Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Hadde det ikke vært for vårt ønske om å forlate Sbanken hadde vi ikke orket så mye som dette. Og selv med den motivasjonen ble det for mye. Min samboer får blant annet gratis dagligbank som fordel igjennom fagforening, via Premium Next. Det reklamerer i hvert fall Nordea med på sine nettsider. Som familiemedlem skal jeg også få samme fordeler. Før jeg ble kunde var alt superenkelt ifølge support, det var bare å si ifra så skulle de fikse fordelene. Så lett skulle det ikke være. Her er reisen vår; Etter jeg ble kunde kontaktet jeg support og ba dem om å aktivere fordelene basert på min samboers medlemskap, som instruert av Nordea tidligere. De svarer med å lime inn tekst om Premium og at det bare er å registrere seg som medlem. Men jeg er ikke medlem, min samboer er medlem. De sier jeg skal sende inn et skjema og si jeg er medlem, selv om dette ikke er sant. Jeg legger ved min samboer sitt fødselsnummer og medlemsnummer for å være sikker. Vi venter en uke. Vi tar kontakt med Nordea for å høre hva status er. De ber meg bekrefte mitt medlemskap i fagforeningen. Igjen, jeg er ikke medlem, det er min samboer. igjen trenger de fødselsnummer og skal bekrefte medlemskapet til samboer. De skal sende et dokument innen 30 minutter, som vi begge må signere. Vi venter noen dager på dokumentet. Åpenbart ikke korrekt dokument. Vi tar kontakt med Nordea igjen. De ber meg bekrefte at jeg er medlem av fagforeningen. Igjen, jeg er ikke medlem, det er min samboer. Igjen må de ha fødselsnummeret til min samboer og bekrefte medlemskapet. Samtalen ender med at de skal ringe fra avdelingen som håndterer dette neste virkedag. Vi venter over en uke uten å høre fra Nordea. Vi tar kontakt med Nordea igjen. De sier nå at min samboer ikke er medlem av fagforeningen. Min samboer er ikke kunde hos Nordea i det hele tatt ifølge support. En merkelig påstand da min samboer nå har brukt Nordea i over en måned. Vi sjekker min samboer sin konto og oppdager at Nordea har tatt seg betalt for dagligbank, selv om dette skal være gratis med Premium Next. Support limer inn reklame for boliglån. Igjen trenger de fødselsnummer for å sjekke min samboer sin konto. Support sier jeg må opprette brukskonto og motta lønn der før de kan aktivere fordelene. Ikke noe de har kommunisert før. De ber min samboer åpne en egen chat for å ta opp problemet med avgift for dagligbank for min samboer sin konto. Min samboer tar kontakt med support. Nordea support sier at det er korrekt at dagligbank har en månedsavgift. Min samboer prøver å forklare at det ikke stemmer for Premium Next. Support limer inn tekst om Premium-fordeler. Flere forsøk på å forklare går ingen vei. Support limer inn mer og mer tekst fra nettsiden om Premium. Jeg videreformidler problemet i min support chat og spør om de kan veilede sin kollega. Men det er ingenting support kan gjøre. De kan ikke kommunisere med hverandre hos support. Min samboer får mer tekst limt inn om Premium-fordeler. Support avslutter chatten til min samboer. Rett etter avslutter support chatten min. Vi er begge under 34 og skulle hatt Premium Next fra starten av begge to. Dokumentet de sendte oss ble aldri forklart eller nevnt igjen. Min samboer blir fortsatt trukket for dagligbank. Jeg har fortsatt ikke medlemsfordeler. Hver gang vi kontakter support er det minst 15 minutter ventetid. For å ikke kunne kommunisere seg imellom hos support var de veldig flinke til å lukke chattene våre synkront. De må ha øvd mye. Vi gir opp. Bulder ser bra ut.
Hei. Først og fremst er det svært beklagelig at dette er opplevelsen dere hadde da dere flyttet fra Sbanken til Nordea. Det er på ingen måte slik det skal være. Kundeservice er tilstede for å hjelpe med en god overgang, forteller vi at dere skal bli kontaktet er det naturligvis noe vi skal følge opp. Vi jobber vårt hardeste for å besvare alle henvendelser både på telefon og chat, samtaler skal ikke lukkes før problemet er løst. Jeg beklager på det sterkeste at dere har en annen oppfatning. Premium Next er vårt beste banktilbud for de mellom 18-34 år som faller under visse fagforbund. Dette inkluderer gratis dagligbank. Fordelene som faller under konseptet forutsetter lønnsinngang på konto i Nordea, noe som naturligvis burde blitt formidlet av en av våre kundebehandlere da dere kontaktet oss. De som er samboer til kunder med fagforbundsfordeler kan også få medlemsrente. Ved å ringe oss via kundeservice vil vi kunne hjelpe dere med å registrere deg også for å få samme fordeler. Jeg vil igjen beklage for at oppfølgningen ikke har vært slik den burde være, og at dere har blitt feilinformert. Vi erkjenner at det er lengre ventetid for å få kontakt med oss i perioder, vi jobber så fort vi kan for å besvare alle henvendelser som kommer inn. Dersom det er mulighet for å endre deres kundeopplevelse, ønsker jeg gjerne at dere kontakter oss via chat eller telefon på +47 232 06 001, så skal vi gjøre alt vi kan for å finne en løsning. Hvis det er slik at kundeforholdet allerede er avsluttet ønsker jeg dere lykke til i ny bank. Dersom veiene våre møtes igjen er dere alltid velkommen tilbake til oss. / Mathea
Merkelig at en ikke kan stoppe en transaksjon på nettbanken,uten å måtte ringe nordea
Hei Lars. En transaksjon kan dessverre ikke stoppes i nettbanken da den allerede har gått ut av konto. Når den har forlatt banken er det ikke noe som kan gjøres for å reversere det. Det er mulig å slette en eFaktura som er godkjent før forfallsdato ved å trykke inn på den aktuelle fakturaen, og videre på slett 😊 / Mathea
Jeg trenger å logge inn på brukeren min på en ny telefon. Jeg skulle først bruke funksjonen hvor man logger på med en qr kode, men knappen for det fantes ikke på den gamle telefonen. Jeg så en youtube video hvor de viste hvordan man brukte den funksjonen, og noen i kommentarfeltet hadde samme problem som meg. De fikk beskjed om å spørre om en aktiveringskode. Jeg har prøvd lenge å kontakte nordea med chat funksjonen deres, men før jeg får et svar så kommer den en feil melding. Jeg hadde satt pris på om at det hadde stått mer om hvorfor jeg fikk en feil melding sånn at jeg kunne prøvd å fikse den. Jeg vil også legge til at det er ganske tungt å finne fram på nettsiden deres.
Hei, Kristian! Så leit å høre at du har problemer. Jeg er ikke sikker på hvilken feilmelding du refererer til når det kommer til å starte en chat. Hvis du kommer deg inn i nettbanken kan du starte en chat ved å gå til Hjelp - Start en chat. Om feilen skulle vedvare kan du ringe oss på 23206001 så skal vi få bistått med innlogging på den nye telefonen😊 Ha en fortsatt fin dag! /Sander
Prøvde å få tilpasset beløpsgrensen ... helt håpløst å komme i kontakt med de. Chatten virker ikke - du blir kastet ut etter noen minutter (varslet ventetid = mer enn 15 min.). Pøver du å ringe er det minst 63 min. ventetid!!! Hva dirver de med? Men heldigvis får topp sjeffen i banken godt betalt for ... NOTHING!!! Dritt lei av de - må finne ny bank som fortjener navn "bank"!
Hei, Tomas! Må virkelig beklage for den lange ventetiden vi har hatt den siste perioden - slik skal det selvfølgelig ikke være. Selv om våre rågivere jobber på spreng for å få tatt ned køen, opplever vi fortsatt stor pågang. Gjerne forsøk å kontakt oss tidlig på dagen, eller mellom 19:00 - 21:00 da køtiden vanligvis er kortere da. Et annet tips er å ringe inn til oss fra Mobilbanken under fanen "Hjelp", her vil du være ferdig identifisert når du ringer og ventetiden blir da kortere. Vi håper virkelig at du vil fortsette å benytte oss som bank 😊. /Sander
Har hatt Nordea flere år med boliglån. Nylig søkte jeg om billån og kom i kontakt med en kunderådgiver via mail. Hele dialogen har vært lite hyggelig og lite behjelpelig. Jeg fikk et tullete svar om å si i fra «når leiligheten et solgt», uten noe mer detaljer om min forespørsel. Deretter fikk jeg mail dagen etter om at søknaden av lånet var avslått. Jeg fikk godkjent i andre banker der jeg har gode kundeforhold. De har ringt, stilt spørsmål, vært positive og jeg har fått følelsen av at de virkelig ville hjelpe og ha meg som kunde. I motsetning til Nordea som har hatt en elendig dialog, og null service. Midt i en vanskelig livssituasjon avsluttet Nordea også avdragsfrihet på boliglånet og var helt blanke på å fortsette det en kort tid. Jeg skal vekk fra Nordea så raskt som overhodet mulig, og kommer aldri til å ha en krone i denne banken igjen. Elendig service og kundeoppfølging.
Hei, Takk for at du ga oss tilbakemelding. Jeg beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, og jeg forstår frustrasjonen din. Vi tar tilbakemeldingen din på alvor. Det er tydelig at vi ikke har levert den servicen du forventet, spesielt når det gjelder kommunikasjonen rundt billånet og avdragsfriheten på boliglånet. Dette er noe vi vil jobbe med å forbedre. Hvis du vil diskutere saken videre eller om det er noe spesifikt vi kan gjøre for å rette opp, anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon 232 06001 eller via chat på nordea.no. Vi vil gjøre vårt beste for å finne en løsning. / Yousof
Har vært gjennom Nordea Direct og overført til Nordea. Det har vært noen år hvor det meste ikke har fungert, en sammenhengende følelse av terror. Nå skulle Nordea innføre ny BankID, med et opplegg jeg ut fra erfaringer visste de ikke ville greie. Jeg fikk rett, nok er nok, nå er jeg på tur inn i banken som ligger som nr. 2 på rankingen her.
Hei, Kalle. Det er svært leit for meg å lese at dette er opplevelsen du har av Nordea etter du ble flyttet fra Nordea Direct. Dette er på ingen måte opplevelsen vi ønsker at kundene våre skal ha. Jeg vet ikke helt hva du refererer til med vår nye BankID, men det er beklagelig dersom løsningene ikke fungerte slik som du ønsket. Jeg håper du blir fornøyd med ditt nye bankforhold, dersom våre veier krysses på et senere tidspunkt er du alltid velkommen tilbake. / Mathea
Får ikke satt inn penger i bank i butikk. Dette er meget dårlig. Skjerp dere Nordea.
Hei Trygve! Det hørtes merkelig ut. Vi tilbyr tjenesten kontantinnskudd- og uttak i butikk, og har en grense på 4000 kr hver 30. dag. Det er fint om du vil kontakte vår kundeservice på telefon 232 06001 eller åpner en chat fra Nettbanken/Mobilbanken, så kan vi undersøke hva som var årsaken til at dette feilet. Håper å høre fra deg. /Andrine