Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no

Månedlig "kundeinformasjon oppdateringer"

Omtale av  Sif N

Vær måned blir jeg bedt om å oppdatere kundeinformasjon min, jeg får alltid erroren "oops noe gikk galt" og må alltid ringe for å komme inn igjen. Jeg forstår ikke at jeg kan være den eneste med dette problemet, og at IT avdelingen dems kan ikke se og få det løst. Dette har rett og slett pågått i nesten et og et halvt år.

Svar fra Nordea Bank
23.06.2023 13:48

Hei, Sif. Takk for at du tok deg tid til å skrive denne omtalen. Så kjedelig å lese at du har problemer med dette, og at dette har pågått så lenge. Vi er ikke kjent med å ha noen kjente feil som skal forårsake feilmeldingen som du beskriver her, så her vil jeg anbefale deg å ta kontakt med vår kundeservice, så skal vi nok komme til bunns i dette. Du kan ta kontakt med oss på telefon 232 06001, eller ved å starte en chat fra vår nett- eller mobilbank, og vi er åpent fra 08:00 til 21:00 søndag til fredag, og fra 08:00 til 17:00 på lørdager og helligdager. /Mikael

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Utilgjengelig kundeservice

Omtale av  Berit

Er sjokkert over kaoset hos Nordea. Kom fra Nordea Direct hvor alt fungerte godt. Har hatt behov for å snakke med kundeservice flere ganger, men der er det rundt en times ventetid. Det går ikke å taste inn telefonnummer og bli oppringt, må sitte å høre på ringetonen i 60 minutter pluss. Har også forsøkt å få kontakt via chat, men ingen mennesker svarte.De har rotet bort en signert avtale som ble sendt inn pr post, så min sønn er nå på 6.uke uten vipps. Det virker som alt er ute av kontroll. Nettbanken er også uoversiktlig.

Svar fra Nordea Bank
22.06.2023 16:58

Hei, Berit. Takk for at du tok deg tid til å skrive denne omtalen. Etter migreringen med Nordea Direct, så har vi hatt stor pågang inn til vår kundeservice. Dette har dessverre ført til en lengre ventetid enn hva vi ønsker for våre kunder. Vi ønsker på ingen måte at våre kunder skal oppleve å ikke kunne komme i kontakt med oss, så det er høyst beklagelig. Vi jobber kontinuerlig med å gjøre oss mer tilgjengelig for våre kunder, og gjør kontinuerlige tiltak for å bedre situasjonen. Din tilbakemelding vil også bli tatt med videre. Vil også tipse om å ta kontakt med oss utenom perioden fra 09:30 til 15:00 på hverdager, som er den mest trafikkerte perioden til vår kundeservice. Selv om det ikke er noen garanti, så skal du da forhåpentligvis slippe å stå lenge i kø til oss, slik at vi kan hjelpe deg med å gjenvinne kontrollen igjen. Gjør også oppmerksom på at vi har åpent på både helligdager og helgedager, hvor det historisk sett er kortere ventetid enn på hverdager. Jeg kan forstå at nettbanken kan være uvant i starten, men vi har fått mange gode tilbakemeldinger på den etter at man blir kjent med den. Nettbanken er også i kontinuerlig utvikling, hvor nye oppdateringer slippes månedlig. Har du konkrete tilbakemeldinger til forbedringer, så kan du også gi direkte tilbakemelding til våre utviklere ved å klikke på «Tilbakemelding» på høyresiden i nettbanken. /Mikael

Norges dårligste bank!

Omtale av  Ma

Helt håpløs kundeservice med minimum40 min ventetid på telefon, ingen oppfølging av deg som kunde. Skal bytte bank ved første anledning.

Svar fra Nordea Bank
21.06.2023 10:16

Hei Ma! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale til oss. Det er bare å beklage den lange ventetiden vi har hatt på telefon den siste tiden. Vi jobber på spreng med å bedre situasjonen. Om du har mulighet til å kontakte oss via chat er det generelt kortere ventetid her. /Ole

Opersonlig

Omtale av  Ingemar H

Har i senere tid opplevd at internettilkoblong ikke virker. Ved mitt forsøk at kontakta banken via telefon for hjelp med tilkobling klarte jeg ikke å svare på et titals spørsmål om kreditgrenser etc. Trur ikke jeg er alene om å ikke huske lånegrense og kredigrenser hit og dit. Er nog dags å se seg om etter en bank som ivaretar personlig servise på en bedre måte.

Svar fra Nordea Bank
17.06.2023 11:32

Hei og takk for omtalen din Ingemar. Når du kontakter kundeservice på telefon vil vi stille deg kontrollspørsmål om kundeforholdet ditt, dette for å sikre at vi snakker med riktig person og er for din egen sikkerhet - ingen skal kunne kontakte oss å utgi seg for å være deg. Jeg beklager at du med bakgrunn i dette opplever oss som upersonlig. /Steffen

Norde Finans

Omtale av  Morten H

Denne avdelingen er umulig å få tak i, får beskjed om å signere dokumenter du aldri har fått og laste de opp på en side som ikke har opplastningsmuligheter

Svar fra Nordea Bank
12.06.2023 14:11

Hei Morten, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Mine kolleger i Nordea Finance er tilgjengelig på telefon 232 06021, deres kundeservice er åpen mellom 09:00 - 16:00 mandag til fredag - du kan også sende dem en epost via denne lenken: https://www.nordeafinance.no/privat/kontakt-oss/angaende-ditt-engasjement-hos-nordea-finans.html Eventuelle dokumenter til signering finner du ved å trykke Logg inn og videre "Kontakt og meldinger" via deres hjemmeside http://nordeafinance.no /Steffen

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Håpløs nettbank

Omtale av  Petter

Jeg ble overført fra Nordea Direct til Nordea og er veldig misfornøud med nettbanken. Utenlandsbetalingene hopper over i et annet gammeldags og lite brukervennlig grensesnitt. Det er ikke mulig å se kontantstrømmen på ulike kontoer i appene. Hva er det Nordea har tenkt her?

Svar fra Nordea Bank
12.06.2023 13:21

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale Petter. Det er ikke alle funksjoner som er tilrettelagt for den nye Nettbanken helt enda, blant annet utenlandsbetalinger håndteres av gammel Nettbank inntil løsningen er på plass i ny - vi håper dette kommer på plass om ikke så altfor lenge. Er det funksjoner du savner fra Nordea Direct er vi takknemlig om du benytter funksjonen for tilbakemelding i Nettbanken, her vil innspill sendes direkte til utviklerne våre. /Steffen

Utilgjengelig bank

Omtale av  Anette

Kom fra Nordea Direct. Er ubeskrivelig misfornøyd med overgang. minimun 60 minutters ventetid på telefon for hjelp. (uten mulighet for å bli oppringt = okkupert telefon og summetid i over en time innenfor arbeidstider) Det er ikke holdbart. Hyggelige folk i andre enden, og synes synd på arbeidstakerne her som må være under utålbart press med sinte og frustrerte kunder. Ser meg om etter annen bank.

Svar fra Nordea Bank
12.06.2023 13:18

Hei og takk for omtale Anette. Vi har den siste perioden hatt unormal stor pågang hos kundeservice som dessverre har ført til lengre ventetid enn ønskelig, noe vi selvsagt ikke ønsker å være bekjent med. Det er satt inn ekstra ressurser som har bedret situasjonen og mulighet for callback er tilbake, denne tjenesten har vært rammet av tekniske problemer i en periode - vi valgte å skru denne av inntil feilen ble rettet. Jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse, om ikke er du hjertelig velkommen tilbake om våre veier skulle krysses igjen. /Steffen

Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR