Ikano Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Altså fikk jeg godkjent en lånesøknad for 3uker siden, men enda har dem ikke behandlet denne etter at jeg sendte inn informasjon som de skulla ha. Hvor lang tid tar det å behandle en søknad? 3uker er 2 uker for mye. Påske eller ei i mellom der
Har ikke noe positivt å vise til. Erfaringer gjentar seg. Forsøker ikke å kommunisere med kunder.
Ikano - IKEAs egen bank, huf f og huff. Styr langt unna Uproft til set latterlige. Systemet deres makter ikke innhente riktige beløp fra Altinn selv med tillatelse og BankID. Jeg blir syk at jeg har oppgitt personlig informasjon til noe så jalla!
Banken lover deg super god rente ved refinansiering, men når det oppstår feil er de veldig lite villige til å bistå. Hadde avtalegiro på avdragene, men avtalegiro ble ikke sendt så kontaktet kundeservice uten nytte. Ønsket å få tilsendt faktura så jeg kunne heller betale denne manuelt det kunne de heller ikke. De var mer opptatt av å sende denne til inkasso og ta seg betalt for skyhøye forsinkelse renter. Samme dag, byttet jeg til annen bank. 2 stjerner kun av den grunn at renten var god, ellers ikke en bank jeg vil anbefale på noen som helst måte.
Hver ENESTE måned får jeg oppgitt feil saldobeløp i oversikten. Når jeg tar kontakt med kundeservice og spør, rettes feilen opp og jeg får svar om at de ikke kan se at noe er feil. HVER GANG! Og det uansett om jeg venter 2 eller 10 dager med å bruke kortet for å se om det kommer av forsinkelser i registrering. Nå sist sendte jeg melding den 7.juli med spørsmål om avvik, og så brukte jeg kortet den 8.juli. Kundeservice hang seg opp i at jeg hadde brukt kortet, og ba meg opprette svindelsak hvis det ikke var tilfellet. Jeg fikk altså ikke svar på avvikene som jeg meldte om dagen før. For øvrig funker ikke appen, så jeg må logge inn via nettleser.
Kredittvurderingen de gjør er ikke basert på en skikkelig og grundig vurdering, svaret du får etter 1 sekund er ikke basert på faktiske forhold.
Banken svarer i svært varierende grad på e-post. Stiller du kritiske spørsmål så kan du ikke regne med å få svar. Det pussige er at de starter prosessen med å si at lån er innvilget for deretter å sende deg et gjeldsbrev til signering. Med får du også en nedbetalingsplan. Deretter starter de på en videre saksbehandling. Da må du ta høyde for at de skal ha alt fra lønnsslipp til selvangivelse til skjermbilde (!!!) fra Gjeldsregisteret. De har ingen innlogginsportal for sikker oversending så de ber om å få alt dette oversendt via usikret e-post. Kundeservice sine svar, om du får de ( jeg måtte vente i 90 min), varierer i svært stor grad. De er rolige og forsåvidt høflige, men det er lite hjelp å få. Kundekonsulenten jeg snakket med påsto at uten signert gjeldsbrev så hadde de ikke lov til å starte saksbehandlingen. Dette er en ren løgn Saksbehandling krever samtykke. Gjeldsbrev er en erkjennelse av at man skylder penger. Styr unna disse