Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg har i en årrekke vært private banking kunde, både privat og med mine selskaper, i Nordea men har nå sett meg lei en bank som ligger langt bak de fleste andre. Nettbanken er så manuel og gammel at sjekkhefte og brevgiro er en oppgradering, hver gang de siste årene jeg har tatt opp dette er det samme regla med at de snart kommer med ny nettbank, nå har jeg ventet på denne i 5 år og ingenting har endret seg. Og jeg kan garantere at de kommer med samme svadaet som svar her at den "snart" kommer. Helt enkle og grunnlegende funksjoner mangler i nettbanken, er du så uheldig å f.eks skulle betale en betaling på et større beløp så er dette nesten umulig å få gjennom uten å ta kontakt med en kundebehandler. Rart at de 3 - 4 andre bankene jeg benytter ikke har en slik funksjon, de har vel skjønt at det bare er til bry for kundene kanskje. Skal du gjøre noe så enkelt som å avslutte en konto må du også enten ta kontakt med en kundebehandler, eller benytte et skjema på nettsiden, som du først fyller ut, så tar det en liten uke før du igjen bekrefte at du ønsker det, så tar det nye dager før kontoen er avsluttet... 9 dager tok det å avslutte en konto.... Om du er som meg og er avhengig av at ting går smertefritt og uten at du hele tiden må ta kontakt med kundeservice så styr langt unna Nordea. Hilsen ex-Private Banking kunde
Hei Tor Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Leit å høre at vi ikke har kunnet innfri dine forventninger og at du nå velger å bytte bank. Det har tatt lang tid å utvikle ny og bedre nettbank i Nordea og jeg har full forståelse for at tålmodigheten din har tatt slutt etter å ha ventet i 5 år på denne. Det er imidlertid synd å høre at du forlater oss nå helt på tampen til lansering av den nye nettbanken, for ja den kommer nå om få uker! (helt sant) Den nye nettbanken får et langt bedre design og en rekke oppgraderte tjenester som vi pr i dag mangler i den gamle utgaven. Funksjonen du nevner om betalinger av større beløp (gjerne uten KID nummer) er av sikkerhet til deg som kunde. Dette kan løses uten at du trenger å kontakte kundeservice, det du trenger for selv å løse ut betalingen er din BankID brikke. Når det er sagt så ser vi på alternative løsninger for slike betalinger for at disse skal kunne gå lettere for kundene våre. Når det gjelder avslutning av konto så er ikke dette en prosess som skal ta 9 dager. Jeg vet dessverre ikke hva som kan ha oppstått i ditt tilfelle men her har det nok skjedd en feil underveis og det er meget beklagelig, slik skal det ikke være. Jeg tar selvsagt med alle dine tilbakemeldinger videre og takker deg for dine innspill. Jeg håper du blir fornøyd med din nye bankforbindelse og håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden dersom bankbytte igjen skulle bli aktuelt. Ønsker deg en fortsatt fin dag. /Cathrine
For et år siden har jeg prøvd å få lån i flere forskjellige banker (blant annet i en bank der jeg var kunde i 10 år og som kunne lett se hvordan jeg sparte gjennom årene). Men nei, selv som sykepleier kunne jeg ikke få et sånn med bare 13% egenkapital. Takket en kollega kontaktet jeg Nordea og fikk lån på noen få timer. Svært fornøyd med kommunikasjon hele veien.Tusen takk.
Hei Julia! Så hyggelig å høre at du er godt fornøyd med oss og at du opplevde låneprosessen og kommunikasjonen underveis som veldig god, det er slik vi ønsker at det skal være 😊 Takk for fin tilbakemelding! /Hanne
Har hatt depositumkonto hos Nordea. Denne ble tydeligvis ikke slettet da utleier betalte ut depositumet til meg. Logget meg derfor inn i nettbanken og oppdaget da at Nordea har opprettet en annen bankkonto på meg også. Uten mitt samtykke... Hvordan i alle dager kan dette skje?
Hei! Depositumskontoer hos oss blir ikke avsluttet automatisk, leietaker må ta kontakt med oss og gi oss beskjed om at kontoen skal avsluttes, med informasjon om hvilket kontonummer beløpet ønskes overført til. Normalt sender vi melding til leietaker via nettbanken så snart utleier har fristilt kontoen, og etterspør da hvilket kontonummer beløpet ønskes overført til. Vi beklager selvsagt dersom dette ikke ble gjort i ditt tilfelle, da har det nok skjedd en glipp fra vår side. Vi oppretter ikke kontoer uten samtykke fra kunden, nye kontoer må alltid signeres for, enten fysisk eller med BankID. Vanligvis opprettes det en vanlig konto i forbindelse med at man registrerer seg på www.nordea.no/blikunde, så jeg vil tro at dette også var tilfellet her. Ta kontakt med vår kundeservice på telefon, via sikker chat eller via melding i nettbanken din så hjelper vi deg selvsagt med å få avsluttet begge kontoene om du ønsker det 😊 /Hanne
Har ALLTID opplevet meget god service fra Nordeas Kunde.behandlere. Bare slitsomt å godta disse coocisene for å komme inn via mobil. Intet å klage over
Hei Torill, Tusen takk for en særdeles hyggelig tilbakemelding! Vi jobber hver dag for å gi våre kunder en service av ypperste kvalitet, det gleder meg stort at du opplever oss på denne måten :-) /Steffen
Har vært kunde hos Nordea i noen år ifb med deres avtale med NITO, som gjorde at jeg ble såkalt «Premium» kunde, men nå gidder jeg ikke mer og flytter til Storebrand Bank. Makan til treg, byråkratisk møkkabank skal du lete lenge etter! De er så store at de bryr seg ikke noe om de mister kunder. De såkalte «rådgiverne» gir råd basert på hvor mye banken kan tjene og ikke på hva du som kunde kan spare. Noe som forsåvidt er ok, men de kan i det minste prøve å skjule det ovenfor kundene... Har du f.eks. billån så må du selv kontakte Nordea Finans da «de er en annen avdeling» så ingenting derfra er å finne i nettbanken og det virker som om samarbeidet internt er ikke-eksisterende. Du må argumentere i lange baner for å få det som du vil så nå er det nok!
Hei Eirik. Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er svært leit å høre at du opplever oss slik og spesielt i forbindelse med vårt Premium-konsept. Premium er for deg som både er opptatt av gode betingelser og som ønsker en bank med ekspertise og tjenester innenfor et bredt spekter av områder. Som Premium-kunde skal du få økonomisk og juridisk rådgivning tilpasset din unike livssituasjon. Du får tilgang til din egen rådgiver som vil være din primære kontakt i Nordea, og vil hjelpe deg med lån, sparing, forsikring og pensjon. Rådgiveren vil også sørge for at du får bistand fra den ekspertisen du måtte behøve. Når det gjelder Billån administreres disse av Nordea Finans så informasjon om disse lånene er dessverre ikke tilgjengelige I den private nettbanken hos oss I Nordea Bank. Det jobbes med å utarbeide en egen digital plattform hvor en kan logge inn for å hente informasjon om disse lånene, dog er ikke denne helt på plass per i dag. Det er synd vi ikke har kunnet innfri dine forventninger og at du nå velger å bytte bank. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden og du er hjertelig velkommen tilbake til oss! /Cathrine
Det er umulig å finne innlogging til digital postkasse og få sjekket lånesaldo på billånet uten å være dagligbankkunde. Og får jo ikke logget inn når man bare er lånekunde... Det er dårlig service og nettside og mobilside det...
Hei Kristin, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Da Nordea Finans administrer billånene, er ikke informasjon om disse tilgjengelig i den private Nettbanken hos oss i Nordea Bank. Det skal jobbes med en digital plattform hvor en kan logge inn, dog er ikke denne helt på plass per i dag. For mer informasjon, vil jeg anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 23206020 - kontaktinformasjonen er tilgjengelig via deres hjemmesider: http://nordeafinans.no /Steffen
De enkleste ting krev en håndspåleggelse av kundestøtte. Alle transaksjoner tar flere dager. Siste eksempel var nå da Nordea opprettet en bufferkonto for meg. Jeg fant ikke hvordan jeg kunne betale fra denne og kontaktet kundestøtte i dag og her er svaret: Ja det stemmer at dette er mulig å gjøre. Jeg skal se på kontoen din her og det kan høres ut som om det mangler en innstilling på nettbetaling knytt til denne. Bare et lite øyeblikk, så skal jeg se på det her. I tillegg krever de gebyr for å lønnskonto hos dem. Så snart jeg har solgt meg ut av alle aksjer forlater jeg dem for godt.
Hei Fernando. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss og nå ønsker å byte bank. Når det gjelder din Bufferkonto så må det dessverre ha oppstått en feil ettersom muligheten for nettbetaling skal ligger på kontoen, det er ikke noe du vanligvis skal måtte kontakte oss om. Vi er på ingen måte en manuell bank. Vi har utviklet mange selvbetjente løsninger for diverse tjenester, vi har nett, mobilbank og andre apper som man kan benytte seg av og da ikke trenge å kontakte Kundeservice direkte. Vi er dog her som støtte for våre kunder når de trenger bistand med diverse tjenester. Når det gjelder betalinger/transaksjoner så tar ikke disse flere dager å utføre mellom 2 norske banker. Betalinger går samme dag så lenge betalingen er utført på en virkedag innen kl 14:00. Legger du for eksempel inn en betaling en fredag etter kl 14:00 trekkes dette påfølgende bankvirekdag som er mandag. Betalinger til utlandet tar gjerne oppmot 3 dager med mindre du har valgt hastebetalig. Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken og innført en pris på 25,- kroner i måneden. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og Nettbank. Dette er da det du betaler for. Jeg forstår det sånn at du allerede er i gang med bankbytte og håper da du blir fornøyd i din nye bank. Skulle det være aktuelt med bankbytte i fremtiden håper jeg du er villig til å gi oss en ny sjanse. /Cathrine