Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Undertegnede er bobestyrer hva gjelder et bo der avdøde hadde sine bankforbindelser i Nordea. Det er regelrett umulig å komme i kontakt med banken på telefon. Å få kontakt på chat tar omtrent en time og det tar minst 2 dager før banken besvarer henvendelse på "sikker melding". Banken har brukt hele 2 mnd på å gi bobestyrer tilgang på boets konti, tross gjentatte purringer. Banken har unnlatt å opplyse om nødvendige papirer for å gi tilgang nettbank til bobestyrer etter at bobestyrer er lagt inn som disponent. Banken har en periode nektet å utbetale faktura på vegne av boet, men har strekt seg til å utbetale noen etter å ha blitt tildelt en god dose kjeft. Her kunne vi fortsatt i det uendelige. Det er et mysterium at Nordea i det hele tatt har kunder med så til de grader dårlig service. Et mareritt å ha med å gjøre. Styr unna denne useriøse banken, er mitt råd.
Hei Tom. Jeg må bare beklage på det sterkeste at det har tatt så lang tid. Det er selvfølgelig ikke slik det skal være. Normalt så vil det ikke ta så lang tid etter at vi har fått innhentet nødvendig dokumentasjon. Av sikkerhetsmessige årsaker kan jeg ikke gå inn og sjekke saken, men om det ikke skulle være løst så håper jeg du kan gi oss en ny sjanse og kontakte oss på nytt. /John
Har nå prøvd - på 3. døgnet - å få kontakt for å låse opp mitt sikkerhetskort/ID. Må faktisk ha fungerende sikkerhetskort for å få sendt en melding til banken. Alternativet er en dum robot som sier at den ikke forstår, men ring banken for å få svar. Nordea må ikke behandle kundene på denne måten. Kan jeg få svar via FB.
Hei Eva! For å kunne låse opp en sperret BankID så må vi snakke med deg enten telefon (+47) 232 06001, om du har Mobilbank Appen vår og har aktivert TouchID/Fingeravtrykk på den så kan du også starte en chat med oss fra denne. Via Nova (vår chat robot) og Facebook kan vi ikke gå inn på kundeforhold, bare svare på generelle spørsmål. /Andreas
Refinansiering og endring på lånetid gikk som smurt og god behandling fra Nordea sin side. Er enig med de som sier at nettbanken er en smule ut datert, jeg har abonnement fra Telenor og får endel brukerfeil. Logg inn i nettbanken og bruk DIGITAL POSTKASSE der for ihvertfall jeg kjapt svar.
Hei Geir! Flott å høre at du fikk hjelpen du trengte! Når det gjelder nettbanken så er vi enig i at denne fortjener en oppgradering. Det jobbes med en oppgradering til både vår Mobilbank App og Nettbank. Disse er rett rundt hjørne og skal etter planen lanseres på nyåret (først Mobilbanken, deretter vil ny nettbank komme noen måneder etter). /Andreas
Kommer ikke igjennom på verken telefon eller chat. Elendig kundeservice og beregnet tid som bare øker og øker på chat.
Hei Christian! De siste to ukene har vi hatt en del pågang inn til oss, men vi gjør det vi kan for å hjelpe alle kunder som ønsker å komme i kontakt med oss. Jeg skjønner godt frustrasjonen som skapes med å vente så lenge på å komme i kontakt med oss, vi skulle alle ønske vi rakk å betjene alle raskere enn det vi klarer i dag. Vi må bare beklage ulempene ventetiden inn til oss fører til, vi jobber både internt og eksternt med tiltak som skal bistå med å minke køen inn til oss. /Andreas
Jeg kommer ikke i kontakt: Telefon: Forventet ventetid 4 minutter, jeg ga opp etter ett kvarter. Chat: Ventet på operatør. Forventet ventetid øke med ett minutt hvert minutt. E-post: Fylte inn skjema på Nordea.no, trykket på "Send" og fikk "Undeliverable: Privatkunder - send e-post til banken"
Hei Trygve! De siste to ukene har vi hatt en del pågang inn til oss, men vi gjør det vi kan for å hjelpe alle kunder som ønsker å komme i kontakt med oss. Vi stiller høye krav til oss selv og vet at også våre kunder forventer at vi er mye mer tilgjengelig enn det vi er i disse dager. Vi må bare beklage ulempene ventetiden inn til oss fører til, vi jobber både internt og eksternt med tiltak som skal bistå med å minke køen inn til oss. /Andreas
Har prøvd i hele dag komme frem på kundeservice. Helt umulig få hjelp. Og nettopp nå trenger jeg hjelp!!! Sikkert på tide bytte bank.
Hei Svein, Det har de siste ukene vært ekstremt lang ventetid inn til oss i forbindelse med oppdatering av legitimasjon på de av våre kunder vi mangler dette på. Pågangen har vært mye større enn forventet, og beklageligvis medfører dette en lengre ventetid enn vi ønsker. Du skal vite at vi har gjort både interne og eksterne tiltak for å forbedre situasjonen, og må bare beklage ulempene dette måtte medføre. Forhåpentligvis vil køen være borte og på et mer akseptabelt nivå når denne prosessen er ferdig. Normalt sett har vi kortere ventetid på chat enn på telefon, og det er også mulig å sende oss en melding via Digital postkasse. /Morten
Mor på 92 år ringer kundeservice for å få nytt bankkort. Estimert ventetid på tlf 112 minutter!!! Er det muuulig!
Hei Helene! Vi har hatt mye ventetid inn til oss de siste to ukene, dette er vi ikke fornøyd med og vi skulle ønske at vi klarte å bistå alle kundene som tar kontakt med oss mye raskere enn vi gjør den dag i dag. Vi jobber med å innhente legitimasjon på kunder der vi har manglet dette, og dette har ført til at mange har tatt kontakt med oss med spørsmål. Pågangen har vært større enn forvente og det har ført til tidvis lange køer. Vi må bare beklage situasjonen slik den er nå, dette er trolig en kø som vil vedvare en liten periode mens vi jobber med dette. Men vi håper at køen igjen går bort når dette arbeidet er ferdig, vi må bare beklage ulempene dette medfører for våre kunder. /Andreas