Himla Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Vi er blant de mange som bestemte seg for å bytte bank hvis Sbanken ble kjøpt opp av DNB. Vi fikk langt bedre rentebetingelser pp lånet i Himla, rask og enkel flytteprosess, en ok nettløsning/app og vårt første møte med kundeservice var hyggelig. Godt fornøyd 🙂
Så kjekt å høre at dere er fornøyd, Lars 😊 Tusen takk for en himla fin omtale ⭐⭐⭐⭐⭐ Vi er superglad for å ha deg som kunde. Vi skal jobbe på for at du skal være minst like fornøyd i framtiden 😀 Hilsen Laila i Himla
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har byttet bank tidligere? Har vært (er) SAGA-kunde i DnB, med relativt gunstige betingelser. Er rentebevisst og har fått pratet ned renten jevnlig. Etter siste samtale i går med DnB, ble valget enkelt: HIMLA. Et rentenivå som er blant Norges laveste. Kan jo ikke bli bedre i disse tider. Svært rask kundeservicek ikke vært borti nærheten noe annet sted. Kan det bli enklere ? Et ubetinget NEI.
Så utrolig kjekt å høre, Frank! 🤩 Tusen takk for en helt rå tilbakemelding. Vi er så glad for å ha deg med i Himla-flokken! 🙌 Ha en superfin dag! Hilsen Laila i Himla
Jeg har et lån i Fana Sparebank med en del høyere rente enn Himla. Fikk avslag på lånesøknad fordi jeg er kunde i Fana sparebank som eier Himla. De sier rett ut i avslaget ar man ikke får lov å bytte fra Fana til Himla. Så god rente gis kun til nye kunder. Skikkelig nedtur og rett til en annen billig bank så snart som kundeutbytte i Fana er utbetalt for min del.
Hei Tanja, og takk for din tilbakemelding 😊 Vi kan ikke kommentere spesifikke saker her, men ut i fra det du skriver så kan det nok tenkes at det har oppstått en misforståelse 🤔 Himla er et digitalt konsept og en boliglånsmaskin som tilbyr få produkter. Kriteriene hos oss er muligens noe strengere enn andre aktører, og vi sier derfor at vi er litt 4kantet bank. Men, det betyr ikke at du som i dag er Fana Sparebank kunde ikke kan bli kunde hos oss. Om du ønsker å få en nærmere forklaring så slå gjerne på tråden på 983 00 000, eller send oss en epost til [email protected], så tar vi en prat 👍🏼 Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla.
God rente - Rask og hyggelig tilbakemelding - Gode på nettløsninger
Tusen takk for en superkjekk omtale, Harry. Det er så bra å høre at du er fornøyd. Ha en himla bra dag! Hilsen Anne i Himla
I overgang fra konkurrerende bank var jeg spent på prosessen, og hva som egentlig krevdes, men følte at løsningen de hadde ga meg trygghet samtidig som den var veldig enkel. Når de også fulgte opp med en personlig rådgiver i slutten av prosessen ble dette en fornøyelig prosess som var både rask, trygg og enkel!
Tusen takk for en superkjekk omtale 😊 Så utrolig kult å høre at du syns overgangen var både rask, trygg og enkel. Det er sånn det skal være 😃 Ha en strålende dag! Hilsen Kristoffer i Himla
Banken reklamerer med å gi svar på lånesøknad etter 1-2 virkedager. Jeg la inn søknad 20. januar, og måtte etter 8 dager purre på å få svar. Innen denne tiden hadde forøvrig rentesatsene økt såpass mye at det knapt ville være lønnsomt å flytte lånet fra den banken jeg allerede har lån i. I dag fikk jeg svar - og lånet var avslått grunnet manglende likviditet!?! Slå den - jeg tjener ca 3/4 mill norske kroner i året og har fast jobb i staten, og lånet som skulle flyttes var så og si identisk med nåværende lån i en annen bank. Lånet jeg søkte om var også under 70% av boligens verdi. Min betjening av nåværende huslån, samt billån er svært god - jeg betaler tilogmed flere tusen kr ekstra på lånet hver måned utover det som jeg må.... Så manglende likviditet??? Jeg vet ikke helt, jeg. Fikk melding i digipost dagen etter lånesøknaden at det var foretatt kredittsjekk av meg av Fana Sparebank - og at denne var ingen ting å utsette på. Så avslaget er derfor for meg uforståelig. Men en kunde-uvennlig bank skal få slippe å ha meg som kunde! Jeg opprettet også en brukskonto i denne banken samme dag som jeg søkte om lån, men ser jo ingen vits i å beholde denne når lånet ikke ble innvilget... Takk for meg, Fana Sparebank/HIMLA - dere var ikke så Himla gode som jeg trodde likevel.
Takk for tilbakemelding Løvelotta, det setter vi pris på 🙌🏼 Dette gjør at vi kan forbedre oss. Himla har en meget kjapp responstid, men akkurat i dette tilfellet har vi kanskje glippet litt og det beklager vi på det sterkeste😮 Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker her, men vi vil gjerne snakke med deg. Slå gjerne på tråden på telefon 983 00 000, eller fyr av gårde en epost til [email protected] så skal vi nok ordne opp i dette her. Med vennlig hilsen Kristoffer i Himla
Brukeropplevelsen virket bra da jeg skulle søke om å flytte boliglånet mitt til Himla - jeg er under alle kriteriene og på slutten står det at jeg har fått innvilget lån på det jeg per idag sitter med som boliglån i annen bank. Så dagen etter kommer mailen fra en svært uprofesjonell og lite hyggelig dame om at jeg ikke fikk lån hos de grunnet likviditet. Hele avslagsmailen var på 5 setninger.
Hei Per, Først og fremst, supert at gir oss en ærlig tilbakemelding 👏🏼 Himla Banktjeneste er en digital bank, men alle lånesøknader kontrolleres av våre rådgivere før de blir innvilget. Her har det muligens vært en misforståelse om du har oppfattet det slik at søknaden ble automatisk innvilget, fort gjort 😊 Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du ønsker et mer utdypende svar så kan du slå på tråden, eller sende av gårde en e-post så skal vi gjør så godt vi kan med å svare på dine spørsmål. Om ikke vi snakkes så ønsker vi deg en himla fin start på året og håper det løser seg for deg. Hilsen Kristoffer i Himla