en melding fra postkassen i nettbnaken så får du som regel svar i løpet av en virkedag. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR