Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert juni 2024
DNB Bank
1.5
1 313 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

DNB Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 313 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 år. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 1 313 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
121
56
58
128
950
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 313 verifiserte omtaler på Bytt.no

Jeg er rystet... Aldri Dnb

Omtale av  Srj

Har en venn som er utsatt for id svindel med bankIDen sin. Det er utstedt 2 mobilbankIDer, på hennes ID dette kommer ikke opp i dnb systemer dette er opplyst om flere ganger til Dnb. Bankid.no har bekreftet at det er to utstedte mobilbankIDer, men Dnb sier det ikke er det. Hun har blitt tappet for penger selv om hun har sperret både kodebrikke og mobilbankid. Hun har blitt frastjålet ca 5 mnd lønninger tilsammen. Alt er blitt reklamert på, men avslått siden det bare kommer opp i deres systemer at det er brukt bankID. Resultat er at hun har blitt svindlet for over 1 mill. Bedrageri sak, som sikkert innholder hvitvasking og svindel. En annen som også er blitt svindlet i samme sak. Hen hadde oppdaget at noen hadde opprettet konto i Dnb, så sperret hen den. Svindlerne kontaktet banken, og utga seg for å være i familie med hen. Så da åpnet de kontoen hen, så de kunne fortsette med bedrageriene. Dette mente ansatte i sikkerhets avdelingen i DNB at dette måtte de jo kunne gjøre, og at hun som sperret måtte ha forståelse for det siden de sa de var i familie. Aldri DnB på meg fy fan sier jeg bare...

Svar fra DNB Bank
17.06.2022 09:59

Hei! Vi har ikke mulighet for å svare på enkeltsaker via Bytt.no, men jeg vil anbefale at vedkommende tar kontakt med oss på 915 04800 slik at vi får sett nærmere på dette. Dersom bankID i dag ikke er sperret så bør dette gjøres så snart som mulig om personen har ukjente betalinger/overføringer fra kontoen. /Ann-Kristin

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

DNB med dårligste kundesevice - hvor kunderådgiver legger på røret til kunden

Omtale av  Vibeke

BankID min ble sperret og ringte inn kundeservice for å gjenåpne. Måtte ringe inn flere ganger og telefonkø varte over 45min. Da jeg endelig fikk svar, nektet kunderrådgiver å gjenåpne min BankID for h*n påpekte at jeg ikke klarer å logge meg på inn på nettbanken - og dette var jeg selvsagt uenig. Har vært DNB kunde i mange år og aldri opplevd liknende. Hvordan kan en kunderådgiver påpeke dette bare via en telefon samtale. Kunderåder fra DNB la bare på røret. Har aldri opplevd noe lignede før. Måtte ringe opp igjen med ny 30min telefonkø - da var det en annen kunderådgiver - h*n var behjelpelig og gjenåpnet BankID. Men fikk en virkelig dårlig kundeservice og har aldri opplevd at kundergiver bare legger på røret uten videre.

Svar fra DNB Bank
17.06.2022 08:41

Hei Vibeke! Vi er lei oss for at du sitter igjen med en dårlig opplevelse etter du var i kontakt med oss - slik skal det ikke være. Vi ønsker gjerne å se nærmere på dette, så ta gjerne kontakt med oss på nytt slik at vi får tatt dette videre internt. Ønsker du ikke ringe oss på nytt kan du starte en chat fra nettbanken eller sende oss en klage via Postkasse - Skriv til oss i nettbanken din. /Ann-Kristin

Utdatert piss

Omtale av  Adrian

I 2022 satser DNB fortsatt på Vipps som verdig konkurrent mot Apple pay. Derimot mener de Google Pay er en saftig biff de gjerne sauser med når det kommer til kontaktløs betaling. Nettbanken på mobil er søppel, elendig utdatert design. Fullversjonen av nettbanken trenger også en finjustering og oppdatering. Selve mobil-appen deres er ikke så altfor gale. Ser ingen fordel med å bruke DNB

Svar fra DNB Bank
17.06.2022 08:33

Hei! Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. Når det gjelder nettbank og mobile sider så jobber vi nå med en stor oppgradering av disse. Her bygges det opp nytt innhold, nytt design og nye funksjoner. Målet er at våre kunder til slutt skal ha mulighet for å utføre de samme tjenestene uansett om de logger via nettbank, mobilbank eller mobile sider :) /Ann-Kristin

Dette må være verdens dårligste kundesevice!!!

Omtale av  Jan E. H

Jeg trenger nytt bankkort da mitt nåværende er ute av funksjon. Jeg ønsker ikke å sperre det, da det har en del trekk jevnlig. Jeg sender melding i systemet, får saksnummer, men intet skjer videre. Får ALDRI svar på telefon.... Venter i timevis - bokstavelig. Ingen e-post å skrive til.... Ingen mulighet for å bli ringt tilbake. Ingen mulighet for å oppsøke et fysisk kontor. Faktisk ingen mulighet for å avslutte kundeforholdet - for da må jeg ringe. Kjære DNB - hva i all verden holder dere (ikke) på med....???

Svar fra DNB Bank
14.06.2022 22:51

Hei Jan. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice, slik ønsker vi ikke at det skal være. Den siste tiden har vi hatt stor pågang på telefon og chat gjennom dagen. Dette grunnet relegitimerings-prosjektet vi holder på med. Mange tar kontakt da de har spørsmål til dette, som igjen fører til lang kø. Våre rådgivere jobber så fort de kan med å hjelpe alle som tar kontakt og heldigvis er det ikke normalt for oss med så lang ventetid. Vi har åpent fra 07-23 alle dager. Normalt er det minst/ingen ventetid når vi åpner og på kvelden. Det er også mulig å sende oss en nettbankmelding via postkassen i nettbanken, så vil du få svar innen et par virkedager. /Betina

Umulig å komme inn til fullversjon på mobil

Omtale av  Kathrine

Det DnB ansatte skrev i meldingene under fungerer rett og slett ikke. Man får ikke velge å gå over til full versjon fra ingen som helst sted enten før eller etter innlogging. Man har rett og slett ikke mulighet til å betale for eks til utlandet fra mobilen. Helt håpløst.

Svar fra DNB Bank
14.06.2022 08:35

Hei! Om du går til m.dnb.no, og skriver inn fødselsnummer, vil du få opp et valg der det står "gå til fullversjon" over valget om BankID. Når du trykker her vil du kunne logge inn i fullversjon via mobilen :-) /Frida

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Helt sinnsykt dårlig rådgivere i Trondheim torg avdeling

Omtale av  Abo

Rådgivere. Jeg ble syk 2 ganger også uten p gi beskjed til meg om p ikke kom til møte også ventet jeg 45 min begge gangene helt til kolleagen hans sa til meg at han er syk. Aldri ta ut boliglån fra DnB. Gå til de lokale småe bankene så får dere snakk på hva det vil si kundeservice. DnB e helt sinnsykt dårlig bank.

Svar fra DNB Bank
14.06.2022 08:34

Hei! Så leit å høre at du ikke har fått beskjed om at kunderådgiver har vært syk når du hadde møte i banken. Det skal alltid gis beskjed dersom rådgiver ikke kan stille til avtalt tid. Takker for tilbakemelding. Dette håper vi ikke vil skje igjen. /Frida

Kundekontakt lang ventetid

Omtale av  Asbjørn

Får ikke logget inn på netbank. Virker som den er nede. Prøver å ringe for å få status/info. Får beskjed om minst 20 min ventetid. Har tidligere hatt samme erfaring i forbindelse med verifisering av id. Måtte ringe kundesenter for å for tilsendt et skjema for å legge til bilde av passet mitt for id verif. Ringte flere ganger og ble brutt m info om at det var for stor belastning på linjen. Kom etterhvert fram etter 50 min. Banken er blitt helt håpløs/respektløs på kundebehandling. Er også kunde i Sbanken. Her er svartiden 2 minutter. Men etter Dnb oppkjøp av banken greier de vel å rote det til der også. Løsningen er å bemanne kundesentret etter belastningen og ikke sløse bort kundenes tid på denne måten. Det er ikke ok å få melding "det er fortiden stor belastning og ring senere" når det ALLTID er stor belastning og lang ventetid.

Svar fra DNB Bank
14.06.2022 08:29

Hei! Vi har hatt en god del kø den siste tiden. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker, men når veldig mange kunder plutselig tar kontakt samtidig vil det naturlig nok øke køen inn til kundesenteret. Vi jobber hele tiden med å forbedre oss, og tar grep for å prøve å få ned køen :-) Vi er også tilgjengelige via chat i nettbanken. /Frida

DNB Bank har 1 313 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR