DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ringte opp til DNB for å hjelpe faren min med BankID, også ble vi satt over til frekk kundeservice. Jeg sa at faren min trengte hjelp med sperret BankID og trenger ny tilsendt kode. Her kan du snakke med han, faren min rakk å si navnet hans og så vidt person-nr. Plutselig så sier rådgiver du må kunne snakke norsk, gå på norsk skole og norsk kurs. Og dette skal være beste og største bank i Norge? Heller motsatt
Hei. Takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av kundeservice hos oss. Vi tar sikkerheten på alvor, og årsaken til at vi måtte snakke med din far selv, er at BankID og kodebrikke er personlig, og fungerer både som elektronisk signatur og legitimasjon. BankID har mange bruksområder og du kan få tilgang til for eksempel helseopplysninger, NAV og skatt i tillegg til å utføre banktjenester. Dersom vi skal hjelpe via kundesenteret må vi derfor kunne kommunisere med kunder enten på Norsk eller Engelsk. Alternativt kan han møte personlig på et av våre kontor, og ta med seg en tolk. Ønsker deg en fin dag! /Nina
Helt elendig kundeservice på DnB Karl Johan. De viser hvor lite interessert de er i å jobbe med deg, frekk i tonen og snakker til deg som du er en 5-åring. Bank er nå byttet :)
Tusen takk for at du deler din opplevelse med oss. Først og fremst er det veldig leit å høre at du føler deg dårlig behandlet på et av våre kontor. Dessverre får vi ikke gått noe nærmere inn på saker her på denne nettsiden, men vi hadde satt stor pris på om du ville ta kontakt med oss på telefon eller sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din hvor du utdyper din opplevelse. Da får vi muligheten til å undersøke saken nærmere og lære av det! /Nina
Fikk ikke lov til å avslutte konto i nettbanken, selv om saldo var null. Det er ikke mulig å finne pris på denne tjenesten på nettsidene. Tilsendt kontoutskrift viser at det koster kr.135,69 å få dette gjort av kundeservice. Flaks at kontoen ble tømt på forhånd, ser ut som om prisen er "det vi klarer å få tak i" Dette er tyveri DNB! Skiftet bank på grunn av at DNB ikke var villig til å reaktivere Bank-Id utgått på dato. Stiller sikkerhetsspørsmål det ikke er mulig å svare på. På seg selv kjenner man andre. Skjønner godt at bankbransjen er de mest mistroiske til sine kunder. Bankenes oppgave er å overta mest mulig av kundenes penger, og her får dnb 5 stjerner. Kontoutskrift: (url anonymisert)
Takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av DNB. Det er dessverre vanskelig å kommentere dette da jeg ikke har innsyn i hva som har skjedd her, men vi hadde satt stor pris på om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken eller slå på tråden til oss på 915 04800 for en prat. Da får vi muligheten til å se nærmere på saken din, og gi deg konkrete svar. /Nina
Ringer DNB, får beskjed av robotten at jeg er nummer 8 i kø, forventet ventetid på 7 minutter. 31 minutter senere er jeg fortsatt nummer 8 i kø? Det her går ikke. Jeg har snakket med mange fantastiske mennesker på DNB som har vært super hjelpsomme, og opplever dette ofte. Men værsåsnill, få flere ansatte på telefon, eller gjør avtale med en god holdingselskap som kan gjøre denne jobben mer effektivt.
De er veldig glade i å somle med å sette renata ned, og er blant de siste hver gang. Men når renta skal oppjusteres, da er det på ballen med en eneste gang. Jeg fulgte en venns råd om å forhandle meg fram til beste rente på huslånet mitt. Det gikk ganske greit. Etter et par mailer og en telefon fikk jeg de beste betingelsene. Til min store skuffelse varte det i hele 2 måneder. Da ble renta regulert tilbake til gammelt nivå. Ikke fordi det var generell renteoppgang, for det fikk alle. Jeg fikk generell renteoppgang + tilbakejustering av det jeg hadde forhandlet meg fram til. Har til dags dato ikke vært for sen med betaling av avdrag eller har noe mislighold av noen sort, få her så de sitt snitt til å "håve inn" noen ekstra kroner på en livslang god kunde.
Det er rett og slett ikke mulig å beholde en alminnelig god tone med den handlingen fra bankens side. Dette er ikke nytt, men typisk for måten jeg og andre i familien føler oss behandlet i DNB. Over flere år som kunder. En generelt vrang, negativ, kverulerende framferd overfor oss som kunder. Selv om det vi har hatt med dem å gjøre skulle være normalt saksrelaterte selvfølgeligheter å forholde seg til. Dette er helt uakseptabelt. Derfor har vi flyttet bank, men nektes, å si opp våre kontoer. Har vi ikke engang lov å si opp kontoen i gammel bank når vi flytter bank??! Jeg har ikke noen gang opplevd en så uprofesjonell, og umoden adferd noe sted som hos diverse ulike kundebehandlere i DNB. Det kan nærmest se ut til å være en "trend" blant de ansatte i konsernet. En må spørre seg, er det hos de ansatte at ansvaret ligger, eller er det EGENTLIG hos konsernledelsen? Jeg regner med at en veldig dårlig arbeidsplass skaper veldig dårlige kundebehandlere.
Rådgiverne i banken har gjerne for mye å gjøre, slik at individuell oppfølging blir neglisjert. Oppfølging og ivaretakelse av kunde er ikke-eksisterende så lenge det ikke gagner DNB. De er sene til å sette ned renten når styringsrenten går ned.