Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kårer DNB Bedrift til verst i test i 2019 (av en regnskapsfører)

Omtale av  Shah

I 2019 gikk jeg fra å være superfornøyd til å bli super MISFORNØYD!!! Dette gjelder Etablering og Eierskift hvor sistnevnte er en suveren versting. Dette er ikke en engangs opplevelse, men gang etter gang etter gang... har DNB levert! (elendig service). Virker som dere tar utgangspunkt i at ALLE er kjeltringer til det motsatte er bevist, gjennom en laaaaaaang og pirkete prosess. * Dere er altfor trege * Mangler ansvarsfølelse totalt * Upersonlig kundeservice (ingen navn) * Elendig organisering internt (deres egne ansatte har sukket og vært enige at de ikke klarer å levere den service pga manglende innsyn/tilgang/kontakt etc) Trodde jeg/vi var alene om denne opplevelsen. Det ble en slags "lettelse" når en foredragsholder på et seminar i regi av Visma latterliggjorde DNB Bedrift fra scenen og delte samme erfaringer. Til slutt, en takk til bra kundeservice i teknisksupport avdeling samt til veldig mange andre serviceinnstilte folk som prøver å yte bra service, men ikke får gjort jobben skikkelig. Konkl. Ønsker DNB en endring, bør de gi skriftlig advarsel til ledelsen i Nyetablering og sparken til ledelsen i Eierskifte. Få inn serviceinnstilte folk fra andre avdelinger. For de har dere nok av!

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:07

Hei! Tusen takk for at du deler din opplevelse med oss. Først og fremst er det fint å høre at du har vært superfornøyd med oss helt frem til denne opplevelsen. Når det er sagt er det selvfølgelig også leit å høre om dine opplevelser med oss i ettertid. Dessverre får vi ikke gått noe nærmere inn på saker her på denne nettsiden, men vi hadde satt stor pris på om du ville ta kontakt med oss på telefon eller sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din. Da får vi muligheten til å gå dette opp og lære av det! /Jørgen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Falsk trygghet!

Omtale av  Finn C. H

Kjære DNB Har vært DNB kunde i «alle» år. Et ganske mye dyrere alternativ enn andre banker, men har gått med en følelse at det vil lønne seg hvis man trenger DNB til noe, en gang. Kundeservicen og annen service er meget dårlig, men det ser ikke ut til å bekymre de bankansatte. Er kulturen virkelig blitt så dårlig? Nå det seneste året hvor vi virkelig har hatt behov for DNB ved flere anledninger, skadesak bad, oppstartslån ny bedrift, første visakort til minste jenta og etter min mening en skjult kostnad ved bruk av en tjeneste i DNB nettbank. Sistnevnte skal jeg ta separat med banken i eget klagebrev. Vi har nå virkelig erfart at dette er en bank vi ikke ønsker å gå videre med veldig lenge til. Mvh Finn-Cato H* SAGA Platinum

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:06

Hei Finn! Takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av kundeservice hos oss. Det er dessverre vanskelig å kommentere denne saken her, men vi hadde satt stor pris på det om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din eller slå på tråden til oss på 915 04800 for en prat. Da får vi muligheten til å se nærmere på hva som har skjedd slik at vi kan lære av dette. /Jørgen

Lovbrytere, slurvete, late, uærlige, uredelige.

Omtale av  Daniel

Krevde depositums-penger på 20´000 kroner utbetalt og satte i gang prosess med tvungen utbetaling både via nettbanken (automatisk tjeneste) og via kundeservice. Ble forsikret av begge disse tjenestene at prosessen var satt i gang og at det ville ta 5 uker før pengene var på konto, forutsatt at utleier ikke fremsatte krav på deler av- eller hele depositumet. Banken løy. Ringte igjen 2 uker senere for å få bekreftelse og fikk høre at utleier var enda ikke blitt varslet (etter norsk lov så begynner ikke 5 ukers fristen å tikke før utleier har blitt varslet om det). Ble igjen forsikret om at prosessen var nå satt i gang og at innen en viss dato ville pengene være på konto. Ringte igjen dagen derpå og fikk snakke med en annen kundeservice-operatør som sa at det fremdeles ikke var satt i gang noen "sak" på dette... Jeg sa på forhånd og minte henne deretter på at telefonsamtalen ble tatt opp, og hun lovte å kjøre kravet «som hastesak» og at jeg ville få bekreftelse på email om dette. På den siste dagen av de trege 5 ukene ringte jeg banken og fikk beskjed at jeg måtte vente ytterligere 4 dager over helga i tilfelle utleier hadde sendt kravet/klagen sin via brevpost.. men for at banken kunne være trygg på å ha sitt på det rene ville de ikke utbetale pengene før tirsdagen. Altså, det som skulle ha tatt 5 uker, (ihht norsk lov) tok altså 8 uker på grunn av forsømmelser (latskap og direkte løgn) fra bankens side. ELENDIG kundeservice og helt upålitelige på tvers av flere kundeservice instanser... hadde også oppsøkt kundeservice personlig og det var ingenting de kunne gjøre for å hjelpe. Anbefales IKKE! Aldri bruk denne banken...

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:05

Hei Daniel! Takk for din tilbakemelding. Det stemmer som du nevner her at den andre parten har en frist på fem uker. Denne fristen gjelder fra når brevet er mottatt til det er sendt. Av hensyn til det legges det på noen ekstra virkedager på den totale behandlingstiden og jeg må bare beklage at du ikke ble informert om dette da du først var i kontakt med oss. Når det er sagt anbefaler vi alltid at begge parter sendes skjema elektornisk om avslutning av kontoen. Da vil avslutning bli gjort i løpet av 1-2 virkedager. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Forferdelig kundeservice i banken

Omtale av  Helene

Var innom banken for å fikse noe, helt elendig service. Null kompetanse og var ikke behjelpelig i det hele tatt.

Svar fra DNB Bank
25.02.2020 09:05

Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med kundeservice. Ut fra din melding er det litt vanskelig å kommentere noe utover dette, men vi setter pris på om du vil logge inn i nettbanken og sende oss en melding der eller slå på tråden til kundeservice på 915 04800 så får vi muligheten til å gå dette opp :) Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Mest opptatt av å tjene penger selv, tar lite hensyn til kundene

Omtale av  Martin

Skviser kundene så godt de kan. Tar ofte lang tid før man kommer gjennom til en kundebehandler. Og blir man satt videre blir dette ny lang tid å vente. Det virker som kunder kun er til bry. Jeg har tapt mye penger på aksjetips fra DNB Markeds. Det virker som de mange ganger snakker opp en aksje som de selv sitter på som de da selger, og kursen som skulle både 3 og 4-doble seg går rett i dass. I fjor kjøpte jeg dessverre 2 slike aksjeposter etter anbefalinger fra DNB Markeds, disse datt henholdsvis 96,5 % og 86 %. Da flyttet jeg over til Nordnet.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

God bank på nett - lite personlig.

Omtale av  Dina

Konkurransedyktig bank. Har hatt fast kundebehandler der før kontoret ble lagt ned og var mer fornøyd før. De som jobber i nettbanken prøver å imøtekomme kundene, men det blir upersonlig da jeg ikke har en fast person å forholde meg til. Om man liker best kontakt via nett så er DNB en god bank. Om man ønsker et lokalkontor så fungerer det dårligere

Svar fra DNB Bank
14.01.2020 20:18

Hei! Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke er fornøyd med kundeservice via nettbank og telefon. Grunnen til at vi har gått bort fra ordningen med personlige kunderådgivere er at det ble veldig mange kunder per kunderådgiver. Det førte igjen til alt for lange ventetider. I stedet har vi rådgivere tilgengelige hele dagen på chat og telefon som kan hjelpe deg med alt du måtte lure på. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Manglende personvern

Omtale av  August

DNB har oppgitt at fra september 2019 selger de persondata til "offentlige og private virksomheter", altså så godt som hvem som helst. Dette er data som demografiske opplysninger, produktopplysninger, transaksjonsopplysninger og noen tilfeller tilleggsopplysninger fra offentlige registre. De oppgir at dataen er anonym og ikke er mulig å koble opp mot personer, noe som ikke stemmer så bra (https://www.theguardian.com/technology/2019/jul/23/anonymised-data-never-be-anonymous-enough-study-finds). Uavhengig hvor anonym dataen er, er det fortsatt fare for missbruk. Vi har sett tidligere i saker som "cambridge analytica" -saken hvordan store mengder "lite detaljert" data kan misbrukes til å overbevise masser og vippe valg. Dataen DNB selger, som f.eks transaksjonsopplysninger vil gi mulighet for enda mer detaljert profilering som kan brukes til liknende kampanjer. Selv om det er mulig å reservere seg for det som enkeltperson, har denne beslutningen til DNB har gjort at jeg har valgt å bytte bank vekk fra DNB etter å ha brukt banken hele livet.

Svar fra DNB Bank
14.01.2020 20:17

Hei August! Takk for at du skriver til oss. Leit å høre at dette har gjort at du har valgt å bytte bank. Det er altså snakk om data på transaksjoner som skilles fra kunden og på denne måten anonymiseres før disse samles. Transaksjonene kan altså ikke spores tilbake til en enkeltkunde. Det stilles også strenge krav til hvordan data skal brukes videre og kan naturligvis ikke kjøpes av hvem som helst. Som du selv skriver er også dette selvfølgelig helt frivillig. Du kan når som helst slå av og på samtykker i nettbanken din. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR