Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 480 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
325
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 480 verifiserte omtaler på Bytt.no

Helt umulig å kontakte banken

Omtale av  Mona C. R

Har vært kunde i Nordea i mange, mange år. Var fornøyd inntil for et par år siden. Nå er det absolutt umulig å ringe - aldri noen som svarer, chat fungerer ikke og nettsiden er helt elendig. Jeg bytter til annen bank.

Svar fra Nordea Bank
26.05.2023 10:09

Hei Mona! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale! Det er trist å lese at du vil bytte bank, og ikke opplever at du kan komme i kontakt med Kundeservice. Vi jobber på spreng med å få ned køene vi opplever for tiden, og håper vi snart kan komme tilbake til at det er mulig å komme i kontakt med oss innen rimelighetenes grenser. Du er velkommen tilbake om våre veier skulle krysses igjen! /Ole

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

For en ubrukelig bank

Omtale av  Stig

Gjensidige ble nordea direct, nordea direct ble nordea å vipps så fantes ikke kundeservice å få tak i. Bank I butikk var bare å glemme når jeg skulle sette inn penger etter overgang 12mai. Sender papirgiro hver mnd på 25kr, jeg må kjøre 2mil for å finne en innskuddsautomat. Denne banken er lite miljøvennlig.

Svar fra Nordea Bank
26.05.2023 10:06

Hei Stig! Takk for omtalen din! Når det gjelder papirgiroen du fikk, så ble denne sendt ut ved en feil, og du vil få en kreditnota på denne. Vi sender vanligvis ikke slikt per post. Bank i butikk er en etterspurt tjeneste, og det er oppe til vurdering. Jeg personlig håper det kommer på plass snart. Køene inn til oss har i det siste vært fryktelig lange, og vi gjør alt vi kan for å få de ned slik at du og alle andre kommer raskt i kontakt med oss! /Ole

Et sant H....

Omtale av  Pål

Jeg ble lurt inn som Nordea kunde via fagforeningen og et påfølgende introduksjons møte om Premium kunde program på Teams. Alt var rimelig Premium frem til huslånet ble flyttet over. Deretter har jeg følt meg direkte uønsket som kunde. Her er noen av høydepunktene man kan oppleve som Premium kunde hos Nordea: Rådgiver fjernes regelmessig fra deg som kunde og det er din oppgave å avdekke dette. Gjerne ved at den gamle rådgiveren blir lei av antallet oppringinger fra deg og svarer selv om han er på ferie. Man kan få ny rådgiver, men dette krever hyppig kontakt og masing hos kundeservice via nett og telefon som ofte har timelang ventetid. Til slutt kan man også bli kontaktet av noen som svarer deg ut, men som faktisk ikke blir din nye rådgiver. Dette oppdager man når det passer som best (altså neste gang du trenger en rask avklaring på noe). At man fint klarer seg uten Premium-rådgiver i over et halvt år, så lenge man har uendelig med ledig tid til å kaste vekk i telefonkø. Fornyet søknad om mellomfinansiering i bankens "vanlige" kø med et par ukers behandlingstid, siden neste Premium-rådgiver mener dette er raskeste måte (den første stempla unna på et blunk). Høyteknologiske meldinger sendt fra nettbank til bank og som ikke svares ut før man ringer til bankens hustelefon for å gjør de oppmerksom på at her er det faktisk ingen hjemme.... Fulle runder på bankes Premium ringe sløyfe, hvor første oppringing blir avsluttet med "vet ikke, jeg jobber ikke med dette" og neste med et skråsikkert, men direkte feil svar. En virkelig horribel og umoderne nettbank, hvor noen funksjoner sender deg til den gamle. Fravær av "straks overføring" fra bankkonto, men det reklameres med at man kan motta fra andre banker (det skal da ikke stå på funksjoner). Skal man sende noe selv henvises man til Vipps. Mest trolig ikke bankens beste rente (men hvem vet?) Etter å ha grundig evaluert den nok så stressende prosessen med mellomfinansiering, kjøp, flytting og salg i nedgangstider. Har jeg kommet frem til at den mest stressende, imiterende og uprofesjonelle aktøren i dette sirkuset var.... Nordea.. Gratulerer, jeg kommer mest trolig til å bytte ut hele Premium programmet med en fungerende Bank-App.

Svar fra Nordea Bank
24.05.2023 09:21

Hei Pål, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en god og konstruktiv tilbakemelding til oss. Jeg vil først og fremst starte med en beklagelse på vegne av oss i Nordea, basert på opplevelsen du har hatt forstår jeg veldig godt at du ikke er fornøyd - en prosess og behandling som beskrevet skal vi naturligvis ikke være bekjent med. Som Premiumkunde hos oss i Nordea har du din egen personlige rådgiver med informasjon om vedkommende tilgjengelig i Nettbanken, med mindre rådgiver avslutter sitt arbeidsforhold skal ikke rådgiver byttes, dette skal bare skje på kundens initiativ. Våre Premiumkunder har også høyest prioritet hos kundeservice hvor en raskt skal få svar, uavhengig av når en kontakter oss i løpet av åpningstiden - om du har opplevd lang ventetid på telefon og chat er det svært beklagelig, her kan det være ulike årsaker til at du ikke har hatt riktig prioritering i køen. Vi skal være en trygg og god partner i de ulike livshendelsene en har der salg og kjøp av ny bolig er svært vesentlig, stresset du har måttet føle på gjennom denne prosessen er under enhver kritikk - her er det vår jobb som bank å være i forkant hvor du som kunde ikke skal måtte purre gjentatte ganger. Jeg tar naturligvis videre din tilbakemelding til oss slik at vi kan gjennomgå våre rutiner. /Steffen

Elendig kundebehandling i Nordea.

Omtale av  Kjetil K

Ved overgang fra Nordea Direct må kundene spille etter Nordeas strenge regler. Selv om ID på Mobil fortsatt eksisterer hos Nordea fungerer denne ikke - jeg får feilmelding: 01DC-C167. Heller ikke aksepteres kodebrikke-identifisering. Det er over 70 - 80 minutters ventetid på kundetelefonen. Jeg har fått nytt bankkort med nytt kontonummer. Hvorfor kunne jeg ikke beholde gammelt kontonummer? Nå må jeg gi beskjed til alle mine leverandører, Vipps, EasyPark, m.fl., Nav, Storebrand og DnB (pensjon). 12 Nordeafakturaer på gebyr pr år i stedet for 1. m.m. Dette er en dårlig måte å si velkommen til Nordea. Lange ventetider på telefon skyldes nok at mange av de 100.000 som ble flyttet fra Nordea Direct til Nordea opplever det samme som meg. Nordea Kundeservice var ikke forberedt på denne klagestormen fra kunder. med hilsen Kjetil K.

Svar fra Nordea Bank
24.05.2023 09:35

Hei Kjetil K, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss! Det er leit å høre at du har hatt problemer med Nett- og Mobilbank etter overgangen fra Nordea Direct til oss, her skal vi selvsagt få hjulpet deg videre. Pågangen til kundeservice har vært større enn først antatt etter migreringen, vi har satt inn tiltak og forventer å se effekt av disse veldig snart. Kundeservice hos oss er åpen søndag - fredag mellom 08.00 - 21:00, og lørdager mellom 08:00 - 17:00 både på telefon 232 06001 og via chat. Feilmeldingen du opplever indikerer at du ikke lengre har en aktiv avtale for BankID på mobil, denne avtalen avsluttes dersom du bytter bytter mobiloperatør eller SIM-kort, tjenesten vil ikke kunne lastes ned på nytt grunnet utfasing av BankID på mobil. Dersom du hadde vanlig BankID fra Nordea Direct kan du laste ned og aktivere BankID-appen, denne vil både erstatte BankID på mobil og bruk av den vanlige kodebrikken. Ved oppkjøpet av Gjensidige Bank i 2019 ble det besluttet at navnet på banken skulle endres til Nordea Direct i februar 2020, endring av kontonummer var ikke nødvendig ved navnbytte på banken. Det er nå gjennomført en teknisk migrering av Nordea Direct og Nordea hvor det ikke var mulig å overføre kontonummer hos dem til oss, det er derfor opprettet nye konti - tilsvarende de en har hatt hos Nordea Direct. Da en har fått nye kontonummer er det viktig at en informerer de en mottar penger fra om dette, som for eksempel arbeidsgiver, Skatteetaten også videre. /Steffen

Nordea Billån. Absolutt NULL oversikt!

Omtale av  Rolf E

Dette er helt krise i 2023. Det er nesten ikke mulig å finne noen informasjon om mitt billån noen steder. Det eneste jeg kan finne er en liten rubrikk på en nettside som i bitteliten skrift viser restbeløp. Ingen nedbetalingsplan, ingen fakturaer, ingenting. Kan ikke forstå at dette er lovlig idag med diverse hvitvaskingslover og reguleringer. Også RIS til NAF som bruker dette som medlemsfordel. Lurer på om dette er en bevisst strategi for å villede kundene. FY!

Svar fra Nordea Bank
24.05.2023 09:43

Hei Rolf E, Det er leit å høre at du har dårlige opplevelser med Nordea Finance i forbindelse med billånet du har hos dem. Per i dag har de ikke en plattform hvor du kan logge inn for å se lånet og videre informasjon, dette er dog noe som jobbes med fra deres side. Dersom du logger via "Kontakt og meldinger" via deres hjemmeside http://nordeafinance.no vil du se nedbetalingsplan på siste mottatte brev om renteendring, denne kan brukes om det skulle være ønskelig. Er det ikke mottatt faktura fra dem må dette naturligvis ses nærmere på, her vil jeg anbefale deg å kontakte Nordea Finance på telefon 232 06021 slik at de kan undersøke dette for deg. /Steffen

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Nettbank

Omtale av  Turid Ø

Nettbanken er ofte nede, og den nye app ide er veldig tungvinn. Ellers er det en ok bank.

Svar fra Nordea Bank
23.05.2023 14:45

Tusen takk for tilbakemeldingen din Turid! 😊 Vi jobber på spreng med å holde nettbanken oppe, og jeg håper appen føles bedre etterhvert./Ole

Nettbank

Omtale av  Kari

Kommer til å skifte bank. Alle disse «forbedringene» er rotete og uoversiktlige

Svar fra Nordea Bank
15.05.2023 17:21

Hei Kari. Så leit å høre at du er misfornøyd med oss. Takk for tilbakemeldingen din😊 /Andrine

Nordea Bank har 480 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR