Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
480 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
480 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 480 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
325
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 480 verifiserte omtaler på Bytt.no

Skuffer stort etter sammenslåing med Nordea Direct

Omtale av  Tim

Alt skulle bli mye bedre for kundene.. Det ble helt motsatt, meget skuffende og lite hjelpsomme kundeservice. Bruker aldri Nordea igjen.

Svar fra Nordea Bank
14.11.2022 17:17

Hei Tim! Dette var ikke hyggelig lesning. Beklager at du har hatt en slik opplevelse her hos oss. Du er alltid velkommen tilbake ved en senere anledning om du skulle ønske det. /Ole

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Utdatert og dårlig

Omtale av  Vibeke

Jeg kan ikke forstå at Nordea er så store som de er. Nettbanken ser ut som den ble designet på 90-tallet. Man må bekrefte ting 10 ganger før noe blir gjort. Uoversiktlig og rotete system. Appen er bittelittegranne bedre men ekstremt mye dårligere enn andre banker. Det er ikke støtte for betaling i butikk med Vipps, og det er vel omtrent bare Nordea som ikke støtter det. Man kan heller ikke ta ut kontanter i butikken med Nordea for det støtter ikke banken sier kortterminalene. De øker også renten på boliglånet før til og med DNB gjør det, så det er ganske imponerende.

Svar fra Nordea Bank
07.11.2022 12:35

Hei, Jeg hører du ikke er fornøyd med løsningene og tjenestene vi tilbyr, og det er leit å høre. Jeg er enig i at den gamle nettbanken kan se litt gammel ut, men for ikke lenge siden utviklet vi en helt ny Nettbank som er tilgjengelig på Nordea.no. Den har blitt oppdatert med et mer moderne design og nye funksjoner. I den nye Nettbanken er det enda enklere for deg å holde oversikt over din økonomi. Den er fremdeles under utvikling og det kommer stadig nye muligheter og funksjoner. Om du har noen tips til forbedringer i den nye Nettbanken må du gjerne legge inn en tilbakemelding når du er innlogget. Når det gjelder betaling i butikk med Vipps har vi et eget produkt som heter Apple Pay eller Google Pay. Det kan benyttes i alle kontaktløse terminaler verden over i motsetning til Vipps som bare kan brukes i Norge. For å aktivere tjenesten kan du logge inn i Mobilbanken og trykke på kortet ditt og videre på «Legg til i Apple wallet» eller «Legg til i G-pay» - alt ettersom hvilken telefon du har. Følg instruksjonene og godkjenn vilkårene med BankID og kortet ditt vil være klart til bruk for betaling via Mobilen. Vi har foreløpig ikke valgt å knytte oss til tjenesten «kontantuttak i butikk», men vurderer dette fortløpende basert på innspill fra våre kunder. Kontantuttak kan derfor per i dag gjøres i minibank eller ved et varekjøp hvor du kjøper en vare og tar ut kontanter i tillegg. Vi vurderer flere faktorer når vi setter priser på produktene våre. Norges Bank har besluttet å øke styringsrenten på grunn av rekordhøy prisvekst, lav arbeidsledighet og høy aktivitet i norsk økonomi. Styringsrente vil igjen påvirke pengemarkedsrenten, bankenes innlånskostnader og konkurransesituasjonen, noe som påvirker våre kostnader. Derfor blir renten satt opp. Mange er nå forberedt på en tøffere høst økonomisk, med høye strøm- og matpriser og en økning i renteutgiftene. Vi har jobbet og fortsetter å jobbe tett med kunder som er i vanskelige situasjoner. Dersom det gjelder deg, vil vi gjerne finne en løsning sammen med deg. Du er velkommen til å ta kontakt med oss. /Nordea

Meget bra bank

Omtale av  Morten H

Jeg har nettopp åpnet fastrentekonto og er utrolig fornøyd med Nordea. Lett å få hjelper både på Messenger og i den interne chatten. Meget ryddig app og nettbank.

Svar fra Nordea Bank
27.10.2022 10:19

Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding, Morten. Utrolig hyggelig å lese at du er fornøyd med oss som bank, og har fått god hjelp i ulike kanaler. Jeg håper vi kan fortsette å levere gode opplevelser til deg i lang tid fremover😊 /Silje

Kraftig frustrerende bank!

Omtale av  Ole M. A

Jeg har billån jeg ønsker å innfri hos Nordea Finans men som mange andre skriver er det UMULIG og finne noen som helst informasjon rundt dette. Jeg sender eposter som forblir ubesvart, selv etter nå 6 måneder. De skriver at det jobbes med en portal for dette, men nå er det gått 2 år at det er sett snurten etter dette. Hvordan i alle dager skal en kunne finne informasjon uten å måtte bruke arbeidsdagen på dette? Hva som er bra..? Renten på elbillånet har vært gunstig. Konklusjonen min er at dette er en bank med STORT forbedringspotensial. Dette gjelder da kundeservice og kundevennlighet (les. gjør nettsiden brukbar for samtlige kunder, ikke bare bank kunder)

Masse problemer etter oppdatering

Omtale av  Mortagon

Etter at nettbanken ble oppdatert har jeg hatt masse problemer. Siden har vært veldig treg til å laste hvis den klarer og åpnes i det hele tatt. Masse feilmeldinger og problemer med å betale regninger. Problemer med å få opp saldo og en generelt uoversiktelig side. Hadde ingen av disse problemene med den gamle nettbanken før oppdateringen. Forhåpentligvis får Nordea fikset dette snarlig for det begynner å bli veldig irriterende.

Svar fra Nordea Bank
27.10.2022 08:25

Hei, Veldig kjedelig å høre om problemene du har hatt med den nye nettbanken. Om du opplever at nettbanken/siden er treg, så vil jeg anbefale deg å forsøke via en annen nettleser, for treg skal den på ingen måte være. Når det gjelder feilmeldingene du har fått, så er det vanskelig å svare konkret på det, uten å vite mer. Litt starttrøbbel har vi likevel hatt, men den nye nettbanken blir stadig bedre og mer stabil, i tillegg til at flere funksjoner kommer på plass fortløpende. Opplever du problemer videre hvor du får feilmeldinger, vil jeg anbefale deg å kontakte vår kundeservice, slik at dette blir undersøkt nærmere. Jeg håper virkelig du liker den nye nettbanken etter hvert som du opplever den mer stabil og når flere tjenester er på plass🤞 Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding. /Silje

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Servicen har forsvunnet

Omtale av  Helge H

Det triste med Nordea er at all service har som godt forsvunnet. Før kunne jeg ringe til min lokale faste rådgiver, og alt ble ordet ofte i løpet av samtalen. Nå kan du ikke ringe lokalt lenger, men havner der det er ledig kapasitet, som ofte tar fort en halv time med venting i telefonen. når du endelig kommer igjennom så er det feil avdeling og så må du begynne på nytt. Kommer til å flytte bank når fast rente tiden min er over, noe som er det eneste positive jeg for tiden kommer på jeg har med Nordea, men det hadde jeg jo fått i alle andre banker også.

Svar fra Nordea Bank
12.10.2022 07:35

Hei Helge H. Det er synd å høre at du ikke føler deg i vare tatt hos oss, det er selvsagt ikke noe vi ønsker. Det har de siste årene blitt gjort flere endring, noe som påvirker våre kunder i ulik grad og med ulik respons. Vår kundeservice skal kunne hjelpe med mye, men noe må via andre avdelinger som de da gjerne kan sette deg i kontakt/over til. Det er trist å høre at du ønsker å bytte bank og håper selvsagt at du vil gi oss flere sjanser. /Nordea

Dyr bank med flere skjulte kostnader

Omtale av  Kontantkunde

Skulle opprinnelig bruke Nordea som min hovedbank, siden jeg har lån der, men det har endt i at jeg har beholdt lånet og bruker en annen dagligbank. Nettbanken deres koster 300 kroner i året og det er mange kostnader knyttet til kortbruk, spesielt kontanter. Har inntrykk av at banken ikke verdsetter kontantkunder like mye som kortkunder. Har fått spørsmål fra kundebehandlere om "hva jeg skal bruke kontanter på i 2022", noe jeg synes er irrelevant at de spør om. Nordea har heller ikke avtale om kontanttjenester i butikk, og ellers høye gebyrer på uttak i minibank, selv på sine egne automater. De fremmer en personlig bank, og det er jeg tilhenger av. Samtidig håper jeg at de kan redusere alle gebyrer og påslag, og tilby et produkt med et årsgebyr på kort. Mer som flere av de nye appbaserte bankene.

Svar fra Nordea Bank
11.10.2022 09:45

Hei! 😊 Først vil jeg bare takke for at du tar deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det setter vi stor pris på. Det er derimot leit å høre at du ikke er fornøyd med oss, og at du opplever at vi opererer med skjulte kostnader. Vi forsøker å være så åpne som mulig med alle kostnadene våre, slik at du som kunde ikke skal få noen negative overraskelser. Derfor må jeg bare presisere at det ikke er selve nettbanken som koster 300KR/år (25KR/mnden), men Dagligbankpakken vår. Her er tilgang til brukskontoer, nett- og mobilbank og ett Visakort inkludert. Du kan med andre ord ha så mange kontoer du måtte ønske, benytte deg av både nett- og mobilbanken og ha ett Visakort tilknyttet en av kontoene - kostnaden er 25KR/mnden. Ønsker du flere Visakort, koster det 25KR/mnden pr. ekstra kort, på samme måte som tidligere. Kontantuttak i minibank koster 10KR, uavhengig av du benytter våre minibanker, eller fra andre banker. Enn så lenge er vi ikke med i samarbeidet med kontanttjenester i butikk, men en gladnyhet jeg kan dele er at dette veldig snart er på plass 🥳 Jeg forstår at du allerede har byttet bank for dine dagligbank-tjenester, men vit at du alltid er hjertelig velkommen tilbake til oss på et senere tidspunkt 😊 /Lasse

Nordea Bank har 480 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR