Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Trenger du hjelp eller skal ha lån? Da tar det utrolig lang lang tid, ikke unormalt med 5-6 uker vente tid bare for en enkel rentesamtale.
Hei Stig, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Det er svært mange som ønsker å snakke om renten på boliglånet, dette medfører noe ventetid på telefon fra rådgiver - alle kunder som ønsker en rentesamtale skal bli kontaktet innen 2 uker fra henvendelser er mottatt hos oss. Dersom du ikke har blitt kontaktet må jeg bare beklage, send oss gjerne en melding under fanen "Hjelp" i Nettbanken så ser vi nærmere på dette for deg. /Steffen
Har vært Premiumkunde i flere år nå, og er i det store og det hele ganske fornøyd med Nordea. De gangene det har vært nødvendig å kontakte banken har de stort sett alltid svart raskt på chat. Premium kredittkort har et par fine fordeler, men der er også rom for forbedring (f. eks. cashback hadde vært topp). Mobilbanken har blitt ganske bra etter hvert, og det samme begynner å gjelde nettbanken selv om den fortsatt har en vei å gå. At de tilbyr Apple Pay, og har gjort det siden dag 1, er et stort pluss. Det er også noen negative ting: - Aksjehandel har blitt relativt dyrt sammenlignet med f. eks. Nordnet. - For noen år siden fjernet de også gratis dagligbank for Premiumkunder. Selv om det er et lite beløp så fremstår dette litt smålig å gjøre mot noen av sine beste kunder. - 0 % rente på brukskonto er ganske dårlig, her er det flere konkurrenter som har et bedre tilbud - Det finnes flere banker med bedre rente på spareproduktene sine
Hei Bendik, Tusen takk for en veldig hyggelig og konstruktiv omtale! Det gleder meg å høre at du er fornøyd som Premiumkunde hos oss i Nordea, også med de fordelene du har som kunde i dette programmet. Som du påpeker er det definitivt en liten vei å gå før alt er tipp topp, jeg tar så absolutt videre ønsket om cashback ved bruk av kredittkortet som jeg vet mange kunder hadde satt pris på - Apple- og Google Pay er verdsatt av veldig mange og Mobilbanken har blitt veldig god, denne er blant de høyest rangerte i Norge. Prisen på kurtasje ved handel av aksjer ble besluttet økt for en stund siden, dette da stort sett samtlige handler medførte et tap for oss, her måtte prisen økes for å kunne tilby en god og stabil tjeneste for aksjehandel. Nordea Investor er gratis å bruke og har sanntidskurs på aksjer, en tjeneste mange aktører tar seg betalt for. Jeg håper at du til tross for litt "småplukk" er fornøyd og at du også fremover ønsker å være kunde hos oss i Nordea! /Steffen
Vært kunde i noen måneder. De er helt umulig å få tak i. Forsøkt å ringe uttalige ganger til kundebehandler. Hun har aldri tatt tatt telefonen direkte og svært sjelden ringt tilbake. Det går gjerne flere uker får jeg får kontakt. Ringer også til kundeservice og de sier kundebehandler skal ta kontakt. Nå er det i tillegg 70-80 min ventetid på kundeservice. Det her funker jo ikke
Hei Petter, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Vi har de siste ukene vært i en ekstraordinær situasjon i forbindelse med migreringen av Nordea Direct, hvor det er mange nye kunder som ønsker å komme i kontakt med oss. Dette har ført til større pågang enn først forventet, med det sagt jobber vi så raskt som mulig med å besvare alle henvendelser både på chat og telefon. Det er svært beklagelig at du ikke har fått tilbakemelding fra saksbehandler hos oss, sånn skal det selvsagt ikke være. Årsaken er vanskelig for meg å svare konkret på, dog skal saksbehandler kontakte deg etter henvendelse er sendt fra kundeservice. Send gjerne en melding til oss direkte fra Nettbanken under fanen "Hjelp" hvor du skriver saksbehandlers navn i starten på meldingen, denne videreformidles da direkte til han/ henne - jeg håper du snarlig kommer i kontakt med vedkommende. /Steffen
Har vært kunde i Nordea i mange, mange år. Var fornøyd inntil for et par år siden. Nå er det absolutt umulig å ringe - aldri noen som svarer, chat fungerer ikke og nettsiden er helt elendig. Jeg bytter til annen bank.
Hei Mona! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale! Det er trist å lese at du vil bytte bank, og ikke opplever at du kan komme i kontakt med Kundeservice. Vi jobber på spreng med å få ned køene vi opplever for tiden, og håper vi snart kan komme tilbake til at det er mulig å komme i kontakt med oss innen rimelighetenes grenser. Du er velkommen tilbake om våre veier skulle krysses igjen! /Ole
Gjensidige ble nordea direct, nordea direct ble nordea å vipps så fantes ikke kundeservice å få tak i. Bank I butikk var bare å glemme når jeg skulle sette inn penger etter overgang 12mai. Sender papirgiro hver mnd på 25kr, jeg må kjøre 2mil for å finne en innskuddsautomat. Denne banken er lite miljøvennlig.
Hei Stig! Takk for omtalen din! Når det gjelder papirgiroen du fikk, så ble denne sendt ut ved en feil, og du vil få en kreditnota på denne. Vi sender vanligvis ikke slikt per post. Bank i butikk er en etterspurt tjeneste, og det er oppe til vurdering. Jeg personlig håper det kommer på plass snart. Køene inn til oss har i det siste vært fryktelig lange, og vi gjør alt vi kan for å få de ned slik at du og alle andre kommer raskt i kontakt med oss! /Ole
Jeg ble lurt inn som Nordea kunde via fagforeningen og et påfølgende introduksjons møte om Premium kunde program på Teams. Alt var rimelig Premium frem til huslånet ble flyttet over. Deretter har jeg følt meg direkte uønsket som kunde. Her er noen av høydepunktene man kan oppleve som Premium kunde hos Nordea: Rådgiver fjernes regelmessig fra deg som kunde og det er din oppgave å avdekke dette. Gjerne ved at den gamle rådgiveren blir lei av antallet oppringinger fra deg og svarer selv om han er på ferie. Man kan få ny rådgiver, men dette krever hyppig kontakt og masing hos kundeservice via nett og telefon som ofte har timelang ventetid. Til slutt kan man også bli kontaktet av noen som svarer deg ut, men som faktisk ikke blir din nye rådgiver. Dette oppdager man når det passer som best (altså neste gang du trenger en rask avklaring på noe). At man fint klarer seg uten Premium-rådgiver i over et halvt år, så lenge man har uendelig med ledig tid til å kaste vekk i telefonkø. Fornyet søknad om mellomfinansiering i bankens "vanlige" kø med et par ukers behandlingstid, siden neste Premium-rådgiver mener dette er raskeste måte (den første stempla unna på et blunk). Høyteknologiske meldinger sendt fra nettbank til bank og som ikke svares ut før man ringer til bankens hustelefon for å gjør de oppmerksom på at her er det faktisk ingen hjemme.... Fulle runder på bankes Premium ringe sløyfe, hvor første oppringing blir avsluttet med "vet ikke, jeg jobber ikke med dette" og neste med et skråsikkert, men direkte feil svar. En virkelig horribel og umoderne nettbank, hvor noen funksjoner sender deg til den gamle. Fravær av "straks overføring" fra bankkonto, men det reklameres med at man kan motta fra andre banker (det skal da ikke stå på funksjoner). Skal man sende noe selv henvises man til Vipps. Mest trolig ikke bankens beste rente (men hvem vet?) Etter å ha grundig evaluert den nok så stressende prosessen med mellomfinansiering, kjøp, flytting og salg i nedgangstider. Har jeg kommet frem til at den mest stressende, imiterende og uprofesjonelle aktøren i dette sirkuset var.... Nordea.. Gratulerer, jeg kommer mest trolig til å bytte ut hele Premium programmet med en fungerende Bank-App.
Hei Pål, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en god og konstruktiv tilbakemelding til oss. Jeg vil først og fremst starte med en beklagelse på vegne av oss i Nordea, basert på opplevelsen du har hatt forstår jeg veldig godt at du ikke er fornøyd - en prosess og behandling som beskrevet skal vi naturligvis ikke være bekjent med. Som Premiumkunde hos oss i Nordea har du din egen personlige rådgiver med informasjon om vedkommende tilgjengelig i Nettbanken, med mindre rådgiver avslutter sitt arbeidsforhold skal ikke rådgiver byttes, dette skal bare skje på kundens initiativ. Våre Premiumkunder har også høyest prioritet hos kundeservice hvor en raskt skal få svar, uavhengig av når en kontakter oss i løpet av åpningstiden - om du har opplevd lang ventetid på telefon og chat er det svært beklagelig, her kan det være ulike årsaker til at du ikke har hatt riktig prioritering i køen. Vi skal være en trygg og god partner i de ulike livshendelsene en har der salg og kjøp av ny bolig er svært vesentlig, stresset du har måttet føle på gjennom denne prosessen er under enhver kritikk - her er det vår jobb som bank å være i forkant hvor du som kunde ikke skal måtte purre gjentatte ganger. Jeg tar naturligvis videre din tilbakemelding til oss slik at vi kan gjennomgå våre rutiner. /Steffen
Ved overgang fra Nordea Direct må kundene spille etter Nordeas strenge regler. Selv om ID på Mobil fortsatt eksisterer hos Nordea fungerer denne ikke - jeg får feilmelding: 01DC-C167. Heller ikke aksepteres kodebrikke-identifisering. Det er over 70 - 80 minutters ventetid på kundetelefonen. Jeg har fått nytt bankkort med nytt kontonummer. Hvorfor kunne jeg ikke beholde gammelt kontonummer? Nå må jeg gi beskjed til alle mine leverandører, Vipps, EasyPark, m.fl., Nav, Storebrand og DnB (pensjon). 12 Nordeafakturaer på gebyr pr år i stedet for 1. m.m. Dette er en dårlig måte å si velkommen til Nordea. Lange ventetider på telefon skyldes nok at mange av de 100.000 som ble flyttet fra Nordea Direct til Nordea opplever det samme som meg. Nordea Kundeservice var ikke forberedt på denne klagestormen fra kunder. med hilsen Kjetil K.
Hei Kjetil K, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss! Det er leit å høre at du har hatt problemer med Nett- og Mobilbank etter overgangen fra Nordea Direct til oss, her skal vi selvsagt få hjulpet deg videre. Pågangen til kundeservice har vært større enn først antatt etter migreringen, vi har satt inn tiltak og forventer å se effekt av disse veldig snart. Kundeservice hos oss er åpen søndag - fredag mellom 08.00 - 21:00, og lørdager mellom 08:00 - 17:00 både på telefon 232 06001 og via chat. Feilmeldingen du opplever indikerer at du ikke lengre har en aktiv avtale for BankID på mobil, denne avtalen avsluttes dersom du bytter bytter mobiloperatør eller SIM-kort, tjenesten vil ikke kunne lastes ned på nytt grunnet utfasing av BankID på mobil. Dersom du hadde vanlig BankID fra Nordea Direct kan du laste ned og aktivere BankID-appen, denne vil både erstatte BankID på mobil og bruk av den vanlige kodebrikken. Ved oppkjøpet av Gjensidige Bank i 2019 ble det besluttet at navnet på banken skulle endres til Nordea Direct i februar 2020, endring av kontonummer var ikke nødvendig ved navnbytte på banken. Det er nå gjennomført en teknisk migrering av Nordea Direct og Nordea hvor det ikke var mulig å overføre kontonummer hos dem til oss, det er derfor opprettet nye konti - tilsvarende de en har hatt hos Nordea Direct. Da en har fått nye kontonummer er det viktig at en informerer de en mottar penger fra om dette, som for eksempel arbeidsgiver, Skatteetaten også videre. /Steffen