Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
480 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
480 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 480 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
325
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 480 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fornøyd, men tar tid å venne seg til nettbanken

Omtale av  Ingerm

Byttet fra sbanken til Nordea for noen måneder siden, og er godt fornøyd. Det tar litt tid å venne seg til nettbanken, som har veldig mange valg og fremstår fortsatt som uoversiktlig. Der var Sbanken suveren. Gode renter på sparekonto. Kundeservice er hjelpsom, og løser raskt opp (brukt både chat og telefon).

Svar fra Nordea Bank
12.07.2024 14:50

Hei Inger! Takk for fin tilbakemelding. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre digitale tjenester og vi har for tiden stor fokus på nettbanken. Om du opplever problemer med dette anbefaler jeg at du kontakter oss via chat eller på telefon +47 232 06 001 så hjelper vi deg selvfølgelig med å finne frem til det du leter etter. Vi tilbyr konkurransedyktige renter på våre sparekontoer, men om du mener at disse ikke er gode nok kan det være lurt å se på andre sparealternativer. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan booke et møte med en av våre dyktige sparerådgivere. / Yousof

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fungerer som det skal.

Omtale av  Bernhard H

God erfaring med Nordea, de har bra nettside, app. Har en litt bedre avtale enn andre kunder gjennom fagforening. Synes rentene er litt dårlige på sparekontoer.

Svar fra Nordea Bank
11.07.2024 14:54

Hei Bernhard! Takk for hyggelig tilbakemelding. Det er gledelig for meg å lese at du er fornøyd med våre digitale tjenester og godene du får gjennom din fagforening. Kunne det vært interessant å se om det finnes en mer gunstig måte å spare pengene dine? Du er alltid velkommen til å kontakte oss på chat eller telefon på +47 232 06 001, så setter vi deg gjerne i kontakt med en av våre dyktige sparerådgivere 😊 / Mathea

Bruker en annen bank neste gang….

Omtale av  Marius

Dette må være «verdens» mest ubrukelige nettside. Snakk om å gjøre det vanskelig for kundene sine… uansett hvor jeg logger inn så får jeg beskjed om at jeg ikke har noe kundeforhold. Men jeg betaler jo på lånet hver måned, så billån har jeg jo. Dette burde være enkelt: logg inn, få komplett oversikt. Så enkelt!

Svar fra Nordea Bank
27.06.2024 11:06

Hei Marius. Først og fremst er det beklagelig at dette er inntrykket du har av Nordea, vi er alltid ute etter å skape en enkel bankhverdag for kundene våre. Billån utstedes av Nordea Finans, om dette er eneste produktet du har hos oss kan dette være grunnlaget for at du ikke får logget inn i nettbanken. Har du prøvd å logge inn på mine sider hos Nordea Finans? Her vil du kunne finne dine løpende avtaler. Dersom det ikke går i orden er du velkommen til å kontakte oss på chat eller telefon på +47 232 06 001, så hjelper vi deg gjerne videre. / Mathea

Skandaløst dårlig ny nettbankside

Omtale av  Teddy

Den gamle nettbanksiden var bra! Oversiktlig, med faner og undergrupper for det man behøvde å gjøre eller søke på. Nye nettbanksiden er et makkverk! Dårlig oversikt, tungvint å lete seg fram eller klikke seg fram. Et STORT manko er at det ikke er noe "søk betalinger" som det var på den gamle siden. Jeg klarer i hvert fall ikke å finne den. Virker som nettsideutvikleren mener at STORE BOKSTAVER kompenserer for alt det dårlige håndtverket. Har brukt den gamle nettbanksiden inntil for få dager siden, men nå er den stengt for betalinger. Sommerhilsenen jeg fikk i dag der det blant annet står: "Takket være deres verdifulle tilbakemeldinger, har vi gjort bankhverdagen enklere, raskere og bedre for alle." må være en dårlig spøk!

Svar fra Nordea Bank
27.06.2024 11:59

Hei Teddy. Det er leit for meg å lese at du ikke er fornøyd med tjenestene i ny nettbank. Den er utformet for å gi så god oversikt som mulig, det er beklagelig dersom du har et annet inntrykk. Faner og undergrupper finner du ved å klikke på for eksempel "betalinger", da vil det komme en nedtrekksmeny med syv ulike undergrupper. Tidligere betalte eFaktura kan du søke opp gjennom "betalinger" og videre "eFaktura". Her finner du et søkefelt du kan søke etter navn, dato eller beløp. Ønsker du å finne ytterligere transaksjoner vil det være mulighet for å søke direkte fra kontoen transaksjonen er gjort fra. Dersom du har behov for ytterlig veiledning er du velkommen til å kontakte oss via kundeservice, så hjelper vi deg gjerne. / Mathea

Stengt konto

Omtale av  Alexander

Skulle kjøpe en bil til 200 000kr som jeg hadde på konto. Det fikk jeg ikke

Svar fra Nordea Bank
24.06.2024 15:26

Hei Alexander. Det er leit å høre at du ikke fikk betalt for kjøp av bil. Du skal ha mulighet til å betale for bilen om du har nok penger tilgjengelig på kontoen. Her kan det hende at det er beløpsgrensen på kontoen som gjør at du ikke får til å betale for bilen. Dette kan du sjekke i både nett- og mobilbanken. Om dette beløpet fortsatt er under beløpsgrensen på kontoen og du ikke får til å betale anbefaler jeg at du kontakter oss på chat eller telefon på +47 232 06 001 for å få dette undersøkt nærmere. /Yousof

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Nordea gjør alt de kan for å bli kåret til Norges dårligste.

Omtale av  Olav S

Umulig å nå.Kjøpte en bil for en tid siden. Hadde pengene på konto. Var hos forhandler når de åpnet kl. 08:00. Hadde med egen PC. Nettbanken fungerte ikke. Forsøkte å ringe Nordea, fikk bare telefonsvarer om at de ville ringe tilbake. Neste dag ringte de. Jeg satt hele dagen hos forhandler og følte meg som en idiot. Den nye nettbanken her helt ubrukelig!!

Svar fra Nordea Bank
17.06.2024 12:00

Hei Olav. Det er leit å høre at du hadde en dårlig opplevelse i forbindelse med overføring for bilkjøp. Ut fra det du skriver høres det ut som det kan ha vært tekniske problemer med nettbanken vår akkurat da du skulle inn og overføre til bilforhandler eller så kan det også ha noe med beløpsgrense for høye transaksjoner. Uansett hva grunnen var så skal det absolutt ikke være slik at det tar et døgn før du får hjelp fra oss og det må jeg bare beklage. Det kan være stor pågang til vår kundeservice noen ganger men vi jobber på spreng for å kunne redusere ventetiden og besvare din henvendelse så fort som mulig, dersom du tastet valget for tilbakering så skal dette skje fortløpende og ikke den påfølgende dag. Jeg skal videreføre din tilbakemelding slik at vi kan forebygge lignende saker og for at dette ikke skjer igjen. Vi beklager dypt for ulempene dette har medført og setter pris på din ærlig tilbakemelding. / Everth

There and Back Again

Omtale av  Null

Hadde det ikke vært for vårt ønske om å forlate Sbanken hadde vi ikke orket så mye som dette. Og selv med den motivasjonen ble det for mye. Min samboer får blant annet gratis dagligbank som fordel igjennom fagforening, via Premium Next. Det reklamerer i hvert fall Nordea med på sine nettsider. Som familiemedlem skal jeg også få samme fordeler. Før jeg ble kunde var alt superenkelt ifølge support, det var bare å si ifra så skulle de fikse fordelene. Så lett skulle det ikke være. Her er reisen vår; Etter jeg ble kunde kontaktet jeg support og ba dem om å aktivere fordelene basert på min samboers medlemskap, som instruert av Nordea tidligere. De svarer med å lime inn tekst om Premium og at det bare er å registrere seg som medlem. Men jeg er ikke medlem, min samboer er medlem. De sier jeg skal sende inn et skjema og si jeg er medlem, selv om dette ikke er sant. Jeg legger ved min samboer sitt fødselsnummer og medlemsnummer for å være sikker. Vi venter en uke. Vi tar kontakt med Nordea for å høre hva status er. De ber meg bekrefte mitt medlemskap i fagforeningen. Igjen, jeg er ikke medlem, det er min samboer. igjen trenger de fødselsnummer og skal bekrefte medlemskapet til samboer. De skal sende et dokument innen 30 minutter, som vi begge må signere. Vi venter noen dager på dokumentet. Åpenbart ikke korrekt dokument. Vi tar kontakt med Nordea igjen. De ber meg bekrefte at jeg er medlem av fagforeningen. Igjen, jeg er ikke medlem, det er min samboer. Igjen må de ha fødselsnummeret til min samboer og bekrefte medlemskapet. Samtalen ender med at de skal ringe fra avdelingen som håndterer dette neste virkedag. Vi venter over en uke uten å høre fra Nordea. Vi tar kontakt med Nordea igjen. De sier nå at min samboer ikke er medlem av fagforeningen. Min samboer er ikke kunde hos Nordea i det hele tatt ifølge support. En merkelig påstand da min samboer nå har brukt Nordea i over en måned. Vi sjekker min samboer sin konto og oppdager at Nordea har tatt seg betalt for dagligbank, selv om dette skal være gratis med Premium Next. Support limer inn reklame for boliglån. Igjen trenger de fødselsnummer for å sjekke min samboer sin konto. Support sier jeg må opprette brukskonto og motta lønn der før de kan aktivere fordelene. Ikke noe de har kommunisert før. De ber min samboer åpne en egen chat for å ta opp problemet med avgift for dagligbank for min samboer sin konto. Min samboer tar kontakt med support. Nordea support sier at det er korrekt at dagligbank har en månedsavgift. Min samboer prøver å forklare at det ikke stemmer for Premium Next. Support limer inn tekst om Premium-fordeler. Flere forsøk på å forklare går ingen vei. Support limer inn mer og mer tekst fra nettsiden om Premium. Jeg videreformidler problemet i min support chat og spør om de kan veilede sin kollega. Men det er ingenting support kan gjøre. De kan ikke kommunisere med hverandre hos support. Min samboer får mer tekst limt inn om Premium-fordeler. Support avslutter chatten til min samboer. Rett etter avslutter support chatten min. Vi er begge under 34 og skulle hatt Premium Next fra starten av begge to. Dokumentet de sendte oss ble aldri forklart eller nevnt igjen. Min samboer blir fortsatt trukket for dagligbank. Jeg har fortsatt ikke medlemsfordeler. Hver gang vi kontakter support er det minst 15 minutter ventetid. For å ikke kunne kommunisere seg imellom hos support var de veldig flinke til å lukke chattene våre synkront. De må ha øvd mye. Vi gir opp. Bulder ser bra ut.

Svar fra Nordea Bank
13.06.2024 17:18

Hei. Først og fremst er det svært beklagelig at dette er opplevelsen dere hadde da dere flyttet fra Sbanken til Nordea. Det er på ingen måte slik det skal være. Kundeservice er tilstede for å hjelpe med en god overgang, forteller vi at dere skal bli kontaktet er det naturligvis noe vi skal følge opp. Vi jobber vårt hardeste for å besvare alle henvendelser både på telefon og chat, samtaler skal ikke lukkes før problemet er løst. Jeg beklager på det sterkeste at dere har en annen oppfatning. Premium Next er vårt beste banktilbud for de mellom 18-34 år som faller under visse fagforbund. Dette inkluderer gratis dagligbank. Fordelene som faller under konseptet forutsetter lønnsinngang på konto i Nordea, noe som naturligvis burde blitt formidlet av en av våre kundebehandlere da dere kontaktet oss. De som er samboer til kunder med fagforbundsfordeler kan også få medlemsrente. Ved å ringe oss via kundeservice vil vi kunne hjelpe dere med å registrere deg også for å få samme fordeler. Jeg vil igjen beklage for at oppfølgningen ikke har vært slik den burde være, og at dere har blitt feilinformert. Vi erkjenner at det er lengre ventetid for å få kontakt med oss i perioder, vi jobber så fort vi kan for å besvare alle henvendelser som kommer inn. Dersom det er mulighet for å endre deres kundeopplevelse, ønsker jeg gjerne at dere kontakter oss via chat eller telefon på +47 232 06 001, så skal vi gjøre alt vi kan for å finne en løsning. Hvis det er slik at kundeforholdet allerede er avsluttet ønsker jeg dere lykke til i ny bank. Dersom veiene våre møtes igjen er dere alltid velkommen tilbake til oss. / Mathea

Nordea Bank har 480 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR