Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Sperret BankID uten forvarsel fordi jeg ikke hadde nok produkter hos dem. Dette er for dårlig.
Hei Tor. Dette hørtes veldig merkelig ut. Vi sperrer ikke din BankID-tilgang basert på hvor mange eller hvilke produkter du har hos oss. Det kan være flere grunner til at BankID blir sperret. En av disse kan være langvarig inaktivitet eller for mange feilforsøk på innlogging. Dersom du ikke kjenner igjen noen av disse gjelder i din situasjon vennligst ta kontakt med vår kundeservice på telefonnummer 23206001 så skal vi finne ut årsaken til at dette har skjedd. / Everth
// Jeg bruker mobilbetaling og har ikke brukt bankkort, men likevel trekkes det månedlige beløp fra kontoen min! Dette er en form for utnyttelse, hvor pengene mine må betales uansett hvilken metode eller unnskyldning som brukes.
Hei Victor! Takk for omtalen! Belastningen på 25 kr per måned er pris for det vi kaller Min dagligbank, som inkluderer blant annet en Brukskonto, ett Bankkort, nett- og mobilbank. Du kan lese mer om Min dagligbank her: https://www.nordea.no/min-dagligbank /Ole
For noen år tilbake skjedde det noe med Nordea. Virker nesten som de ikke vil ha oss som kunde lenger. Datasystemet deres virker helt ødelagt. De klarte ikke å finne ut av om boliglånet var betalt som det skulle, jeg spurte flere ganger og de sa alt var i orden. Men så fant en av de til slutt ut at vi skyldet 42000 og i tillegg hadde det vokst 10 000 kroner ekstra i gebyrer. Sløvt av oss, men vi ringte flere ganger for å finne ut av det. Etter dette mistet jeg all tiltro til de.at de la til 10 000 kr på bare 3 måneder er helt utrolig og at de ikke tok noe selvkritikk er utrolig. 3. Telefoner tok det å finne ut av noe som kunne vært funnet ut av lenge før det ble et problem. Og vi måtte betale for det. Det siste halvåret har vært beinhardt økonomisk grunnet denne feilen.
Hei Tor! Takk for omtalen din. Jeg blir lei meg av å lese at du har hatt denne opplevelsen med oss her i Nordea. Det er absolutt ikke slik det skal være, har du noe utestående på noen av lånene dine her skal alle hos oss klare å se dette uten at det medfører konsekvenser for deg. Jeg håper fremtidig dialog blir enklere, og at du alltid vil få svar på dine henvendelser når du er i kontakt med oss. /Ole
De setter opp boliglånsrenten og satser på at du er dum nok til å fortsette å betale. Da jeg spurte om bedre betingelser, sa de NEI. Nå har jeg byttet bank og sparer masse penger hver måned. Aldri mer Nordea!!!
Hei Håkon! Vi har fulgt renteøkningene til Norges Bank, og er lei oss for at vi ikke kunne møte dine ønsker for bedre betingelser. Takk for tilbakemeldingen din. /Andrine
Ufattelig dårlig nettbank. Ekstremt lite intuitivt, kronglete og vanskelig.
Hei Mona😊 Nettbanken vår er stadig under utvikling og oppdatering, så takker for tilbakemeldingen din. Jeg vil naturligvis ta denne med videre. /Andrine
Nordea har elendig kundeservice og ekstremt lang behandlingstid på flytte av boliglån. Sendte inn søknad om flytting av boliglån i februar - 24 og ble forespeilet kort behandlingstid. Sitter her nå, snart 3 måneder og flere purringer senere, uten å høre noen ting. Får ikke beskjed om at lånet er under behandling eller hvor lang tid dette kommer til å ta. Er YS-medlem og da er vi lovt masse gode fordeler som medlem, med topp prioritet hos kundeservice og hjelp raskt. Det klarer de i hvert fall ikke å oppfylle.
Hei Svagu! Dette er ikke veldig hyggelig å lese. Det skal ikke være i nærheten av 3 måneders behandlingstid på boliglån, verken når du skal flytte boliglån eller få nytt. Det er sterkt beklagelig at ikke heller kundeservice har fått rådgiver til å ta kontakt med deg om dette. Siden jeg ikke har tilgang til noe av din personlige informasjon her vil jeg råde deg til å forsøke enda engang via Kundeservice. Som YS kunde havner du lengst frem i køen, men som du har merket har det vært tider med stor pågang også for YS kunder i det siste. Jeg håper at lånet ditt veldig snart kommer i orden, og at inntrykket ditt blir ett annet med oss fremover. /Ole
Har hatt en sparekonto med fastrente hos Nordea. Renten var god, men da kontoen skulle avsluttes startet problemene. Kontoens bindingstid hadde utløp 31. mars. Som kjent var det midt i påsken og pengene kunne derfor ikke utbetales til konto i annen bank før 2. april. Fastrentekontoen ble ved utløp omgjort til en konto de kalte for Bufferspar. Den har brukbar rente opp til 100 000 kr. innestående. Deretter bare usle 1% rente! Overføringen til annen bank måtte ordnes av banken manuelt og selv om jeg purret flere ganger var ikke pengene på min eksterne konto før den 4. april slik at det oppstod et rentetap i flere dager. Dette er helt uholdbart og noe jeg aldri før har opplevd i andre banker. Uoversiktlig nettbank med en ny og en gammel versjon. Min anbefaling : Styr unna denne banken!
Hei Tord. Det er leit å lese at du har hatt en dårlig erfaring i forbindelse med en sparekonto. Når man skal avslutte en Fastrentekonto er det rutiner som faller på plass og gjennomføres automatisk i våre system. Det stemmer at det første som skjer etter bindingsperioden utløper er at kontoen gjøres om til en Bufferspar. Denne kontoen kan du disponere selv direkte fra nettbanken og overføre til andre av dine konti selv. I tilfellet du ønsker å avslutte kontoen så må vi sende dette til oppgjør slik at kontoen slettes. Blir det overført midler til en konto i en annen bank vil disse transaksjonene vanligvis ta mellom 1-3 virkedager og er ganske standard hos de fleste bankene. Angående nettbanken vår har den under en periode nå vært på en overgangsfase fra den gamle nettbanken til den nye. Det er mange system, funksjoner og applikasjoner som skal flyttes/erstattes og denne prosessen er ekstremt tiltaks og tidskrevende. Formålet med dette er å tilby en enklere og bedre opplevelse for våre kunder med mer oversikt og tilgang til mange flere funksjoner. Dog vi har forståelse for at dette kan være litt vrient i blant å håndtere to forskjellige nettbanker er det selvsagt alltid mulig å kontakte oss dersom det skulle oppstå et problem så skal vi hjelpe deg så raskt som mulig. Jeg håper at du kan gi oss en ny sjanse til å endre din mening om oss, vi har hvert fall ikke lyst til å miste deg som kunde på grunn av dette. / Everth