DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hei, jeg har kun vært kunde i et halvt år. Dette har vært kun til boliglån ettersom de matchet et annet tilbud fra danske bank. Når jeg skulle skrive under så får jeg vite at den renten ikke gjelder lenger, så da starter jeg med en høyere rente. Når renten først går ned så er de dårlige til å redgjøre for seg ved spørsmål og skylder ofte på at de ikke vet hva som skjer fremover og at problemer med interne systemer er grunnen for at det tar lang tid. Flere jeg har snakket med som bruker denne banken har fått ulik rente nedsetting noe som betyr at det i stor grad forskjellsbehandler kundene sine og man må hele tiden passe på selv om man ikke vil ende opp med å betale for mye. Svært skuffende første inntrykk !
Hei Magnus! Takk for at du skriver til oss. La meg først poengtere at renteendringen som har skjedd i det siste har blitt gjort i en ekstraordinær situasjon. Likevel har vi senket renten to ganger, begge gangene som første bank. Totalt er renten justert med inntil 0,85%. Det stemmer at ikke alle får den samme justeringen. De som ikke har fått justert renten med 0,85% har allerede en veldig god rente og vi skal fremdeles være konkurransedyktige på pris. Det er flere ting som gjør at et lån ikke er likt et annet. I hovedsak går dette på type lån og sikkerhet. Ekesmpelvis kan du se våre prislister for en oversikt over forskjellige typer lån og veiledende pris på disse. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Skal ikke senke renten på boliglån og innskudd før 1. mai.....det er vel på tide å skifte bank....Lise Tandberg
Hei Lise! Det stemmer at dette var den opprinnelige datoen for når renten skulle tre i kraft. Vi klarte likevel å fremskynde denne slik at ny rente gjelder fra senest 5. april. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
DNB er en grådig bank, som kun tenker på å maksimere egen profitt. Renten ligger konstant godt-over markedet. De er trege til å sette ned lånerenten. Dette er for å gni hver eneste krone ut av kundene sine. Noe som denne mailen beskriver etter at Norges Bank hadde satt ned renten: Hei. Og takk for henvendelsen din. Renten på dine lån er endret til 2,64% med virkning fra 01.05.20. Varsel sendes som planlagt innen førstkommende tirsdag.
Hei Jørgen! Vi har satt ned renten to ganger i det siste, begge gangene som første bank. Det stemmer at opprinnelig dato for når ny rente trer i kraft var 01.05. Dette er tidligere enn det som er normalt. Vi klarte likevel å få fremskyndet dato for når renten trer i kraft ytterligere. Ny rente gjelder derfor fra senest 5. april. Ønsker deg en strålende dag videre så lenge! /Jørgen
Nekter å sette ned boliglånsrenten før 1. mai. Gosser seg på andres elendighet i denne krisen.
Gjennomgående ekstremt uhøflig kundeservice og "rådgivere" that don't give a sh#t. Vilje til å gjøre forretninger med privatkunder ville være en god start.
Hei Tuze! Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i dette. Dersom du har opplevd at en av våre rådgivere har vært frekk så beklager vi dette. Vi setter da stor pris på om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken så får vi mulighet til å gå dette opp. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Super kundebehandling. Veldig flinke til å finne riktige løsninger for deg.
Har vært trofast kunde hos dnb i alle år, med boliglån. Har hatt fast kunderådgiver som ved alle kontaktpunkter har svart med "ha en fin dag". Smileys og greier. Har nå solgt min bolig og har kun lønnskonto i dnb. I prosessen med å innfri lånet mitt har kunderådgiver vært svært frekk og nedlatende og svart med enstavelsesord osv. Er tydeligvis ikke verdt noe som helst uten milliongjeld. Stikker til annen bank. See ya never!
Hei Kristian! Takk for at du skriver til oss. Leit å høre at du sitter igjen med dette inntrykket etter oppgjør av lånet ditt. Sånn skal det selvfølgelig ikke være og det må jeg bare beklage. Dessverre får vi ikke muligheten til å undersøke dette nærmere her, men send oss gjerne en tilbakemelding fra postkassen i nettbanken din så får vi muligheten til å gå det opp. Ellers fint å høre at du har hatt gode opplevelser med kundeservice hos oss helt frem til dette. Ønsker deg en strålende dag videre så lenge :) /Jørgen