Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Var egentlig ok fornøyd med Nordea Direct. Men så slo de seg sammen med Nordea som bare egentlig er fryktelig dårlig. Mye dårligere mobilbank, skulle sette inn penger i går på Kiwi, som jeg har gjort mange ganger før med Nordea Direct. Nei det støtter vist ikke Nordea. Nå må jeg kjøre 30 min for å gjøre dette. Skjønner ikke at det går ann. Er masse styr med barnas mobilbank. Har ikke vært noe informasjon fra banken angående dette. Jeg kommer til å bytte bank så fort vi får ny takst.
Hei Olav! Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale! Bankinnskudd i butikk er en tjeneste vi ikke har tilgang til enn så lenge. Det er oppe til vurdering om vi skal bli med på tjenesten, men enn så lenge må en benytte innskuddsautomater for dette. Når det gjelder barnas mobilbank synes jeg det er trist at dere ikke har fått informasjon om dette. Det skulle i utgangspunktet ha blitt sendt flere mail om hvordan dere løser innlogging der nå. Skulle de fortsatt ha problemer står kundeservice klare til å finne ut av hva problemet er på chat eller telefon. /Ole
Skrev til dere om saken Har aldri opplevd dette i den gamle nett banken. Fikk raskt brev tilbake med gode råd. Som jeg nå har ordnet og håper dette fungerer godt feemover.
Hei Marianne! Tusen takk for omtalen, og jeg er veldig glad for å høre at du har fått hjelpen du trenger 😊 /Ole
Forsøkte å ta kontakt med kundeservice mange ganger. Spørsmålet er om instruksjoner for å kunne sette inn valuta i innskuddsautomat som merkelig nok ikke viser sånn option. Håper at jeg får noen hjelp, takk.
Hei😊 Kontanttransaksjoner som uttak, innskudd og valutaveksling skjer via våre minibanker og innskuddsmaskiner. Der kan du velge seddelinnskudd -> utenlandsk valuta. Deretter kan du taste inn nummer på den valutasorten som ønskes på tastaturet, og til slutt kan du legge sedlene til venstre i innskuddsluken en og en. Vent på grønn pil mellom hver seddel. Når alle sedlene er lagt inn, tast fortsett for å gå videre og velg "overfør til konto". Ved å gå inn på www.nordea.no/kontor, så vil du kunne finne din nærmeste innskuddsautomat. Håper dette var hjelpsomt😊 /Andrine
Har vært kunde siden Kredittkassens dager og har ikke hatt problemer. I den senere tid har det vært håpløst å komme i kontakt med kundeservice og det har vært flere problemer med å få logget inn på nettbanken, hvor jeg senest idag ikke kommer inn, hverken med eller uten appen. Hvis Nordea ikke snarest tar seg kraftig sammen, tror jeg de vil kunne oppleve kundeflukt, for det går en grense for hva folk finner seg i.
Hei Pelle😊 Så leit å høre at du er misfornøyd med oss. Vi opplever for tiden veldig økt trafikk, noe som er svært beklagelig da det går utover kundene våres opplevelse. Jeg vil tipse om å benytte hele vår åpningstid, og prøve å unngå tidspunkter med økt trykk som er fra rundt kl. 10-15. Vi har åpent 08-21 alle hverdager og søndager, og 08-17 lørdager og røde dager. Håper at du er villig til å gi oss en ny sjanse og at vi hører fra deg slik vi kan hjelpe deg med problemene du opplever. /Andrine
Trenger du hjelp eller skal ha lån? Da tar det utrolig lang lang tid, ikke unormalt med 5-6 uker vente tid bare for en enkel rentesamtale.
Hei Stig, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Det er svært mange som ønsker å snakke om renten på boliglånet, dette medfører noe ventetid på telefon fra rådgiver - alle kunder som ønsker en rentesamtale skal bli kontaktet innen 2 uker fra henvendelser er mottatt hos oss. Dersom du ikke har blitt kontaktet må jeg bare beklage, send oss gjerne en melding under fanen "Hjelp" i Nettbanken så ser vi nærmere på dette for deg. /Steffen
Har vært Premiumkunde i flere år nå, og er i det store og det hele ganske fornøyd med Nordea. De gangene det har vært nødvendig å kontakte banken har de stort sett alltid svart raskt på chat. Premium kredittkort har et par fine fordeler, men der er også rom for forbedring (f. eks. cashback hadde vært topp). Mobilbanken har blitt ganske bra etter hvert, og det samme begynner å gjelde nettbanken selv om den fortsatt har en vei å gå. At de tilbyr Apple Pay, og har gjort det siden dag 1, er et stort pluss. Det er også noen negative ting: - Aksjehandel har blitt relativt dyrt sammenlignet med f. eks. Nordnet. - For noen år siden fjernet de også gratis dagligbank for Premiumkunder. Selv om det er et lite beløp så fremstår dette litt smålig å gjøre mot noen av sine beste kunder. - 0 % rente på brukskonto er ganske dårlig, her er det flere konkurrenter som har et bedre tilbud - Det finnes flere banker med bedre rente på spareproduktene sine
Hei Bendik, Tusen takk for en veldig hyggelig og konstruktiv omtale! Det gleder meg å høre at du er fornøyd som Premiumkunde hos oss i Nordea, også med de fordelene du har som kunde i dette programmet. Som du påpeker er det definitivt en liten vei å gå før alt er tipp topp, jeg tar så absolutt videre ønsket om cashback ved bruk av kredittkortet som jeg vet mange kunder hadde satt pris på - Apple- og Google Pay er verdsatt av veldig mange og Mobilbanken har blitt veldig god, denne er blant de høyest rangerte i Norge. Prisen på kurtasje ved handel av aksjer ble besluttet økt for en stund siden, dette da stort sett samtlige handler medførte et tap for oss, her måtte prisen økes for å kunne tilby en god og stabil tjeneste for aksjehandel. Nordea Investor er gratis å bruke og har sanntidskurs på aksjer, en tjeneste mange aktører tar seg betalt for. Jeg håper at du til tross for litt "småplukk" er fornøyd og at du også fremover ønsker å være kunde hos oss i Nordea! /Steffen
Vært kunde i noen måneder. De er helt umulig å få tak i. Forsøkt å ringe uttalige ganger til kundebehandler. Hun har aldri tatt tatt telefonen direkte og svært sjelden ringt tilbake. Det går gjerne flere uker får jeg får kontakt. Ringer også til kundeservice og de sier kundebehandler skal ta kontakt. Nå er det i tillegg 70-80 min ventetid på kundeservice. Det her funker jo ikke
Hei Petter, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Vi har de siste ukene vært i en ekstraordinær situasjon i forbindelse med migreringen av Nordea Direct, hvor det er mange nye kunder som ønsker å komme i kontakt med oss. Dette har ført til større pågang enn først forventet, med det sagt jobber vi så raskt som mulig med å besvare alle henvendelser både på chat og telefon. Det er svært beklagelig at du ikke har fått tilbakemelding fra saksbehandler hos oss, sånn skal det selvsagt ikke være. Årsaken er vanskelig for meg å svare konkret på, dog skal saksbehandler kontakte deg etter henvendelse er sendt fra kundeservice. Send gjerne en melding til oss direkte fra Nettbanken under fanen "Hjelp" hvor du skriver saksbehandlers navn i starten på meldingen, denne videreformidles da direkte til han/ henne - jeg håper du snarlig kommer i kontakt med vedkommende. /Steffen