Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Slutt å plag folk

Omtale av  David N

Dnb sender mase emails hele tiden dere må evne å skjønne at verden handler ikke om dere jeg sparer til pensjon i klp globalt indeksfond sånn blir det jeg er ikke interessert i dnb.

Svar fra DNB Bank
30.09.2024 12:22

Hei! Da anbefaler jeg å ta kontakt med kundesenteret på telefon 91504800, eller via chat i nettbanken/mobilbanken, så skal vi finne ut hvilke eposter du mottar. Da kan vi hjelpe deg med å stoppe utsendelse :-) /Frida

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

gull til gråstein!

Omtale av  Ole R

Dette er dessverre bare trist. De tok noe som virket bra SBanken og gjorde det helt utrolig dårlig. Snakk om å gjøre gull til gråstein!

Svar fra DNB Bank
30.09.2024 12:21

Hei! Takk for tilbakemelding :-) Usikker på om du er kunde i DNB eller Sbanken, men dersom du har tips til forbedringer tar vi gjerne imot tips uansett hvilken merkevare det gjelder. Vi jobber hele tiden med å gjøre produktene og kundeopplevelsene bedre, så vi setter pris på tilbakemeldinger. /Frida

Det ser nesten ikke ut som om man kan unngå denne drittbanken uansett hva man gjør.

Omtale av  Nils B

Elendig kunde behandling og en bank man ikke ønsker å være kunde hos. Da jeg begynte å seile til sjøs helt i begynnelsen av 70 tallet fikk vi mye reklame fra dem, men behandlingen som kunde var bare dritt. Det var så elendig at jeg kuttet ut banken etter kort tid. Dette ble gjort fordi at jeg hadde følelsen av at man ble sett på som en dritt når man var en sjømann. Når jeg gikk av med pensjon etter mange år i oljebransjen syntes jeg ikke at det var blitt noe bedre. Etter at jeg ble pensjonist har jeg kjøpt en del aksjer i blant annet KOA som er et selskap med mange småaksjonærer og hva gjør DNB? Jo, det prøver å shorte penger fra småaksjonærene. Takk for det DNB.

Svar fra DNB Bank
27.09.2024 10:52

Hei, Nils. Jeg kan ikke så mye om det som skjedde på på 70-tallet, men jeg er likevel trygg på at ting har forandret seg siden den gang. Å høre at du har hatt dårlige opplevelser hos oss er ikke noe kjekt. Vi ønsker gjerne å rette opp inntrykket ditt om du vil gi oss en sjanse til det :-) /Even

Skjulte krav, håpløse kundebehandlere, og vil ikke ha kunder som har kundeforhold i flere banker.

Omtale av  Steinar

Jeg søkte SAGA kundeprogram for å ta del i SAS kredittkort-kampanjen som går nå, og oppfyller kriteriene knyttet til både inntekt og investerbar formue (til og med hos DNB), men det tok en uke (etter purring!) å høre noe fra DNB. Kundebehandleren som ringer opplyser om at: 1. Du må allerede ha lønnsinngang til DNB FØR søknad, ikke nok å opprette det etterpå, fordi noen "jukser" på dette?? (Kan da umulig å være riktig, jeg har jo ikke et kundeprogram hos dem enda!!) 2. Du må love å bruke banken i det daglige. (Hvorfor står ikke det når man søker?) 3. Du må love å bruke kortene du i betaler for i programmet. (Hvorfor står ikke det når man søker?) 4. Du må flytte over boliglånet som nå er hos Sbanken. (Hvorfor står ikke det når man søker?) Om det er én dårlig kundebehandler som ikke vet hva han snakker om, eller DNB som reklamerer for noe og skjuler reelle krav er ikke så viktig for min del, da kredittkortet ikke verdt å ta noen kamp om. Nå blir det heller til at jeg flytter siste rest ut av DNB paraplyen: ASKen ut av DNB og boliglånet ut av Sbanken. Eneste jeg vet er at all tidligere kommunikasjon med DNB har vært preget av det samme; DNB viser at de ikke vil ha deg som kunde med mindre du går ned på kne og selger sjela til dem, da skal de vurdere det.

Svar fra DNB Bank
20.09.2024 20:41

Hei. Takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du har hatt en frustrerende opplevelse. Vi setter pris på at du tok deg tid til å dele dette med oss, da det hjelper oss å forbedre tjenestene våre. Jeg tar det med videre, og vi skal se på hvordan vi kan gjøre dette klarere i fremtiden. /Elisabeth

Dypsperret BankID uten grunn, diskriminering, utkastelse, svarer ikke på klager eller rekomm. brev

Omtale av  Hallvard T. S

Jeg ble som fredelig bankkunde i gyldig ærend ved filialen på Karl Johans gate 24.07.24 overfalt av vektere og hårdhendt kastet ut på gaten - så jeg også fikk blåmerker i 1 uke. Jeg hadde ikke vært truende eller utilbørlig, men hadde bedt om å få snakke med overordnet. På forhånd var min mentalt høyst oppegående svigermor som ikke snakker norsk, men håndterer sine nett-ting helt greit med Google translate, og min hustru som var med som tolk, blitt utsatt for frekk behandling og avvisning av samme kundebehandler to ganger, både 23.07 og umiddelbart før utkastingen av meg 24.07. Svigermor hadde søkt hjelp fordi hennes BankID var blitt sperret av datasystemet under de verdensomspennende dataproblemene ved CrowdStrike-hendelsen 19.07.24, hvor riktig passord fra henne flere ganger var blitt registrert som feil. Kundebehandler nektet å føre noen kommunikasjon med svigermor, som utmerket kunne forklare seg gjennom min hustru, og sa rett ut at det ikke var noen vits i når hun ikke snakket norsk. Så dypsperret han svigermors BankID slik at den ikke kunne åpnes av noen andre, og loggførte feilaktig at svigermors konto i SBanken ble brukt av andre. Begge delene unnlot han meget kritikkverdig å opplyse om. Dypsperring og feilanførsel om kontomisbruk kom frem i annen bankfilial neste dag 25.07, hvor svigermor og kona ble høflig behandlet av først én og så to ansatte som måtte til for å finne ut av saken, og hvor kommunikasjonen gikk uproblematisk, men hvor de ikke kunne åpne BankID igjen pga. dypsperringen. På filmopptag tatt av annen forskrekket tilstedeværende da jeg ble kastet ut 24.07, fremgår at en bankansatt med utseende som hun er overordnet, kommer frem med et ansikt forvridd i sinne og dirigerer en utkastelse med armbevegelser omtrent som når en underverdensdronning gestikulerer ordre om at folkene hennes skal angripe i en B-film. Klage ble ikke skriftlig besvart DNB sentralt gjennom reklamasjonsavdelingen med annet enn et intetsigende standardbrev der de hevdet at de var glade for at vi hadde "valgt" å være kunde, og purring på klage ble besvart med kun lett redigering av samme standardbrev. Rekommandert brev svarte ikke DNB på. Vi har selvfølgelig flyttet lån og avviklet alle innskudd, barnas konti og alle bank- og kredittkort i DNB og setter aldri vår fot der igjen. Det var med litt tungt hjerte jeg sa opp min barnesparekonto som mine avdøde besteforeldre opprettet for meg i daværende Oslo Sparebank i 1963, men DNBs datasystem greide bare å tidfeste den kontoen til februar 1996, så et langt kundeforhold registrerer de ikke engang.

Svar fra DNB Bank
20.09.2024 20:48

Hei. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her på sosiale medier, men først og fremst vil vi beklage på det sterkeste for den opplevelsen du og din familie har hatt hos oss. Dette er langt fra den standarden vi setter for kundeservice, og vi tar din tilbakemelding svært alvorlig. Om du har bedt om mer forklaring på reklamasjonssaken som har blitt sendt inn så vil jeg tro at dette er på vei slik at du får et lenger svar. /Elisabeth

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

God personlig service og smarte råd gjennom mange år.

Omtale av  Henrik

God personlig service og smarte råd gjennom mange år.

Svar fra DNB Bank
18.09.2024 10:19

Hei Henrik! Tuusen takk for god tilbakemelding, det gjør oss veldig gald :-) /Viktoria

Sbanken konsept

Omtale av  Tp

Jeg har brukt Skandia/Sbanken for aksjehandel siden 2007 uten noen problemer. Etter DNB overtok har det ikke vært annet enn problemer. Jeg har ikke hatt tilgang til aksjer på 6 mndr nå og har 100 000+ i tap p.g.a det. Styr unna og finn deg heller en seriøs bank, ikke et slags underlig konsept...

Svar fra DNB Bank
16.09.2024 15:06

Hei! Det er leit å høre du har denne oppfatningen av oss, aksjehandel-delen skal være fikset og har vært det en god stund. Hvis du fremdeles ikke har tilgang bør du kontakte Sbanken så de kan se nærmere på dette og hjelpe deg :) /Vinjar

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR