Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no

Burde vært forbudt

Omtale av  Atle

Burde vært forbudt å drive bankvirksomhet på denne måten! Etter å ha vært kunde der i snart 60 år (Kreditkassen/Nordea), føler en seg SPYTTA PÅ! "Vi gir deg 14 DAGERS FRIST til å MØTE i banken med pass, ellers SPERRES kontoene dine" "Køen på kundetelefonen er for øyeblikket 95 MINUTTER", "ønsker du å bli oppringt - tast ditt nr" Var det noen som ringte opp igjen da? NEI! Da er det muligens på tide å bytte bank, og råde alle til å holde seg langt unna Nordea! Det værste er at regjeringer tillater sånn virksomhet! What's next? Parkometer på sengekanten? (470,- for å sove, og 820,- for å stå opp?) Eneste trøsten er at vi lever i endens tid og at hele satans verden snart blir brendt opp!

Svar fra Nordea Bank
22.11.2019 13:19

Vi har kunder som har vært kunder hos oss i mange år, og som vi kjenner godt og vet hvem er. Men mange av disse har opprettet kundeforholdene i en tid der regelverket og rutinene i banken var annerledes. Når man tidligere skulle opprette et kundeforhold så viste kundene legitimasjonen til den ansatte i banken, før det da ble skrevet på en blankett at dette var gjennomført, det ble da ikke tatt kopi av legitimasjon eller scannet digitalt slik som det blir gjort i dag. Bakgrunnen for at bankene nå innhenter oppdatert gyldig legitimasjon på de kundene der vi ikke allerede har dette lagret er at Hvitvaskingsregelverket er oppdatert - og dette må vi som bank og samfunnsaktør forholde oss til. Køene inn til oss kommer av at det er langt flere som tar kontakt med oss vedrørende legitimeringen enn vi hadde forutsett. Vi har iverksatt tiltak for å sørge for at køene skal bli lavere og at vi skal få svart alle som ønsker å snakke med oss raskere enn det vi klarer i dag. /Andreas

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ubrukelig support pga ventetid

Omtale av  Børge

Chat - ventetid på 4 timer Telefon - oppleved ventetid på over 130 minutter. Tilfeldig om du får tilbud om at de kan ringe tilbake. De ringer tilbake kun 1 gang, så hvis du tilfeldigvis er borte fra telefonen så må du vente 100+ nye minutter. Slik var det ikke i 2018 - så de må ha redusert kapasiteten nå nylig. Vurderer sterkt å ta med lån og alt over i ny bank. Dette er for dårlig!

Svar fra Nordea Bank
22.11.2019 13:16

Hei Børge! Vi har akkurat nå mange som tar kontakt med oss og dette har ført til store køer inn til oss. Dette kommer av at vi har satt igang arbeid med å innhente legitimasjon på kunder, noe som har ført til flere henvendelser enn vi forutså. Om ikke lenge er dette arbeidet over og vi håper og tror at køene da er tilbake til normalt nivå. Vi må bare beklage om du har måtte vente lenge, jeg vil også tipse deg om å sende oss en melding via nettbanken under 'Digital Postkasse' så vil vi kunne hjelpe deg der med det du skulle lure på. /Andreas

Ny kunde och får ikke kontakt med Nordea mobilbanken, dom ikke svar på over 2,5 timer

Omtale av  Anders

Ny kunde, trenger ny passord og Nordea mobilbank ikke svar på over 2,5 timer. jeg er Svensk kunde også i nordea, der svar dom, der fungerer mobilbank. men ikke Norge. Ringt 23206001 to ganger nå firstegang i 1,5 timer og andra gang i 2,5 timmer ikke noe svar?

Svar fra Nordea Bank
19.11.2019 10:21

Hei Anders, Takk for din tilbakemelding! Det er leit å lese at du har forsøkt å kontakte oss uten å få svar. Om det er nytt personlig passord til BankID du trenger, så kan dette bestilles ved å bruke valget "Glemt passord" under innloggingen. Har vi ditt mobilnummer og e-postadresse registrert vil du få tilsendt et nytt automatisk. Vi har i det siste hatt unormal stor pågang inn til oss, som da har medført noe ventetid. Du skal vite at vi jobber på spreng for å besvare alle som ønsker å snakke med oss. Dersom du har aktiver innlogging med fingeravtrykk i Mobilbanken, så kan du der starte en chat med oss da vi normalt har en del kortere ventetid på chat enn telefon. /Morten

Utrolig dårlig kundeservice

Omtale av  Toni

Nordea har en svært dårlig kundeservice. Hverken på telefon eller på chat er de noe spesielt flinke på å svare. Kompliserte og ikke brukevennlige løsninger. Styr unna så fort som mulig.

Svar fra Nordea Bank
19.11.2019 10:21

Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding, Toni! Det er ikke kjekt å lese at du ikke har fått den hjelpen du fortjener når du har vært i kontakt med oss. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Håper at du gir oss muligheten til å rette på inntrykket på et senere tidspunkt. Ha en fin dag videre! /Morten

Ventet i en time på kundeservice

Omtale av  Thea

I går kontaktet jeg Nordea sin chat boks, og fikk beskjed om å ringe kundeservice for å fikse problemet mitt. Så ringte derfor kundeservice i dag, og fikk beskjed om 13 minutters ventetid. Etter å ha ringt i over en time uten svar ga jeg opp. Fikk heller ikke tilbud om å bli ringt opp, som jeg har opplevd at de fleste har i dag. Noe av den dårligste kundeservicen jeg har vært med på, og tror dessverre Nordea har undervurdert viktigheten av god kundeservice. Tror neppe jeg er den første kunden de mister på grunnlag av dette.

Svar fra Nordea Bank
19.11.2019 10:21

Hei Thea, Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Jeg må bare beklage at du ikke fikk den hjelpen du trengte når du var i kontakt med oss på chat, samt at den estimerte ventetiden ikke var helt korrekt. I enkelte tilfeller kan en oppleve å få oppgitt en estimert ventetid som er mye lavere enn hva som faktisk blir reell, i andre tilfeller kan det være motsatt. Det er uansett for dårlig av oss at vi ikke yter den servicen til deg som du fortjener. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Håper du gir oss muligheten til å bedre inntrykket på et senere tidspunkt. Ha en fin dag videre! /Morten

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Plattformer

Omtale av  Vk

Nettbank kræsjer når du skal prøve å åpne konto. Mobilbank mangler mange funksjoner. Begge ligger langt bak i design og utforming. Gammeldags.

Svar fra Nordea Bank
04.11.2019 14:38

Hei. Beklager at du har problemer ved opprettelse av konto. Om du kontakter oss på telefon 232 06001 eller sikker chat, så vil vi selvsagt hjelpe deg med det. Når det gjelder mobilbanken så kan jeg gledelig meddele at en ny app er like rundt hjørnet. Den er planlagt lansert i løpet av 2019, og jeg håper du blir fornøyd med den :) /Silje

Elendig kundeservice

Omtale av  Tg

Etter at Nordea inngikk samarbeid med oppfinans har kundeservicen gått fra terningkast 4 til terningkast 1. Jeg har prøvd å søke lån, men får ikke svar av oppfinans. Når jeg tok kontakt med Nordea og fortvilet fortalte om det her så sa de bare at det ikke er dems problem da oppfinans har egen kundeservice. Hvorfor skal jeg være kunde hos en bank som bare skyver alle problemer unna? Hvorfor skal jeg være kunde hos en bank som selv ikke kan hjelpe meg med det økonomiske? Etter 30 år som kunde tar jeg hatten min og går. Makan til elendig kundeservice!

Svar fra Nordea Bank
01.11.2019 10:05

Hei Tg! Vi vil alltid forsøkte å bistå våre kunder så godt vi kan, uansett hva henvendelsen skulle gjelde. Når det gjelder forbrukslån så har vi lenge levert disse gjennom Nordea Finans, men har nå begynt å levere disse gjennom OppFinans og da er det de som vil kunne bistå deg med en eventuell søknad. Men du kan gjerne sende oss en melding via nettbanken vår via "Digital Postkasse", så vil vi kunne få en rådgiver til å se nærmere på hva som er hendt og om det er noe vi kan få bistått med. /Andreas

Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR