Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig

Omtale av  Helene

Mor på 92 år ringer kundeservice for å få nytt bankkort. Estimert ventetid på tlf 112 minutter!!! Er det muuulig!

Svar fra Nordea Bank
29.11.2019 13:38

Hei Helene! Vi har hatt mye ventetid inn til oss de siste to ukene, dette er vi ikke fornøyd med og vi skulle ønske at vi klarte å bistå alle kundene som tar kontakt med oss mye raskere enn vi gjør den dag i dag. Vi jobber med å innhente legitimasjon på kunder der vi har manglet dette, og dette har ført til at mange har tatt kontakt med oss med spørsmål. Pågangen har vært større enn forvente og det har ført til tidvis lange køer. Vi må bare beklage situasjonen slik den er nå, dette er trolig en kø som vil vedvare en liten periode mens vi jobber med dette. Men vi håper at køen igjen går bort når dette arbeidet er ferdig, vi må bare beklage ulempene dette medfører for våre kunder. /Andreas

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Skuffende

Omtale av  Gard T

Har i min tidligere beskrivelse blant annet kommentert tidsbruk av når kundeservicen tilverks. Det blir anslått kundetid på over 40 minutter og ventetiden ender med over det dobbelte. Ikke kunne kundeservice svare på bestilling av kodebrikke, så etter 1,5 timers ventetid så må måtte de ringe tilbake. Det mest graverende var at ble kjeftet ut av en dame fra Sørlandet i norge som hørtes litt eldre ut fordi jeg spurte om saldoen min samt et bankkort bestilt for 8 dager siden. Hun opplyste meg om Nordea ikke ville gi ut saldoen tiltross kontrollspørsmål. Dette fordi det var så mange alternative løsninger. snakket med henne for 2 dager siden. Jeg kommer til å finne ut referanse evt navn for videre klage til Nordeas ledelse da hun kjeftet meg ut pga en forespørsel som jeg måtte vente i 1,5 timer på. Dette er en uhørt beklagelig opplevelse jeg ikke ønsker andre. I tillegg så ser jeg på denne siden at Nordea går til slakt. 1 av 5 prøvde ringe i dag, da det var 95 minutters estimert ventetid. Det gadd jeg ikke. Bruker heller tiden på å anbefale å ikke bruke nordea. Etter 8 dager bankkortet mitt fortsatt ikke kommet. Minner om at samtalen fortsatt skal være opptatt av sikkerhetsmessige årsaker, men regner med at Nordea ikke vil stå får denne da denne ikke vil være til ders nytte. Og da fordi Nordea igjen vil fremstå med en ubrukelig service. Min mor har jobbet mange år i Nordea, og jeg har kontakter nok til å gå til topps, eller øverst i næringssiden på godt norsk. Det skal sies at nordea har visst at jeg har värt uten legitimasjon samt kodebrikke tiltross for at jeg ble kjeftet ut av denne sørlandske dama. Og da er det ikke lett. Ventet heller 1,5 timer på å få kjeft av en Nordea ansatt. Dette kaller jeg ikke service fra en bedrift som er avhengig av kunder, og som ikke er monopol og enerådende. Ønsker dere alle en god avgjørelse i forhold til bank. Men dette er ikke min anbefaling.

Svar fra Nordea Bank
06.12.2019 08:22

Hei Gard. Først og fremst ønsker jeg å beklage for den lange ventetiden inn til vår Kundeservice. Det er i disse dager svært mange som forsøker å komme i kontakt med oss i forbindelse med legitimasjonskravet. Vi har døgnåpent 24/7 kundesenter og det kan hjelpe å ringe på litt mer ukurante tidspunkt. Folk flest forsøker å få kontakt med oss rundt lunsj og ettermiddag. For det andre så må jeg bare beklage for det du har opplevd når du har kommet i kontakt med vår Kundeservice. Det er absolutt ikke slik vi ønsker at våre kunder skal oppleve når de er i kontakt med oss. Vi setter stor pris på at du tar kontakt og sier din ærlige mening. På den måten gir du oss mulighet til å forbedre oss, og det er vi takknemlige for. /John

Bytter Bank!

Omtale av  Tor

Vi har vært kunder i over 40 år men nå er servicen blitt så dårlig at vi bytter bank. Var i banken for å ordne dette med fremvisning av pass, og der var det EN kundebehandler som skulle betjene en lang, lang kø. Det ville ha tatt timer før det ville ha blitt min tur. Valgte å gå da jeg faktisk har ansvar og forpliktelser på jobb. På nettsiden til Nordea sier de at de har mannet opp for å ta dette...EN person til å håndtere kundemassen i en by på nesten 80.000 innbyggere? Det finnes bedre løsninger hos andre leverandører av banktjenester hvor i tillegg betingelsene er bedre! Respektløst! Hilsen, (snart) ex-kunde.

Svar fra Nordea Bank
29.11.2019 13:38

Hei Tor! Vi må bare beklage opplevelsen du har hatt, slik ønsker vi selvsagt ikke at det skal være. De fleste av våre bemannet filialer er blitt åpnet, og det er økt bemanning på disse for å sørge for at man i så stor grad som mulig skal bli betjent raskt når man kommer innom med sin legitimasjon. I noen tilfeller har det tekniske utstyret på filialene vært en begrensing, da det er en spesiell type maskin som benyttes til å legge inn legitimasjonen - dessverre så er det begrenset hvor mange slik hver filial har. /Andreas

Får ikke tak i kundeservice

Omtale av  Thale

Har prøvd i flere dager å få kontakt med en kundebehandler. Først gjennom chat - men hver gang det er 'min tur', eller bare noen minutter igjen av ventetiden, så står det bare at tjenesten avsluttes, prøv igjen senere? Jeg har prøvd å sende melding automatisk gjennom nettsidene, dette feiler også. Men det utroligste er når jeg ringer dem, og får beskjed om over 100 minutters ventetid. Igår, 190 minutters ventetid! Kommer til å bytte bank om ikke dette endrer seg.

Svar fra Nordea Bank
22.11.2019 13:20

Hei Thale! Vi har hatt mer trafikk enn normalt nå de siste dagene i forbindelse med at vi innhenter legitimasjon på våre kunder der vi har manglet dette. Dette har ført til tidvis lange køer, og vi har gjort tiltak for å bedre dette så snart som mulig. Om ikke lenge er dette arbeidet over, og da vil køene nok forsvinne igjen. /Andreas

Burde vært forbudt

Omtale av  Atle

Burde vært forbudt å drive bankvirksomhet på denne måten! Etter å ha vært kunde der i snart 60 år (Kreditkassen/Nordea), føler en seg SPYTTA PÅ! "Vi gir deg 14 DAGERS FRIST til å MØTE i banken med pass, ellers SPERRES kontoene dine" "Køen på kundetelefonen er for øyeblikket 95 MINUTTER", "ønsker du å bli oppringt - tast ditt nr" Var det noen som ringte opp igjen da? NEI! Da er det muligens på tide å bytte bank, og råde alle til å holde seg langt unna Nordea! Det værste er at regjeringer tillater sånn virksomhet! What's next? Parkometer på sengekanten? (470,- for å sove, og 820,- for å stå opp?) Eneste trøsten er at vi lever i endens tid og at hele satans verden snart blir brendt opp!

Svar fra Nordea Bank
22.11.2019 13:19

Vi har kunder som har vært kunder hos oss i mange år, og som vi kjenner godt og vet hvem er. Men mange av disse har opprettet kundeforholdene i en tid der regelverket og rutinene i banken var annerledes. Når man tidligere skulle opprette et kundeforhold så viste kundene legitimasjonen til den ansatte i banken, før det da ble skrevet på en blankett at dette var gjennomført, det ble da ikke tatt kopi av legitimasjon eller scannet digitalt slik som det blir gjort i dag. Bakgrunnen for at bankene nå innhenter oppdatert gyldig legitimasjon på de kundene der vi ikke allerede har dette lagret er at Hvitvaskingsregelverket er oppdatert - og dette må vi som bank og samfunnsaktør forholde oss til. Køene inn til oss kommer av at det er langt flere som tar kontakt med oss vedrørende legitimeringen enn vi hadde forutsett. Vi har iverksatt tiltak for å sørge for at køene skal bli lavere og at vi skal få svart alle som ønsker å snakke med oss raskere enn det vi klarer i dag. /Andreas

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Ubrukelig support pga ventetid

Omtale av  Børge

Chat - ventetid på 4 timer Telefon - oppleved ventetid på over 130 minutter. Tilfeldig om du får tilbud om at de kan ringe tilbake. De ringer tilbake kun 1 gang, så hvis du tilfeldigvis er borte fra telefonen så må du vente 100+ nye minutter. Slik var det ikke i 2018 - så de må ha redusert kapasiteten nå nylig. Vurderer sterkt å ta med lån og alt over i ny bank. Dette er for dårlig!

Svar fra Nordea Bank
22.11.2019 13:16

Hei Børge! Vi har akkurat nå mange som tar kontakt med oss og dette har ført til store køer inn til oss. Dette kommer av at vi har satt igang arbeid med å innhente legitimasjon på kunder, noe som har ført til flere henvendelser enn vi forutså. Om ikke lenge er dette arbeidet over og vi håper og tror at køene da er tilbake til normalt nivå. Vi må bare beklage om du har måtte vente lenge, jeg vil også tipse deg om å sende oss en melding via nettbanken under 'Digital Postkasse' så vil vi kunne hjelpe deg der med det du skulle lure på. /Andreas

Ny kunde och får ikke kontakt med Nordea mobilbanken, dom ikke svar på over 2,5 timer

Omtale av  Anders

Ny kunde, trenger ny passord og Nordea mobilbank ikke svar på over 2,5 timer. jeg er Svensk kunde også i nordea, der svar dom, der fungerer mobilbank. men ikke Norge. Ringt 23206001 to ganger nå firstegang i 1,5 timer og andra gang i 2,5 timmer ikke noe svar?

Svar fra Nordea Bank
19.11.2019 10:21

Hei Anders, Takk for din tilbakemelding! Det er leit å lese at du har forsøkt å kontakte oss uten å få svar. Om det er nytt personlig passord til BankID du trenger, så kan dette bestilles ved å bruke valget "Glemt passord" under innloggingen. Har vi ditt mobilnummer og e-postadresse registrert vil du få tilsendt et nytt automatisk. Vi har i det siste hatt unormal stor pågang inn til oss, som da har medført noe ventetid. Du skal vite at vi jobber på spreng for å besvare alle som ønsker å snakke med oss. Dersom du har aktiver innlogging med fingeravtrykk i Mobilbanken, så kan du der starte en chat med oss da vi normalt har en del kortere ventetid på chat enn telefon. /Morten

Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR