DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kun for de rike, og store bedrifter. Hvis man ikke kjenner noen i banken eller har en stor positiv formue, er ikke dette banken for deg. Betingelser på produktene er kun basert på trynefaktor og ingen likhet mellom kundene. Vanlige forbruker sponsor de rike kundene slik at de kan stå på VIP tribunene sammen med Dnb. Forferdelig nettbank og App som stort sett har driftsproblemer, og er en av de tregeste på markedet.
Hei, det er leit å høre dette er hva du tror om oss. Vi tar i mot alle som skulle ønske å bli kunde i DNB, uansett om de har mye eller ikke fult så mye på konto. Vi er ikke kjent med at vi har mye driftsproblemer, det kan selvfølgelig oppstå tekniske problemer her og der, men dette skjer heldigvis med store mellomrom. Om du personlig har opplevd mye problemer oppfordrer vi alltid våre kunder til å ta direkte kontakt via chat i nett- eller mobilbank eller ringe oss så vi kan feilmelde slik. Vi forventer at en feil som påvirker en individuell kunde, er fikset og løst innen 3 virkedager :) /Vinjar
Logg unna denne kundefiendtlige banken. De har ikke kunden i fokus, og har dyre tjenester. De siste årene har jeg hatt både privat og bedrifts-konto i SBanken, med lån, sparing, fond, mobilbetaling, barnekort mm. Først legger DnB ned bedriftsbanken, jeg blir tvunget ut (valgte Folio). Like etter fjerner de barnekort. Jeg flytter barnekonti til Sparebank1. Så fjerner de Apple Pay, jeg flytter lønnskonto og sparing til Bulder. Dessverre er SBanken, en gang beste banken i Norge, nå rasert under kontroll av DnB.
Hei, takk for tilbakemelding. Leit å høre du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Du kan velge hvilken av de to merkevarene du ønsker å bruke. Det stemmer at noen tjenester/produkter nå kun vil være tilgjengelig hos en av merkevarene, som f.eks. kort til barn, men selv om barna flyttes til DNB kan du selv bruke Sbanken og ha oversikt der. Gjerne ta kontakt med kundesenteret dersom det er noe som er uklart, så hjelper vi deg videre. /Lisa
Jeg hadde vært kunde i Sbanken og i DNB i over 20 år. Så kjøpte DNB Sbanken, og da kastet de meg ut. Å bli *kastet ut* av banken min er virkelig noe av det mest hårreisende, kundefiendlige, og absurde jeg noen gang har opplevd. Tenk om Kiwi hadde kastet meg ut av butikken sin og sagt at jeg ikke har lov til å komme inn der, jeg må gå på Rema lenger ned i gata. Og det er en bank! Det mest stabile som finnes. Det er en kundebehandling som er helt ufattelig! Det er ikke så mye mer å si egentlig. Hvordan banken fungerer er egentlig ganske irrelevant, for man må jo først kunne være kunde der. Og forbli kunde. Hvem vet hvem de kaster ut neste gang, det kan være deg. Jeg vil til slutt benytte muligheten til å kommentere på svarene som DNB har gitt til tidligere anmeldere som også har omtalt Sbanken/DNB-oppkjøpet. Svært mange av disse svarene går ut på å opplyse anmelderne om at de skal: 1) Gi dem en sjanse til å bli bedre. 2) Kontakte support for å se om det fins løsninger som gjør opplevelsen bedre, eller høre innspill. 3) At bankene er to ulike merkevarer og man står fritt til å velge hvilke av DNB og SBanken man vil benytte. Disse svarene viser en mangel på respekt for kunden, ettersom de unngår å belyse problemene som tas opp i anmeldelsene. 1) Om DNB kan bli bedre eller ikke har lite å si, ettersom det er Sbanken jeg er og forblir kastet ut av. Dette blir gjort enda verre av at *andre* får lov til å bruke den! Det føles som diskriminering. 2) Å høre på innspill er jo heller ikke noe de gjør, ettersom det er selvinnlysende at det som har skjedd er nøyaktig det folk fryktet, og advarte om, men de ble ikke hørt (personlig var min spådom at de skulle stenge Sbanken fullstendig, men dette er jo nesten det samme). Har DNB et overbevisende argument for hvorfor det skulle endre seg nå? 3) At man står fritt til å veldig hvilke banker (merkevarer som de kaller det) man vil benytte, er i beste fall misvisende, i verste fall uærlig. Det er ikke to ulike merkevarer man kan velge fritt mellom. Det er to *ekslusive* merkevarer, der man kan velge én, ikke begge. Og denne opplysningen, at du kan velge én av dem, kommer som et svar på kritikk av at... man bare kan velge én av dem..? Svaret er det samme som spørsmålet, når man først ser gjennom den misvisende fremstillingen. Hvis du er en DNB-representant, og er i ferd med å svare på denne anmeldelsen, se en gang til på det jeg har skrevet over, og prøv å ikke gå i samme fella. Husk at problemet her er ikke hva man kan foreta seg i den gjenværende banken. Problemet er hvorfor man har blitt kastet ut av den andre. Vær ærlig på hvorfor dette er blitt gjort, ellers så er det bedre å la være å svare. For å bruke butikk-analogien igjen: Samme hvor mye bedre dere gjør livet mitt på Rema, så kommer jeg fremdeles ikke inn på Kiwi, samtidig som jeg ser andre gå inn der. Det gir ikke en god kundefølelse.
Hei. Takker for tilbakemelding. Du kan velge hvilken av de to merkevarene du ønsker å bruke, men det stemmer at du ikke kan bruke begge. S-banken er blitt et konsept av DNB, og du kan sammenligne S-banken med kundeprogrammene våre. Det er heller ikke mulig å ha flere enn et kundeprogram av gangen. Du må gjerne ta kontakt med kundesenteret dersom du har spørsmål eller det er noe vi kan hjelpe deg med. /Mariell
Værste bank. Kontroll UTV tar veldig lang tid for å svare og kan kun kontakte dem gjennom Mail men svarer ikke. Skaff dere tlf nr dere er skikkelig dårlig med kunder. Det er oss som kunder som stoler på dere og har valgt DNB men det de skal gjøre er å drite i. Ta så stram dere opp for dette er ikke greit!
Hei. Tusen takk for tilbakemelding. /Mariell
Mye høyere lånerente enn konkurrentene. Litt lavere rente på brukskonto. Bra med bonus til egne ansatte.
Hei! Ta gjerne kontakt med kundesenteret om du ønsker å sjekke opp i lånerenten, og ikke allerede har gjort det. Så kan vi se om det er noe vi kan gjøre der :-) /Frida
DnB brukte 8 måneder, flere søknader i nettbank, 1 formell klage i nettbanken og 5 kundebehandlere på å til slutt komme med uklare (!) svar rundt finansieringsbevis og boliglån. Tross nesten ikke-eksisterende gjeld, fast 100 % jobb og et kundeforhold som har vart i snart 40 år. Trege på å svare, roter vekk e-poster. Ekstremt dårlig kundeservice. Førte til bankbytte for både meg og partner. Bare å holde seg unna om man er "kvinnen eller mannen i gata".
Hei! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker å forbedre oss, og setter pris på tilbakemelding. /Tonje
Elendig kundeservice! Kundebehandlere som til stadighet gjør feil, men vil ikke ta eierskap. Som kunde synes jeg det er forkastelig på hvordan dere håndterer saker. Når dere gjør en feil kan man forvente som kunde at dere vil gjøre det dere kan for å rette opp feilen. Det er fult forståelig at en kundebehandler kan gjøre feil, men når 3 forskjellige kundebehandlere hos dere både har gjort feil og ikke prøver å løfte én finger for å hjelpe, nei da mister dere meg som kunde.
Hei! Vi ønsker gjerne se nærmere på denne saken. Siden vi ikke har innsyn i hvilken sak det gjelder her på bytt.no er det fint om du kan ta kontakt med oss enten på telefon eller chat, slik vi får ordnet opp. Slik skal det ikke være :-) Håper du vil gi oss en sjanse til å få sett hva vi kan gjøre her. /Frida