DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kjære DNB Har vært DNB kunde i «alle» år. Et ganske mye dyrere alternativ enn andre banker, men har gått med en følelse at det vil lønne seg hvis man trenger DNB til noe, en gang. Kundeservicen og annen service er meget dårlig, men det ser ikke ut til å bekymre de bankansatte. Er kulturen virkelig blitt så dårlig? Nå det seneste året hvor vi virkelig har hatt behov for DNB ved flere anledninger, skadesak bad, oppstartslån ny bedrift, første visakort til minste jenta og etter min mening en skjult kostnad ved bruk av en tjeneste i DNB nettbank. Sistnevnte skal jeg ta separat med banken i eget klagebrev. Vi har nå virkelig erfart at dette er en bank vi ikke ønsker å gå videre med veldig lenge til. Mvh Finn-Cato H* SAGA Platinum
Hei Finn! Takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av kundeservice hos oss. Det er dessverre vanskelig å kommentere denne saken her, men vi hadde satt stor pris på det om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din eller slå på tråden til oss på 915 04800 for en prat. Da får vi muligheten til å se nærmere på hva som har skjedd slik at vi kan lære av dette. /Jørgen
Krevde depositums-penger på 20´000 kroner utbetalt og satte i gang prosess med tvungen utbetaling både via nettbanken (automatisk tjeneste) og via kundeservice. Ble forsikret av begge disse tjenestene at prosessen var satt i gang og at det ville ta 5 uker før pengene var på konto, forutsatt at utleier ikke fremsatte krav på deler av- eller hele depositumet. Banken løy. Ringte igjen 2 uker senere for å få bekreftelse og fikk høre at utleier var enda ikke blitt varslet (etter norsk lov så begynner ikke 5 ukers fristen å tikke før utleier har blitt varslet om det). Ble igjen forsikret om at prosessen var nå satt i gang og at innen en viss dato ville pengene være på konto. Ringte igjen dagen derpå og fikk snakke med en annen kundeservice-operatør som sa at det fremdeles ikke var satt i gang noen "sak" på dette... Jeg sa på forhånd og minte henne deretter på at telefonsamtalen ble tatt opp, og hun lovte å kjøre kravet «som hastesak» og at jeg ville få bekreftelse på email om dette. På den siste dagen av de trege 5 ukene ringte jeg banken og fikk beskjed at jeg måtte vente ytterligere 4 dager over helga i tilfelle utleier hadde sendt kravet/klagen sin via brevpost.. men for at banken kunne være trygg på å ha sitt på det rene ville de ikke utbetale pengene før tirsdagen. Altså, det som skulle ha tatt 5 uker, (ihht norsk lov) tok altså 8 uker på grunn av forsømmelser (latskap og direkte løgn) fra bankens side. ELENDIG kundeservice og helt upålitelige på tvers av flere kundeservice instanser... hadde også oppsøkt kundeservice personlig og det var ingenting de kunne gjøre for å hjelpe. Anbefales IKKE! Aldri bruk denne banken...
Hei Daniel! Takk for din tilbakemelding. Det stemmer som du nevner her at den andre parten har en frist på fem uker. Denne fristen gjelder fra når brevet er mottatt til det er sendt. Av hensyn til det legges det på noen ekstra virkedager på den totale behandlingstiden og jeg må bare beklage at du ikke ble informert om dette da du først var i kontakt med oss. Når det er sagt anbefaler vi alltid at begge parter sendes skjema elektornisk om avslutning av kontoen. Da vil avslutning bli gjort i løpet av 1-2 virkedager. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Var innom banken for å fikse noe, helt elendig service. Null kompetanse og var ikke behjelpelig i det hele tatt.
Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med kundeservice. Ut fra din melding er det litt vanskelig å kommentere noe utover dette, men vi setter pris på om du vil logge inn i nettbanken og sende oss en melding der eller slå på tråden til kundeservice på 915 04800 så får vi muligheten til å gå dette opp :) Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen
Skviser kundene så godt de kan. Tar ofte lang tid før man kommer gjennom til en kundebehandler. Og blir man satt videre blir dette ny lang tid å vente. Det virker som kunder kun er til bry. Jeg har tapt mye penger på aksjetips fra DNB Markeds. Det virker som de mange ganger snakker opp en aksje som de selv sitter på som de da selger, og kursen som skulle både 3 og 4-doble seg går rett i dass. I fjor kjøpte jeg dessverre 2 slike aksjeposter etter anbefalinger fra DNB Markeds, disse datt henholdsvis 96,5 % og 86 %. Da flyttet jeg over til Nordnet.
Konkurransedyktig bank. Har hatt fast kundebehandler der før kontoret ble lagt ned og var mer fornøyd før. De som jobber i nettbanken prøver å imøtekomme kundene, men det blir upersonlig da jeg ikke har en fast person å forholde meg til. Om man liker best kontakt via nett så er DNB en god bank. Om man ønsker et lokalkontor så fungerer det dårligere
Hei! Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke er fornøyd med kundeservice via nettbank og telefon. Grunnen til at vi har gått bort fra ordningen med personlige kunderådgivere er at det ble veldig mange kunder per kunderådgiver. Det førte igjen til alt for lange ventetider. I stedet har vi rådgivere tilgengelige hele dagen på chat og telefon som kan hjelpe deg med alt du måtte lure på. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
DNB har oppgitt at fra september 2019 selger de persondata til "offentlige og private virksomheter", altså så godt som hvem som helst. Dette er data som demografiske opplysninger, produktopplysninger, transaksjonsopplysninger og noen tilfeller tilleggsopplysninger fra offentlige registre. De oppgir at dataen er anonym og ikke er mulig å koble opp mot personer, noe som ikke stemmer så bra (https://www.theguardian.com/technology/2019/jul/23/anonymised-data-never-be-anonymous-enough-study-finds). Uavhengig hvor anonym dataen er, er det fortsatt fare for missbruk. Vi har sett tidligere i saker som "cambridge analytica" -saken hvordan store mengder "lite detaljert" data kan misbrukes til å overbevise masser og vippe valg. Dataen DNB selger, som f.eks transaksjonsopplysninger vil gi mulighet for enda mer detaljert profilering som kan brukes til liknende kampanjer. Selv om det er mulig å reservere seg for det som enkeltperson, har denne beslutningen til DNB har gjort at jeg har valgt å bytte bank vekk fra DNB etter å ha brukt banken hele livet.
Hei August! Takk for at du skriver til oss. Leit å høre at dette har gjort at du har valgt å bytte bank. Det er altså snakk om data på transaksjoner som skilles fra kunden og på denne måten anonymiseres før disse samles. Transaksjonene kan altså ikke spores tilbake til en enkeltkunde. Det stilles også strenge krav til hvordan data skal brukes videre og kan naturligvis ikke kjøpes av hvem som helst. Som du selv skriver er også dette selvfølgelig helt frivillig. Du kan når som helst slå av og på samtykker i nettbanken din. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen
Billån rente veldig høy, jeg har ringt seks måned før vi har avtalt, nå er det samme. Forsatt høy rente
Hei! Rente på billån varierer ofte stort om man ser på effektiv eller nominell. Her er det ofte lånets omkostninger som betyr mest. Er du ikke fornøyd med renten på lånet ditt så ta gjerne kontakt med kundeservice så tar vi en nærmere kikk på det og ser om det er noe som kan gjøres der. Ønsker det en en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen