Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 480 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
325
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 480 verifiserte omtaler på Bytt.no

Nordea Direct migrasjon prosessen er helt forferdelig

Omtale av  Ole T

Søkte lån hos Nordea Direct, har lån, daglig og sparing kontoer der. Fikk kjedelig beskjeden om å opprette konto hos Nordea bank helt på nytt. Jeg mener migrasjon prosessen er helt forferdelig. Siden jeg må begynne på nytt, skal jeg velge andre bank.

Svar fra Nordea Bank
28.11.2022 14:35

Hei Ole. Dette var ikke hyggelig lesning. Dessverre er ikke migrasjonen med Nordea Direct helt komplett enda, og det medfører en del ekstra steg for deg som kunde. Håper allikevel du vil prøve oss ut neste gang du skal søke lån, og forhåpentligvis føles det mye mer lettvint da. /Ole

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

God kundeservice

Omtale av  Bjørn R. S

Har fått god hjelp når det har oppstått div. problemer. De blir løst uten at jeg blir stresset pga.dårlige kunskaper på data, har stor tålmodighet med meg. Min personlige kontakt i banken gjør at vi er trygge på det som gjort, til beste for meg.

Svar fra Nordea Bank
21.11.2022 18:33

Hei Bjørn. Så trivelig å lese at du er fornøyd med overgangen til oss og at du har føler deg godt ivaretatt. Tusen takk for din tilbakemelding. Ønsker deg en fin uke videre. //Kristoffer

Strålende fornøyd

Omtale av  Øyvind H

Har nå vært kunde i Nordea i drøyt 4 år. Benytter banken som min primærbank (lønnskonto, nettbank og lån). Veldig fornøyd med min rådgiver og øvrige personer jeg har vært i kontakt med hos Nordea. Opplever at jeg får rask og god service de gangene jeg kontakter banken.

Svar fra Nordea Bank
19.11.2022 09:29

Hei Øyvind, Vi setter veldig pris på tilbakemeldingen din. Det er kjekt å høre at du er fornøyd med oss som bank. Ønsker deg en fin dag videre og riktig god helg. 😊 /Kaja

Jeg fikk den best tenkelige servicen

Omtale av  Evot

Jeg har byttet bolig og trengte først et finansieringsbevis og deretter et lån inntil min tidligere bolig var solgt. Finansieringsbeviset ble ordnet på to dager fordi økonomien min var ukomplisert. Lån og innfrielse av lån gikk veldig greit. Hele veien møtte jeg hyggelige og serviceinnstilte ansatte. Nedenfor gir jeg litt trekk fordi banken ikke har rutine på å kontakte låntaker etter boligsalget da det var ordnet boligkreditt. Jeg trengte ikke videre lån og fikk ingen oppgave uten selv å ta kontakt og si at jeg ønsket å innfri lånet. Jeg har hatt lønnskonto der over 50 år. Etter hvert forsto jeg at det var greit å bruke annen bank til sparepengene. Det er ikke relevant å anbefale Nordea fordi det ikke er et tema - altså ikke pga dårlige erfaringer. Bakgrunnen for min omtale er at jeg tilfeldig kom over et tilbud om å gjøre det og jeg hadde helt nye erfaringer å dele.

Svar fra Nordea Bank
19.11.2022 09:43

Hei Evot, Det var veldig hyggelig å lese tilbakemeldingen din. Vi er veldig stolt over rådgiverne våres, og setter veldig pris på at du har hatt en hyggelig opplevelse. Jeg vil bringe tilbakemeldingen din videre, både den positive omtalen og tilbakemelding på rutine etter salg av bolig. Ønsker deg en fin dag videre og riktig god helg!😊 /Kaja

Nordea Direct - Nordea ?

Omtale av  Geir

Hva er dette, søkte lån hos Nordea Direct, har lån og konto der. Fikk beskjed om å opprette konto hos Nordea bank…. Bare rot…..

Svar fra Nordea Bank
15.11.2022 13:10

Hei Geir, Takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Nordea Direct og Nordea Bank ble fusjonert 01.11.22, så akkurat nå er vi i en overgangsperiode, og jeg forstår godt at det kan være litt forvirrende i denne perioden. Produkter du allerede har (konto, lån, nettbank etc.) bruker du som normalt der du har disse produktene i dag, men i løpet av 2023 vil alle kunder fra Nordea Direct overføres til Nordea Bank. Mer informasjon om dette vil selvfølgelig komme når det nærmer seg, men vi skal gjøre det så smidig som mulig for deg som kunde. Det er derimot ikke mulig å søke om nye lån direkte hos Nordea Direct nå, da nye produkter blir håndtert av Nordea Bank. Det er også grunnen til at du fikk beskjed om å opprette konto hos Nordea Bank i ditt tilfelle. Jeg håper du kan være litt tålmodig akkurat i denne overgangsperioden, så har vi stor tro på at dette blir bedre for alle våre kunder på sikt, da vi selvfølgelig henter ut det beste fra begge parter😊 /Silje

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Skuffer stort etter sammenslåing med Nordea Direct

Omtale av  Tim

Alt skulle bli mye bedre for kundene.. Det ble helt motsatt, meget skuffende og lite hjelpsomme kundeservice. Bruker aldri Nordea igjen.

Svar fra Nordea Bank
14.11.2022 17:17

Hei Tim! Dette var ikke hyggelig lesning. Beklager at du har hatt en slik opplevelse her hos oss. Du er alltid velkommen tilbake ved en senere anledning om du skulle ønske det. /Ole

Utdatert og dårlig

Omtale av  Vibeke

Jeg kan ikke forstå at Nordea er så store som de er. Nettbanken ser ut som den ble designet på 90-tallet. Man må bekrefte ting 10 ganger før noe blir gjort. Uoversiktlig og rotete system. Appen er bittelittegranne bedre men ekstremt mye dårligere enn andre banker. Det er ikke støtte for betaling i butikk med Vipps, og det er vel omtrent bare Nordea som ikke støtter det. Man kan heller ikke ta ut kontanter i butikken med Nordea for det støtter ikke banken sier kortterminalene. De øker også renten på boliglånet før til og med DNB gjør det, så det er ganske imponerende.

Svar fra Nordea Bank
07.11.2022 12:35

Hei, Jeg hører du ikke er fornøyd med løsningene og tjenestene vi tilbyr, og det er leit å høre. Jeg er enig i at den gamle nettbanken kan se litt gammel ut, men for ikke lenge siden utviklet vi en helt ny Nettbank som er tilgjengelig på Nordea.no. Den har blitt oppdatert med et mer moderne design og nye funksjoner. I den nye Nettbanken er det enda enklere for deg å holde oversikt over din økonomi. Den er fremdeles under utvikling og det kommer stadig nye muligheter og funksjoner. Om du har noen tips til forbedringer i den nye Nettbanken må du gjerne legge inn en tilbakemelding når du er innlogget. Når det gjelder betaling i butikk med Vipps har vi et eget produkt som heter Apple Pay eller Google Pay. Det kan benyttes i alle kontaktløse terminaler verden over i motsetning til Vipps som bare kan brukes i Norge. For å aktivere tjenesten kan du logge inn i Mobilbanken og trykke på kortet ditt og videre på «Legg til i Apple wallet» eller «Legg til i G-pay» - alt ettersom hvilken telefon du har. Følg instruksjonene og godkjenn vilkårene med BankID og kortet ditt vil være klart til bruk for betaling via Mobilen. Vi har foreløpig ikke valgt å knytte oss til tjenesten «kontantuttak i butikk», men vurderer dette fortløpende basert på innspill fra våre kunder. Kontantuttak kan derfor per i dag gjøres i minibank eller ved et varekjøp hvor du kjøper en vare og tar ut kontanter i tillegg. Vi vurderer flere faktorer når vi setter priser på produktene våre. Norges Bank har besluttet å øke styringsrenten på grunn av rekordhøy prisvekst, lav arbeidsledighet og høy aktivitet i norsk økonomi. Styringsrente vil igjen påvirke pengemarkedsrenten, bankenes innlånskostnader og konkurransesituasjonen, noe som påvirker våre kostnader. Derfor blir renten satt opp. Mange er nå forberedt på en tøffere høst økonomisk, med høye strøm- og matpriser og en økning i renteutgiftene. Vi har jobbet og fortsetter å jobbe tett med kunder som er i vanskelige situasjoner. Dersom det gjelder deg, vil vi gjerne finne en løsning sammen med deg. Du er velkommen til å ta kontakt med oss. /Nordea

Nordea Bank har 480 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR