DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg søkte SAGA kundeprogram for å ta del i SAS kredittkort-kampanjen som går nå, og oppfyller kriteriene knyttet til både inntekt og investerbar formue (til og med hos DNB), men det tok en uke (etter purring!) å høre noe fra DNB. Kundebehandleren som ringer opplyser om at: 1. Du må allerede ha lønnsinngang til DNB FØR søknad, ikke nok å opprette det etterpå, fordi noen "jukser" på dette?? (Kan da umulig å være riktig, jeg har jo ikke et kundeprogram hos dem enda!!) 2. Du må love å bruke banken i det daglige. (Hvorfor står ikke det når man søker?) 3. Du må love å bruke kortene du i betaler for i programmet. (Hvorfor står ikke det når man søker?) 4. Du må flytte over boliglånet som nå er hos Sbanken. (Hvorfor står ikke det når man søker?) Om det er én dårlig kundebehandler som ikke vet hva han snakker om, eller DNB som reklamerer for noe og skjuler reelle krav er ikke så viktig for min del, da kredittkortet ikke verdt å ta noen kamp om. Nå blir det heller til at jeg flytter siste rest ut av DNB paraplyen: ASKen ut av DNB og boliglånet ut av Sbanken. Eneste jeg vet er at all tidligere kommunikasjon med DNB har vært preget av det samme; DNB viser at de ikke vil ha deg som kunde med mindre du går ned på kne og selger sjela til dem, da skal de vurdere det.
Hei. Takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du har hatt en frustrerende opplevelse. Vi setter pris på at du tok deg tid til å dele dette med oss, da det hjelper oss å forbedre tjenestene våre. Jeg tar det med videre, og vi skal se på hvordan vi kan gjøre dette klarere i fremtiden. /Elisabeth
Jeg ble som fredelig bankkunde i gyldig ærend ved filialen på Karl Johans gate 24.07.24 overfalt av vektere og hårdhendt kastet ut på gaten - så jeg også fikk blåmerker i 1 uke. Jeg hadde ikke vært truende eller utilbørlig, men hadde bedt om å få snakke med overordnet. På forhånd var min mentalt høyst oppegående svigermor som ikke snakker norsk, men håndterer sine nett-ting helt greit med Google translate, og min hustru som var med som tolk, blitt utsatt for frekk behandling og avvisning av samme kundebehandler to ganger, både 23.07 og umiddelbart før utkastingen av meg 24.07. Svigermor hadde søkt hjelp fordi hennes BankID var blitt sperret av datasystemet under de verdensomspennende dataproblemene ved CrowdStrike-hendelsen 19.07.24, hvor riktig passord fra henne flere ganger var blitt registrert som feil. Kundebehandler nektet å føre noen kommunikasjon med svigermor, som utmerket kunne forklare seg gjennom min hustru, og sa rett ut at det ikke var noen vits i når hun ikke snakket norsk. Så dypsperret han svigermors BankID slik at den ikke kunne åpnes av noen andre, og loggførte feilaktig at svigermors konto i SBanken ble brukt av andre. Begge delene unnlot han meget kritikkverdig å opplyse om. Dypsperring og feilanførsel om kontomisbruk kom frem i annen bankfilial neste dag 25.07, hvor svigermor og kona ble høflig behandlet av først én og så to ansatte som måtte til for å finne ut av saken, og hvor kommunikasjonen gikk uproblematisk, men hvor de ikke kunne åpne BankID igjen pga. dypsperringen. På filmopptag tatt av annen forskrekket tilstedeværende da jeg ble kastet ut 24.07, fremgår at en bankansatt med utseende som hun er overordnet, kommer frem med et ansikt forvridd i sinne og dirigerer en utkastelse med armbevegelser omtrent som når en underverdensdronning gestikulerer ordre om at folkene hennes skal angripe i en B-film. Klage ble ikke skriftlig besvart DNB sentralt gjennom reklamasjonsavdelingen med annet enn et intetsigende standardbrev der de hevdet at de var glade for at vi hadde "valgt" å være kunde, og purring på klage ble besvart med kun lett redigering av samme standardbrev. Rekommandert brev svarte ikke DNB på. Vi har selvfølgelig flyttet lån og avviklet alle innskudd, barnas konti og alle bank- og kredittkort i DNB og setter aldri vår fot der igjen. Det var med litt tungt hjerte jeg sa opp min barnesparekonto som mine avdøde besteforeldre opprettet for meg i daværende Oslo Sparebank i 1963, men DNBs datasystem greide bare å tidfeste den kontoen til februar 1996, så et langt kundeforhold registrerer de ikke engang.
Hei. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her på sosiale medier, men først og fremst vil vi beklage på det sterkeste for den opplevelsen du og din familie har hatt hos oss. Dette er langt fra den standarden vi setter for kundeservice, og vi tar din tilbakemelding svært alvorlig. Om du har bedt om mer forklaring på reklamasjonssaken som har blitt sendt inn så vil jeg tro at dette er på vei slik at du får et lenger svar. /Elisabeth
God personlig service og smarte råd gjennom mange år.
Hei Henrik! Tuusen takk for god tilbakemelding, det gjør oss veldig gald :-) /Viktoria
Jeg har brukt Skandia/Sbanken for aksjehandel siden 2007 uten noen problemer. Etter DNB overtok har det ikke vært annet enn problemer. Jeg har ikke hatt tilgang til aksjer på 6 mndr nå og har 100 000+ i tap p.g.a det. Styr unna og finn deg heller en seriøs bank, ikke et slags underlig konsept...
Hei! Det er leit å høre du har denne oppfatningen av oss, aksjehandel-delen skal være fikset og har vært det en god stund. Hvis du fremdeles ikke har tilgang bør du kontakte Sbanken så de kan se nærmere på dette og hjelpe deg :) /Vinjar
Funker ikke å overføre penger mellom kontoer i utlandet. Får heller ikke tak i kundeservice siden det er stengt. Så nå blir jeg sittende på flyplassen..
Hei! Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det skal være mulig å overføre mellom kontoene dine når du er i utlandet, så håper du prøver å kontakte kundeservice igjen slik at vi får undersøkt hva som har skjedd. Det er åpent alle dager fra 07-23. /Marthe
Uansett bank er bedre, vanskelig å opprettholde kunde forhold - hyggeligere enklere i andre banker
Hei. Leit å lese at du har dette inntrykket av oss, men tusen takk for tilbakemelding. /Mariell
Mange problem med denne banken som er beskrevet av andre. Nå kan vi ikke lenger straks overføre slik som tidligere fra en sparekonto til en brukskonto.Det er dere som får rentene i perioden det tar fra jeg tar ut pengene til de er på en annen konto. Skvise enda mer penger fra kundene?
Hei! Det er fullt mulig å gjennomføre straksbetalinger i DNB. Dette gjelder både mellom egne kontoer og til kontoer i andre banker. Dersom du har problemer med å overføre vil jeg anbefale å ta kontakt med kundesenteret på telefon 915 04800, eller via chat i nettbank/mobilbank. /Frida