Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Ved overgang fra Nordea Direct må kundene spille etter Nordeas strenge regler. Selv om ID på Mobil fortsatt eksisterer hos Nordea fungerer denne ikke - jeg får feilmelding: 01DC-C167. Heller ikke aksepteres kodebrikke-identifisering. Det er over 70 - 80 minutters ventetid på kundetelefonen. Jeg har fått nytt bankkort med nytt kontonummer. Hvorfor kunne jeg ikke beholde gammelt kontonummer? Nå må jeg gi beskjed til alle mine leverandører, Vipps, EasyPark, m.fl., Nav, Storebrand og DnB (pensjon). 12 Nordeafakturaer på gebyr pr år i stedet for 1. m.m. Dette er en dårlig måte å si velkommen til Nordea. Lange ventetider på telefon skyldes nok at mange av de 100.000 som ble flyttet fra Nordea Direct til Nordea opplever det samme som meg. Nordea Kundeservice var ikke forberedt på denne klagestormen fra kunder. med hilsen Kjetil K.
Hei Kjetil K, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss! Det er leit å høre at du har hatt problemer med Nett- og Mobilbank etter overgangen fra Nordea Direct til oss, her skal vi selvsagt få hjulpet deg videre. Pågangen til kundeservice har vært større enn først antatt etter migreringen, vi har satt inn tiltak og forventer å se effekt av disse veldig snart. Kundeservice hos oss er åpen søndag - fredag mellom 08.00 - 21:00, og lørdager mellom 08:00 - 17:00 både på telefon 232 06001 og via chat. Feilmeldingen du opplever indikerer at du ikke lengre har en aktiv avtale for BankID på mobil, denne avtalen avsluttes dersom du bytter bytter mobiloperatør eller SIM-kort, tjenesten vil ikke kunne lastes ned på nytt grunnet utfasing av BankID på mobil. Dersom du hadde vanlig BankID fra Nordea Direct kan du laste ned og aktivere BankID-appen, denne vil både erstatte BankID på mobil og bruk av den vanlige kodebrikken. Ved oppkjøpet av Gjensidige Bank i 2019 ble det besluttet at navnet på banken skulle endres til Nordea Direct i februar 2020, endring av kontonummer var ikke nødvendig ved navnbytte på banken. Det er nå gjennomført en teknisk migrering av Nordea Direct og Nordea hvor det ikke var mulig å overføre kontonummer hos dem til oss, det er derfor opprettet nye konti - tilsvarende de en har hatt hos Nordea Direct. Da en har fått nye kontonummer er det viktig at en informerer de en mottar penger fra om dette, som for eksempel arbeidsgiver, Skatteetaten også videre. /Steffen
Dette er helt krise i 2023. Det er nesten ikke mulig å finne noen informasjon om mitt billån noen steder. Det eneste jeg kan finne er en liten rubrikk på en nettside som i bitteliten skrift viser restbeløp. Ingen nedbetalingsplan, ingen fakturaer, ingenting. Kan ikke forstå at dette er lovlig idag med diverse hvitvaskingslover og reguleringer. Også RIS til NAF som bruker dette som medlemsfordel. Lurer på om dette er en bevisst strategi for å villede kundene. FY!
Hei Rolf E, Det er leit å høre at du har dårlige opplevelser med Nordea Finance i forbindelse med billånet du har hos dem. Per i dag har de ikke en plattform hvor du kan logge inn for å se lånet og videre informasjon, dette er dog noe som jobbes med fra deres side. Dersom du logger via "Kontakt og meldinger" via deres hjemmeside http://nordeafinance.no vil du se nedbetalingsplan på siste mottatte brev om renteendring, denne kan brukes om det skulle være ønskelig. Er det ikke mottatt faktura fra dem må dette naturligvis ses nærmere på, her vil jeg anbefale deg å kontakte Nordea Finance på telefon 232 06021 slik at de kan undersøke dette for deg. /Steffen
Nettbanken er ofte nede, og den nye app ide er veldig tungvinn. Ellers er det en ok bank.
Tusen takk for tilbakemeldingen din Turid! 😊 Vi jobber på spreng med å holde nettbanken oppe, og jeg håper appen føles bedre etterhvert./Ole
Kommer til å skifte bank. Alle disse «forbedringene» er rotete og uoversiktlige
Hei Kari. Så leit å høre at du er misfornøyd med oss. Takk for tilbakemeldingen din😊 /Andrine
Vi ville flytte ett av lånene vi har hos Nordea over til en annen bank, for der fikk vi bedre vilkår. Men det fikk vi ikke lov til, men Nordea kunne gi tilbud. Men før det så måtte vi være klar over at vi kom til å bli kredittvurdert..! Det måtte vi være klar over. (som at dette var noe problem). Vi er to voksne med gode jobber, veldig god økonomi og er veldig gode lånetakere og har høy inntekt, men jeg ble møtt med en skepsis og en mistro som jeg aldri har opplevd. Serviceinnstilling? Finnes ikke. Nordea skal du bare holde deg langt langt unna. I Sbanken kan vi søke på nett å få lån og alt er hel-automatisk. Men i Nordea skal du bestille tid (kanskje neste uke) for å få et møte med en kunderådgiver som skal vurdere deg. Nei, gå et annet sted.
Hei Morten. Så leit å høre at du har hatt denne dårlige opplevelsen med oss, da kundene våre virkelig ikke skal oppleve å bli møtt slik. Dette er virkelig beklagelig på det sterkeste. Dersom du er villig til å gi oss en ny sjanse, så setter vi veldig stor pris på om du kontakter oss på Chat eller ringer 232 06001 på nytt. Håper du vil få en bedre opplevelse med oss og kan få et annet syn på oss som samsvarer med våre verdier som Bank og Kundeservice. /Andrine
Vi har boliglånet vårt hos Nordea, det må være den største tabben vi har gjort her i livet. Kundeservicen er forferdelig! Har prøvd å komme i kontakt med dem ved flere anledninger og de gangene man faktisk får kontakt er de er nedlatende, frekke og utrolig lite behjelpelige. Fikk beskjed om at vi ville bli kontaktet av en rådgiver, etter 10 arbeidsdager hadde vi fremdeles ikke blitt kontaktet og når vi da kontaktet banken og endelig fikk prate med en rådgiver var hun også nedlatende, ubehjelpelig, småfrekk og ønsket hvertfall ikke å gjøre noe som helst som hadde med rådgivning å gjøre. Anbefaler ingen å benytte denne banken. Har man et spørsmål eller trenger veiledning kan man like herlig gå ut på et jorde å spørre en stein i gjørma så får man akkurat like mye hjelp og veiledning, eneste forskjellen er at steinen ikke behandler deg som møkk.
Hei Jaeger, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Jeg vil først starte med å si at dette var utrolig trist lesning, dette er overhodet ikke en kundeservice vi kan vedkjenne oss, våre kunder skal ikke bli behandlet på denne måten. Alle våre kunder som kontakter oss skal føle seg velkommen og ivaretatt, beskrivelsen du kommer med av både kundeservice og rådgiver kjenner jeg meg virkelig ikke igjen i, om dette faktisk har vært tilfelle kan jeg ikke annet enn sterkt beklage på vegne av oss i Nordea. Jeg kjenner ikke til den konkrete saken eller bakteppet i denne situasjonen, men vi ønsker selvsagt å rette på inntrykket om du vil gi oss en sjanse. Du er hjertelig velkommen til å sende oss en melding via Nettbank, chatte med oss eller ringe på telefon 232 06001 - her skal vi gjøre det vi kan for å hjelpe deg. /Steffen
Som mange av de store bankene så virker mye av beslutningsgrunnlaget til Nordea å være "hva kan vi slippe unna med i dag?". Som mastodont så slipper man å være frisk og fremtidsrettet. Det er tilstrekkelig at det er en nettbank, ikke at den er designet med tanke på kravene i 1999. Forhandle betagelser kan man, men det skjer på Nordeas premisser. "Ikke ring oss, vi ringer deg". Det er sikker like ille hos de andre bankene, men noen ganger skulle jeg håpe at man tar noen av de fantasilionene de tjener og legger de igjen i tjenester som er til gang for kundene. Og til Nordea: Spar med for svar av typen "Vi jobber kontinuerlig med våre produkter og bla bla bla."
Hei Kristian, Jeg skal forsøke å komme med et uortodoks og lite standardisert svar til en konstruktiv omtale av oss, som jeg forøvrig vil takke deg for. Den gamle Nettbanken vår har i en lengre periode vært moden for museum, og vi er veldig glade for at den nå endelig har blitt plassert akkurat der. Ny Nettbank ble for ikke så altfor lenge siden lansert med både brask og bram der ikke alle funksjoner var helt på plass fra start, her kan jeg dog med glede meddele at nye funksjoner og tjenester lanseres fortløpende, for at opplevelsen av denne bare skal bli bedre og bedre. Den har fremdeles en vei å gå, men vi er så langt svært fornøyd - dette ser vi også av tilbakemeldingene kundene gir oss. Hva gjelder øvrige tjenester føler jeg, inhabil og ydmykt, at vi har kommet svært godt i gang. Det er mange både tjenester og produkter hos oss som skaper en merverdi ved å være kunde, her vil jeg trekke frem en av Norges best rangerte Mobilbanker, appen Nordea ID for BankID, Apple- og Google Pay, svært kompetente rådgivere, en kundeservice som er åpen og tilgjengelig hverdag - hele året. Vi ønsker alle våre kunder velkommen til å diskutere sine betingelser med oss, dette på kundens premisser der vi naturligvis gjør det vi kan for å finne en felles løsning, en løsning som kommer begge til gode og en kan være godt fornøyd med. /Steffen