Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Vanskelige å få tak i. Må ha avtale for å komme inn i banken. Dårlig nettbank, ofte feil på denne spesielt bedrift.
Etter å ha vært kunde i en annen bank i flere år så søkte vi finansieringsbevis i Nordea, ble så oppringt av en svært hyggelig rådgiver. Vi har nå byttet bank, fått ordnet oss hus og vi er strålende fornøyd!
I forbindelse med boligkjøp ble lånebehovet større. Jeg og ny samboer så deretter på alternativer for å få best mulig betingelser. I forbindelse med overføringen var det ganske mye rot, selv om Nordea hadde gode systemer for å få overført AutoGiroer og tilsvarende. Nettbanken er mindre flashy og mer basic, men jeg savner ingen funksjoner, Aksjehandel-systemet går de jeg har forsøkt (Nordnet, DnB) en høy gang. Betingelsene er uslåelige, og da er jeg villig til å gjøre litt mer av jobben selv og være tålmodig når det kommer til systemer. Når jeg har trengt hjelp har jeg truffet på service-minded ansatte som gir effektiv hjelp.
Dårlig tilgjengelighet. Ventetid fra hel#¤te......
Fikk huslån , fikk en del utfordringer med huset, men ingen hjelp etterpå da de takserte ned huset siden jeg fikk det under takst. Men ingen hjelp med å få reparert og få takst opp igjen.. Da hadde jeg vært kunde der 10 år.
Har en veldig god rente i Nordea, men dette koster. For det første har jeg blitt svitsjet mellom 5 forskjellige rådgivere de siste 3 årene. Deretter ble jeg introdusert for den nye ordningen med Team. Jeg har siden i midten av januar jobbet med refinansiering, så jeg kom i kontakt med banken 25 januar, men ikke med teamet som har lokal forankring. Nå var det en ny ordning med telefonmøte med en vilkårlig rådgiver på et kundesenter. Etter å ha sendt utallige dokumenter, med ny boligtakst, selvangivelser, firmaregnskap 2016, lønnslipper på ektefelle, hennes selvangivelse, perioderegnskap, svigermors selvangivelse osv osv. Så må de ha enda mer, det holdt visst ikke lengre med perioderegnskapet. Jeg kan ikke gå i detaljer på hvilke lånebeløpet eller økonomisk situasjon. Men kan si det slik at vi har husholdningsinntekt på 1,2 mill. Har høyere boligtakst over total gjeld. Har i tillegg en kausjonist som ikke har gjeld, og god verdi på bolig som ønsker å stille som tilleggsikkerhet. Hun har inntekt over 5 G. Nå står jeg ved et veiskille. Skal jeg fortsette å sende papirer elektronisk til Nordea, eller skal jeg ta turen til en lokalbank som muligens har litt høyere rente? Jeg er villig til å betale inntil 15.000 i ekstra rente pr år, ved å få en person jeg kan møte ansikt til ansikt, samt kunne ha en forutsigbarhet ved å bruke vedkommende fast i årene framover, uten å bli behandlet som en kasteball. Takk for 10 år Nordea. Jeg har aldri vært forsinket med betaling og jeg har hatt en meget ryddig økonomi, som mine kontaktpersoner har kjent til. Nå er det dessverre slik at historikken min har blitt ukjent ettersom jeg har hatt flere nye kontaktpersoner, og det er veldig synd. Vil gi dere et godt tips. Når dere effektiviserer driften deres, så ikke glem å sjekke ut hvordan kundene opplever de nye strategiene og metodene deres. Og for all del. Ikke glem det menneskelige. Dere kan ikke robotisere alt, selvom vi er i 2018.
Helt forkastelig å gå imot kryptovaluta. I stedet for å gå mot det så foreslår jeg at Nordea skjerper seg og lar alt sånn gå.