Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no

Banken er snart konkurs

Omtale av  Frode

Bare se på antall misfornøyde kunder! Jeg tror dette må være nordens dårligste bank. Stakkars kunder som blir lurt inn i dette...

Svar fra Nordea Bank
05.06.2023 16:24

Hei Frode! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale. Det er ikke hyggelig å lese at du ikke er fornøyd med oss som bank. Vi er nok ikke på vei til å gå konkurs, og vi jobber på spreng hver eneste dag for å hjelpe alle fornøyde, og misfornøyde kunder. /Ole

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fryktelig lite kundevennlig

Omtale av  Olav

Var egentlig ok fornøyd med Nordea Direct. Men så slo de seg sammen med Nordea som bare egentlig er fryktelig dårlig. Mye dårligere mobilbank, skulle sette inn penger i går på Kiwi, som jeg har gjort mange ganger før med Nordea Direct. Nei det støtter vist ikke Nordea. Nå må jeg kjøre 30 min for å gjøre dette. Skjønner ikke at det går ann. Er masse styr med barnas mobilbank. Har ikke vært noe informasjon fra banken angående dette. Jeg kommer til å bytte bank så fort vi får ny takst.

Svar fra Nordea Bank
05.06.2023 14:37

Hei Olav! Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale! Bankinnskudd i butikk er en tjeneste vi ikke har tilgang til enn så lenge. Det er oppe til vurdering om vi skal bli med på tjenesten, men enn så lenge må en benytte innskuddsautomater for dette. Når det gjelder barnas mobilbank synes jeg det er trist at dere ikke har fått informasjon om dette. Det skulle i utgangspunktet ha blitt sendt flere mail om hvordan dere løser innlogging der nå. Skulle de fortsatt ha problemer står kundeservice klare til å finne ut av hva problemet er på chat eller telefon. /Ole

Hadde problemer med nettbanken, da jeg satt og jobbet i den falt jeg plutselig ut etter kort tid. Ha

Omtale av  Marianne E

Skrev til dere om saken Har aldri opplevd dette i den gamle nett banken. Fikk raskt brev tilbake med gode råd. Som jeg nå har ordnet og håper dette fungerer godt feemover.

Svar fra Nordea Bank
05.06.2023 14:35

Hei Marianne! Tusen takk for omtalen, og jeg er veldig glad for å høre at du har fått hjelpen du trenger 😊 /Ole

Merkelig

Omtale av  Kunde

Forsøkte å ta kontakt med kundeservice mange ganger. Spørsmålet er om instruksjoner for å kunne sette inn valuta i innskuddsautomat som merkelig nok ikke viser sånn option. Håper at jeg får noen hjelp, takk.

Svar fra Nordea Bank
02.06.2023 09:37

Hei😊 Kontanttransaksjoner som uttak, innskudd og valutaveksling skjer via våre minibanker og innskuddsmaskiner. Der kan du velge seddelinnskudd -> utenlandsk valuta. Deretter kan du taste inn nummer på den valutasorten som ønskes på tastaturet, og til slutt kan du legge sedlene til venstre i innskuddsluken en og en. Vent på grønn pil mellom hver seddel. Når alle sedlene er lagt inn, tast fortsett for å gå videre og velg "overfør til konto". Ved å gå inn på www.nordea.no/kontor, så vil du kunne finne din nærmeste innskuddsautomat. Håper dette var hjelpsomt😊 /Andrine

Håpløst

Omtale av  Pelle

Har vært kunde siden Kredittkassens dager og har ikke hatt problemer. I den senere tid har det vært håpløst å komme i kontakt med kundeservice og det har vært flere problemer med å få logget inn på nettbanken, hvor jeg senest idag ikke kommer inn, hverken med eller uten appen. Hvis Nordea ikke snarest tar seg kraftig sammen, tror jeg de vil kunne oppleve kundeflukt, for det går en grense for hva folk finner seg i.

Svar fra Nordea Bank
02.06.2023 09:26

Hei Pelle😊 Så leit å høre at du er misfornøyd med oss. Vi opplever for tiden veldig økt trafikk, noe som er svært beklagelig da det går utover kundene våres opplevelse. Jeg vil tipse om å benytte hele vår åpningstid, og prøve å unngå tidspunkter med økt trykk som er fra rundt kl. 10-15. Vi har åpent 08-21 alle hverdager og søndager, og 08-17 lørdager og røde dager. Håper at du er villig til å gi oss en ny sjanse og at vi hører fra deg slik vi kan hjelpe deg med problemene du opplever. /Andrine

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dårlig og treg kundeservice

Omtale av  Stig

Trenger du hjelp eller skal ha lån? Da tar det utrolig lang lang tid, ikke unormalt med 5-6 uker vente tid bare for en enkel rentesamtale.

Svar fra Nordea Bank
30.05.2023 13:59

Hei Stig, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Det er svært mange som ønsker å snakke om renten på boliglånet, dette medfører noe ventetid på telefon fra rådgiver - alle kunder som ønsker en rentesamtale skal bli kontaktet innen 2 uker fra henvendelser er mottatt hos oss. Dersom du ikke har blitt kontaktet må jeg bare beklage, send oss gjerne en melding under fanen "Hjelp" i Nettbanken så ser vi nærmere på dette for deg. /Steffen

I det store og det hele veldig fornøyd

Omtale av  Bendik

Har vært Premiumkunde i flere år nå, og er i det store og det hele ganske fornøyd med Nordea. De gangene det har vært nødvendig å kontakte banken har de stort sett alltid svart raskt på chat. Premium kredittkort har et par fine fordeler, men der er også rom for forbedring (f. eks. cashback hadde vært topp). Mobilbanken har blitt ganske bra etter hvert, og det samme begynner å gjelde nettbanken selv om den fortsatt har en vei å gå. At de tilbyr Apple Pay, og har gjort det siden dag 1, er et stort pluss. Det er også noen negative ting: - Aksjehandel har blitt relativt dyrt sammenlignet med f. eks. Nordnet. - For noen år siden fjernet de også gratis dagligbank for Premiumkunder. Selv om det er et lite beløp så fremstår dette litt smålig å gjøre mot noen av sine beste kunder. - 0 % rente på brukskonto er ganske dårlig, her er det flere konkurrenter som har et bedre tilbud - Det finnes flere banker med bedre rente på spareproduktene sine

Svar fra Nordea Bank
30.05.2023 14:27

Hei Bendik, Tusen takk for en veldig hyggelig og konstruktiv omtale! Det gleder meg å høre at du er fornøyd som Premiumkunde hos oss i Nordea, også med de fordelene du har som kunde i dette programmet. Som du påpeker er det definitivt en liten vei å gå før alt er tipp topp, jeg tar så absolutt videre ønsket om cashback ved bruk av kredittkortet som jeg vet mange kunder hadde satt pris på - Apple- og Google Pay er verdsatt av veldig mange og Mobilbanken har blitt veldig god, denne er blant de høyest rangerte i Norge. Prisen på kurtasje ved handel av aksjer ble besluttet økt for en stund siden, dette da stort sett samtlige handler medførte et tap for oss, her måtte prisen økes for å kunne tilby en god og stabil tjeneste for aksjehandel. Nordea Investor er gratis å bruke og har sanntidskurs på aksjer, en tjeneste mange aktører tar seg betalt for. Jeg håper at du til tross for litt "småplukk" er fornøyd og at du også fremover ønsker å være kunde hos oss i Nordea! /Steffen

Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR