Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Kommer til å skifte bank. Alle disse «forbedringene» er rotete og uoversiktlige
Hei Kari. Så leit å høre at du er misfornøyd med oss. Takk for tilbakemeldingen din😊 /Andrine
Vi ville flytte ett av lånene vi har hos Nordea over til en annen bank, for der fikk vi bedre vilkår. Men det fikk vi ikke lov til, men Nordea kunne gi tilbud. Men før det så måtte vi være klar over at vi kom til å bli kredittvurdert..! Det måtte vi være klar over. (som at dette var noe problem). Vi er to voksne med gode jobber, veldig god økonomi og er veldig gode lånetakere og har høy inntekt, men jeg ble møtt med en skepsis og en mistro som jeg aldri har opplevd. Serviceinnstilling? Finnes ikke. Nordea skal du bare holde deg langt langt unna. I Sbanken kan vi søke på nett å få lån og alt er hel-automatisk. Men i Nordea skal du bestille tid (kanskje neste uke) for å få et møte med en kunderådgiver som skal vurdere deg. Nei, gå et annet sted.
Hei Morten. Så leit å høre at du har hatt denne dårlige opplevelsen med oss, da kundene våre virkelig ikke skal oppleve å bli møtt slik. Dette er virkelig beklagelig på det sterkeste. Dersom du er villig til å gi oss en ny sjanse, så setter vi veldig stor pris på om du kontakter oss på Chat eller ringer 232 06001 på nytt. Håper du vil få en bedre opplevelse med oss og kan få et annet syn på oss som samsvarer med våre verdier som Bank og Kundeservice. /Andrine
Vi har boliglånet vårt hos Nordea, det må være den største tabben vi har gjort her i livet. Kundeservicen er forferdelig! Har prøvd å komme i kontakt med dem ved flere anledninger og de gangene man faktisk får kontakt er de er nedlatende, frekke og utrolig lite behjelpelige. Fikk beskjed om at vi ville bli kontaktet av en rådgiver, etter 10 arbeidsdager hadde vi fremdeles ikke blitt kontaktet og når vi da kontaktet banken og endelig fikk prate med en rådgiver var hun også nedlatende, ubehjelpelig, småfrekk og ønsket hvertfall ikke å gjøre noe som helst som hadde med rådgivning å gjøre. Anbefaler ingen å benytte denne banken. Har man et spørsmål eller trenger veiledning kan man like herlig gå ut på et jorde å spørre en stein i gjørma så får man akkurat like mye hjelp og veiledning, eneste forskjellen er at steinen ikke behandler deg som møkk.
Hei Jaeger, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Jeg vil først starte med å si at dette var utrolig trist lesning, dette er overhodet ikke en kundeservice vi kan vedkjenne oss, våre kunder skal ikke bli behandlet på denne måten. Alle våre kunder som kontakter oss skal føle seg velkommen og ivaretatt, beskrivelsen du kommer med av både kundeservice og rådgiver kjenner jeg meg virkelig ikke igjen i, om dette faktisk har vært tilfelle kan jeg ikke annet enn sterkt beklage på vegne av oss i Nordea. Jeg kjenner ikke til den konkrete saken eller bakteppet i denne situasjonen, men vi ønsker selvsagt å rette på inntrykket om du vil gi oss en sjanse. Du er hjertelig velkommen til å sende oss en melding via Nettbank, chatte med oss eller ringe på telefon 232 06001 - her skal vi gjøre det vi kan for å hjelpe deg. /Steffen
Som mange av de store bankene så virker mye av beslutningsgrunnlaget til Nordea å være "hva kan vi slippe unna med i dag?". Som mastodont så slipper man å være frisk og fremtidsrettet. Det er tilstrekkelig at det er en nettbank, ikke at den er designet med tanke på kravene i 1999. Forhandle betagelser kan man, men det skjer på Nordeas premisser. "Ikke ring oss, vi ringer deg". Det er sikker like ille hos de andre bankene, men noen ganger skulle jeg håpe at man tar noen av de fantasilionene de tjener og legger de igjen i tjenester som er til gang for kundene. Og til Nordea: Spar med for svar av typen "Vi jobber kontinuerlig med våre produkter og bla bla bla."
Hei Kristian, Jeg skal forsøke å komme med et uortodoks og lite standardisert svar til en konstruktiv omtale av oss, som jeg forøvrig vil takke deg for. Den gamle Nettbanken vår har i en lengre periode vært moden for museum, og vi er veldig glade for at den nå endelig har blitt plassert akkurat der. Ny Nettbank ble for ikke så altfor lenge siden lansert med både brask og bram der ikke alle funksjoner var helt på plass fra start, her kan jeg dog med glede meddele at nye funksjoner og tjenester lanseres fortløpende, for at opplevelsen av denne bare skal bli bedre og bedre. Den har fremdeles en vei å gå, men vi er så langt svært fornøyd - dette ser vi også av tilbakemeldingene kundene gir oss. Hva gjelder øvrige tjenester føler jeg, inhabil og ydmykt, at vi har kommet svært godt i gang. Det er mange både tjenester og produkter hos oss som skaper en merverdi ved å være kunde, her vil jeg trekke frem en av Norges best rangerte Mobilbanker, appen Nordea ID for BankID, Apple- og Google Pay, svært kompetente rådgivere, en kundeservice som er åpen og tilgjengelig hverdag - hele året. Vi ønsker alle våre kunder velkommen til å diskutere sine betingelser med oss, dette på kundens premisser der vi naturligvis gjør det vi kan for å finne en felles løsning, en løsning som kommer begge til gode og en kan være godt fornøyd med. /Steffen
Appene for Mobilbank og Mobil-ID fungerer bra for oss. Jeg har ikke fått svar innen 25 min venting ved tlf til kundeservice. Jeg har ikke opplevd person betjening av chat funksjonen, som jeg opplever ikke gir svar som jeg kan bruke. Jeg har ved mine henvendelser ikke fått hjelp via chat funksjonen. Jeg opplever at banken øker distansen til privatkunder ved å gjøre tilgang på hjelp vanskelig og de har svært liten grad av personlig kontaktmuligheter,. De må bli tilgjengelige for kundene om de ønsker å være et tilbud til privatkunder! Skiftet med Nordea Dircet medfører at alle kontoer skiftes og kundene må selv sikre info formidling til all betalingskontakter ett. Dette ser jeg som en sterk oppfordring til skifte av bank, siden jeg som kunde må gjennomføre info formidling som om jeg hadde skiftet bank. Da ser jeg det som en hjelp til å skifte bank, når jeg allikevel må gjennomføre all info formidling som om det var et skifte. Da går det mot et skifte for vår familie, etter mer enn 20år. Takk for hjelpen.
Hei Roy, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en god og konstruktiv omtale til oss. Det gleder meg å høre at du er fornøyd med appene våre, det var dog mindre gledelig å lese opplevelsen du har hatt med kundeservice hos oss. I enkelte perioder i løpet av dagen er det normalt mer ventetid på både telefon og chat, dette gjelder erfaringsmessig i tidsrommet 11:00 - 14:00. Vi har funksjon for tilbakering på telefon hvor du blir kontaktet når det er din tur i køen, på chat kan du skrive "Menneske" til vår robotkollega Nova - hun overfører da chatten til oss i kundeservice og du får oppgitt beregnet ventetid. Vi er tilgjengelig på både telefon og chat hver dag, hele året, også på helligdager og andre røde dager. Nordea Direct til migreres over til oss i Nordea den 12. mai. Overføringen av kundeforholdet medfører noen endringer for kundene, blant annet med nye kontonummer, nye kort og ny Nett- og Mobilbank som en må ta i bruk og naturligvis venne seg til. Som kunde er det svært lite du må gjøre selv, det å opplyse arbeidsgiver, Skatteetaten og eventuelle andre du mottar overføringer fra er det eneste - vi ordner alt det resterende for at overgangen skal bli så smidig som overhodet mulig. Har du spørsmål, tilbakemeldinger på prosessen eller andre ting du ønsker å ta opp med oss, ikke nøl med å ta kontakt på telefon 232 06001 eller chat. /Steffen
Når jeg hadde huslån fikk jeg mye bedre betingelser i Nordea enn min tidligere bankforbindelse gjennom de siste 20 år. Veldig glad for at jeg byttet til Nordea, sparte mye penger på det.
Hei Roger, Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale - og for en hyggelig lesning! Det gleder meg virkelig å høre at du er fornøyd med oss og at betingelsene har falt i smak, vi skal gjøre det vi kan for at du også fremover ser på oss som din foretrukne bankforbindelse. /Steffen
Solgte bilen min til en som kjøpte med lån gjennom nordea finans og har ventet i snart en måned på pengene mine. Får beskjed om at «pengene blir utbetalt idag» hele tiden, ingenting skjer. Utrolig dårlig service, fatter ikke hvordan folk benytter denne banken. Jeg er glad jeg har en skikkelig bank som ikke driver med slikt tull!
Hei Lars, Takk for at du tok deg tid til å skrive omtale! Dersom pengene etter bilsalget for snart en måned siden ikke er kommet på konto, kan jeg ikke forstå annet enn at det må være skjedd en feil hos mine kolleger i Nordea Finance - sånn som dette skal det selvsagt ikke være. Saken får jeg dessverre ikke undersøkt nærmere her for deg via Bytt.no og vil anbefale deg å kontakte Nordea Finance på telefon 232 06021, deres kundeservice er åpen mandag til fredag mellom 09:00 - 16:00. Ønsker du en skriftlig kommunikasjon kan du sende dem en klage ved å følge denne lenken: https://www.nordeafinance.no/privat/kontakt-oss/klager.html /Steffen