Nordea Direct har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ringte til kundeservicen for å finne ut når overføringer kommer inn på konto, dessverre person fant ikke informasjon jeg hadde behov for og prøve google det ut i mens vi var i samtalen noe jeg synes er bare tull og tøys! Så videre i samtalen ber med kjære kundebehandler å holde kjeft noe jeg reagerte sterk på siden aldri opplevd noe slik før! Synes Nordea er bra bank men ansetter burde få kurs på behandling av kunder
Er UNIO medlem og forbundene har nå avtale om husbanklån. Fikk beskjed om at Nordea Direct er en så liten nettfilial at de kun tilbyr huslån helt innenfor A4 modellen uten noen form for kausjon eller garantist. Så umulig å opprette eller flytte lån hit med mindre man eier 100%, har registrert partner eller er gift med medeier.
Ble ganske overrasket når jeg oppdaget at jeg hadde negativ saldo på en konto hos Nordea Direct som jeg aldri har brukt. Kontoen ble opprettet for noen år siden i Gjensidige Bank og da har det tydeligvis blitt knyttet et visakort til den kontoen uten at jeg kan huske å ha mottatt det kortet. Den negative saldoen skyldes at det ble trukket årsavgift for dette kortet selv om det ikke var aktivert. Grunnen til at det var overraskende var at banken aldri informerte meg om den negative saldoen og ikke sendte f.eks e-post om årsoppgave. Jeg hadde dermed ikke logget inn på denne nettbanken på flere år fordi jeg antok at det var en tom konto uten aktivitet. Når jeg kontaktet kundeservice var de behjelpelig med å avslutte kort og konto og tilbakeførte den negative saldoen ettersom den aldri hadde vært i bruk. Det gikk veldig raskt. Trekker en stjerne fordi jeg syns at de burde gi livstegn til kunder minst en gang i året i stedet for å sende all informasjon i nettbanken, da hadde jeg fanget det opp tidligere.
Etter langvarig feil med BankID har jeg tatt kontakt med banken for å løse dette. Der skylder banken på andre banker og hevder jeg lyver når jeg forteller at det har virket tidligere. Jeg byttet bank for 6 år siden, og feilen har vært tilstede de siste 3 månedene. Etter å ha vært i kontakt med 2 forskjellige kundebehandlere samt chat kan jeg bare anbefale om å styre unna med mindre du foretrekker ekstremt arrogant kundebehandling. Jeg mottok også motstridende informasjon vedrørende bankens avtaler med bedrifter og Vipps. En sier at Gjensidige bank som det het før hadde disse avtalene på plass, en annen sier dette er svada. Min anbefaling er å styre langt unna denne banken!
Ved søknad om refinansiering av boliglån er det ingen kundeservice. Etter kort tid får man e-post med at søknaden er avslått, men det er ingen begrunnelse for avslaget. "Hvis du kan ha lagt inn feil opplysninger i søknaden eller den økonomiske situasjonen din endrer seg, er du velkommen til å søke på nytt." Kan ikke se noe grunn til at kundeservicen skal være så dårlig som den er, selv om de kun er en nettbasert bank. Kommer til å klage på servicen til min fagforeningen som har inngått avtale med Nordea Direct!
Banken har brukt over 1,5 mnd på å kunne gi meg lånetilbud når jeg ønsker å flytte et boliglån over til de. Det tar 3-4 dager minst mellom hvert svar jeg får på mail. Ingen personlig oppfølging, det er ny saksbehandler hver gang jeg ringer eller snakker med de via mail. Hvis de er så elendige med mulige kunder de kan tjene penger fra, hvordan i all verden kan de da være mot eksisterende kunder?
Hei Øivind, Vi beklager på det sterkeste at du opplever dette hos oss. Det er vanskelig å uttale meg om enkeltsaker, men på generell basis så vil du få svar på din søknad og eposter i løpet av kort tid. Siden vi er en nettbasert bank så har vi ikke personlige rådgivere og du vil da selvsagt få hjelp av en av våre dyktige medarbeidere når du tar kontakt med oss. Vi vil gjerne at du tar kontakt med oss på nytt slik at vi kan se på henvendelsen din og løse saken på best mulig måte Mvh Jan-Erik
Overraskende lite som går av seg selv, for å være en forholdsvis ny bank i 2020. Man må kontakte kundeservice for å starte betalinger som har blitt stoppet pga manglende dekning på konto, istedenfor å kunne starte disse selv fra nettbanken. I prosesser hvor kort behandlingstid er svært viktig, som ved justeringer i finansieringsbevis ved boligkjøp der budrunde er allerede dagen etter visning, samt ved oppgjør ifm boligkjøp, så skal man ifølge banken selv kunne sende inn ny informasjon og kommunisere per epost ([email protected]). Dette har ikke fungert i vårt tilfelle, vi måtte i tillegg til å sende epost, ringe inn, gjerne stå en halvtime+ i kø, sende eposter på nytt da de ikke klarte å finne dem i systemet, og pga uforholdsmessig lang behandlingstid tross at det hastet så måtte vi ringe inn hver dag og purre. Vi opplevde også å få feil informasjon fra kundeservice slik at papirer som skulle signeres og sendes inn per post måtte sendes på nytt og dette førte til forsinkelse i utbetaling av boligoppgjør, som gjorde at overtagelse av bolig måtte utsettes. I tillegg til dette er det ganske dårlig nettbank og ingen kategoriseringsfunksjon av utgifter slik mange andre banker har.