DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
For en kynisk bank.... De "NARRET" meg over fra Sbanken og ga meg samme rente for 1 år siden. I dag har jeg (etter justering i dag ca 0,35% høyere rente :-( enn de i Sbanken) Fikk først en melding om at renten ble satt ned 0,35% etter at Norges bank satt renten ned 0,5% ... Greit nok. Fikk deretter en mail om at vi kunne se bort fra denne. Norges Bank satt ned renten ytterligere 1% (ett helt prosent poeng) og fikk i dag (3/4-20) mail om at de hadde satt min rente ned 0,5% fra den første jeg hadde (altså hele 0,15%) lavere en det jeg først fikk varslet.... tross at renten gikk ned 1,0% i tillegg til 0,5% fra tidligere. De har altså selv fått en lettelse på 1,5% mens jeg har fått 0,5%. Har aldri misset ett avdrag og har mer enn 60% sikkerhet for lånet. Jeg har også alle forsikringene mine i DNB (etter de fikk fasit og matchet prisen jeg hadde) og betaler nesten 3000,- i mnd. for de. Kommer nok til å forlate DNB både med forsikring og lån etter dette. De er ikke med på noe som staten subsidierer slik jeg oppfatter det. Uansett... de driter vel egentlig i menig mann føler jeg. Fikk bare et svada svar når jeg tok dette opp med min kontakt person i banken... Dette kan ikke jeg gjøre noe med....:-//// men ... vi... jada---- får svar i påsken kanskje.
Hei Tore! Litt vanskelig å kommentere lånet ditt uten at vi får tatt en kikk på det sammen. Renten ble nylig satt ned to ganger. Totalt en justering ned inntil 0,85%. De alle fleste lån er justert ned med 0,85% men de som allerede hadde en veldig god rente har fått en noe mindre justering. Disse lånene skal likevel være meget konkurransedyktige. Anbefaler deg å ta kontakt med oss på telefon eller ved å sende en melding fra postkassen i nettbanken din så kan vi ta en kikk på lånet sammen og ta en prat. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Prøvd nå i 2 år å avslutte mitt kundeforhold hos DnB de sier om og om igjen at ja det skal vi fikse, har ingenting der unntatt en tom konto.
Hei Audun! Avslutning av kundeforhold skal ikke være noen komplisert sak så jeg er litt usikker på hva som har skjedd her. Vi får dessverre ikke sett nærmere på det her, men ta kontakt på telefon eller via nettbank så lover jeg at vi fikser det for deg umiddelbart. Ønsker deg en god dag videre så lenge! /Jørgen
De øker og øker renten, rett etter signatur. Kjenner flere som har samme lånet, men med ulik rente. Anbefales å undersøke markedet der rente og betingelser er MYE mer lønnsomt.
Hei Gazmend! Vi har den siste perioden senket renten to ganger. Vi får dessverre ikke sett på lånet ditt her, men ta gjerne kontakt på telefon eller send oss en melding fra nettbanken din så kan vi ta en kikk på lånet ditt og ta en prat om dette. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
Uforstårlig avslag på finansieringsbevis. Dårlig kundebehandling. De bryr seg mest på å tjene mest mulig penger på alt. Kunder er null verdt.
Hei Alex! Kunder er det mest verdifulle vi har og er selvfølgelig det vi bryr oss aller mest om. Det er vanskelig å kommentere avslag på finansieringsbevis uten at vi får sett på søknaden din, men dersom du er usikker på hva som var grunnen til at vi ikke kunne innvilge lånet så ta gjerne kontakt med oss på telefon eller via postkasse i nettbanken så undersøker vi det for deg. I korte trekk er det ikke banken alene som bestemmer om man kan få lånet man ønsker. Man må også oppfylle krav som er satt av finanstilsynet. Dette går på sikkerhet i form av egenkapital og hvor mye man kan totalt kan låne i forhold til inntekt. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen
For noen år siden søkte jeg om et lite lån på min nedbetalte leilighet, lånet var på cirka 15% av boligens verdi. Avtalen var et rammelån på kr. 400 000,- bare i tilfelle noe skulle skje. Banken tok pant i min bolig på dette beløpet kr. 400 000,-. Jeg valgte fastrentelån for å ha forutsigbare utgifter, men jeg ble aldri informert om at jeg da ikke kunne få rammelån ( hvilken vanlig bankkunde skjønner sånne ting) men de tok likevel pant i boligen på den avtalte summen av rammelånet. Et par år etter trenge jeg å øke lånet med kr. 20 000,- og fant da ut at jeg ikke hadde noe rammelån, hvilket vil si at kundebehandleren som gav meg lånet ikke kunne sine saker. Etter at fastrenteperioden var over kontaktet jeg banken for å høre om det nå kunne gjøres om til et rammelån på det beløpet banken allerede hadde som pant i min bolig. Joda, det var ingen problem, det var en enkel proforma sak som kostet kr. 750,-. Dagen etter ringte jeg igjen banken for å forhøre meg om det praktiske. Da viser det seg at kundebehandleren jeg snakket med dagen før ikke hadde gitt riktige opplysninger, igjen, dette ville nemlig være en vanlig lånesøknad som kostet kr. 2500,- på et lån som de allerede hadde behandlet og innvilget og hadde pant i min bolig på. Man må spørre seg hvilken kunnskap, for ikke å snakke om utdannelse, kundebehandlere i DnB har? I tillegg endrer de på renter, både på innskudd og på lån uten å informere meg på noen som helst måte, bortsett fra gjennom media. I tillegg snakker man med en datamaskin når man ringer og dersom datamaskinen ikke forstår hva du sier, kanskje fordi det er vanskelig å forklare helt nøyaktig, så blir samtalen bare avsluttet, selv om man kanskje har ventet i både 20 og 30 minutter på å komme gjennom på telefonen. Det er ingenting jeg vil si er bra med banken, de kan bli bedre på alt, bortsett fra utbytte til sine aksjonerer da!! Jeg har vært kunde i banken siden den gang det var Postbanken, jeg var 16 år og satte mine første penger inn på en rød bankbok. Nå er jeg 52 år og dette er mine erfaringer etter at DnB tok over det som en gang var en folkebank og ble til DnB. Jeg synes det er en stor skam, og det uten å nevne all negativ omtale i pressen om veiledning til velstående kunder om utenlanske bankkontoer for å slippe å betale sin del av det samfunnet de lever i osv osv osv.
Hei Charlie! Takk for at du deler din historie. Dersom du har fått gal informasjon i forbindelse med etablering av lånet må jeg få lov til å beklage det. Når du tar opp et lån skal du selvfølgelig bli informert om hvilket lån det er snakk om. Når det kommer til endring av nåværende lån og priser for dette er det vanskelig å kommentere her uten at vi får sett på selve lånet da det avhenger av flere ting. Send oss gjerne en melding fra postkassen i nettbanken din så får vi gått opp det som har skjedd med riktig rådgiver og sørget for at vi finner en løsning på dette for deg. Når det kommer til varsel om renteendring så har vi varslingsplikt på dette. Både på innskudd og utlånsrenter. Varsel om endring av rente vil du motta i postkassen i nettbanken din for alle produkter som får endring av renten. Dersom du ikke bruker nettbank sendes varsel per post. Angående ventetid så har vi den siste tiden hatt et stort trykk på vår boliglånsavdeling. Vi er i en ekstraordinær situasjon der mange ønsker å komme i kontakt med oss angående boliglån grunnet endret økonomisk situasjon og rentejustering. Dette har dessverre ført til lengre ventetider enn det vi ønsker og vi jobber på spreng for å hjelpe alle som tar kontakt. Dersom det ikke haster kan du sende en melding til vår låneavdeling fra postkassen i nettbanken din så får du svar der :) Håper å høre fra deg og ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen
Ingen ord kan beskrive hvor fornøyd jeg er med å ha DNB som min hovedbankforbindelse. Ingen nettbank/mobilbank kan måle seg med DNB sin(Jeg har prøvd flere). Kundeservicen er fenomenal, Akjsehandelen går på skinner og rådgiverne er utrolig hjelpsomme. Ekstremt positivt er det samfunnsansvaret DNB tar for Norges samfunn. De gjør en god jobb og gir mye tilbake til oss innbyggere i Norge. Alt i alt, ingen over og ingen ved siden av.
Hei Erling! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en strålende dag videre så lenge :) /Jørgen
Første til å sette opp renten, siste til å sette ned. Unnskylder seg alltid hvorfor de ikke klarer å sette den ned med mer enn de gjør. Forskjellsbehandler kunder med ulike renter. Gir deg konsekvent dårlig rente med mindre du følger med og sjekker og klager. De lærer aldri, selv etter mange klager fra samme forbruker. Styr unna. De tror de kan gjøre som de vil.
Hei Martin! Takk for at du skriver til oss. Det er leit å høre at dette er inntrykket du har av oss. Dersom det er de siste rentejusteringene du viser til så var vi den første banken til å justere renten, begge gangene. I første omgang skulle renten telle fra 1. mai som er tidligere enn det som er normalt etter varslet renteendring. Vi klarte likevel å endre denne til å gjelde fra senest 5. april. De alle fleste lånene ble justert med totalt 0,85%. De som ikke fikk like mye i rentejustering hadde allerede en svært god rente og vil likevel ha en konkurransedyktig rente etter justeringene. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen