Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Elendig de lar svindelen fåregå som ingen ting har hent.
Lite hjelp og veiledning av kundeservice som fremstår uskolerte i faget. Dårlig oversikt på faktura spesielt vedr restgjeld og faktiske påløpte renter. Man mottar ingen hjelp eller forståelse av noe slag.
Det er ikke altfor oversiktlig å finne ut hvilke gebyrer de har og hvorfor, de fleste gebyrene vi betaler nå er kommet til uten at vi er blitt informert. Nordea ringer jevnlig for å selge fond og er ikke interessert i å diskutere renten på boliglånet uten at vi har tatt en investeringssamtale med dem. Det finnes sikkert dårligere banker men jeg må være ærlig på at den eneste grunnen til at jeg er kunde der i dag er fordi jeg tydeligvis ikke eier tiltak og ikke orker å gjennomgå enda en dyr boligverdivurdering. I tillegg til dette er nettbanken ustabil og vi har nå opplevd flere ganger at transaksjoner vi har kjørt i nettbanken likevel ikke er gjennomført uten at vi har fått beskjed om dette og vi har dermed fått flere tusen kroner i gebyrer denne høsten.
Er bedriftskunde hos Nordea, med kun normal foliokonto og konto for skattetrekk. Har drevet omfattende næringsvirksomhet i nesten 30 år, og hatt kundeforhold med de fleste av de større bankene i Norge mellom disse årene. Har aldri opplevd maken til denne banken, og forstår ikke at dette kan være en av Nordens største banker. Fikk for noen måneder siden en remisse på cirka 700.000,-. Ville sette inn denne på bankkontoen (Nordea har filial i Sandefjord der vi hører til). Det var ikke lett, måtte avtale time med en kundekonsulent - fikk det allerede 5 dager etterpå... Går det virkelig an?? Har flere merkelige opplevelser med banken. En innskuddskunde med 7-sifret innskuddsbeløp og ingen lån eller noe sånt ville jeg faktisk tro var attraktiv kunde for en bank.
Det er praktisk talt ingenting å anbefale ved denne banken. Dårlige rentebetingelser, nettbank fra 90-tallet og ekstremt treg kundeservice. Måtte bruke timevis bare på å fremskaffe en ny kodebrikke til min mor, masse surr og motstridende opplysninger. Har også gitt min mor elendige spareråd som bare var å avslutte. Er selv kunde i Skandiabanken, det er som natt og dag å forholde seg til disse bankene.
Har vært kunde i Nordea siden ca 1965 og har vært såkalt Premium kunde siden ordningen ble opprettet med 4 - 5 ulike konti, spare forhold og forretningsfører for alle mine VPS interesser. Har i over en uke gjort gjentatte forsøk på å opprette en ny brukskonto for å ha kontroll på felles midler i forbindelse med et arveskifte. Nettbank er jevnlig nede, chat funksjonen likeså og ved telfonisk kontakt får en inntrykk av at kundebehandlerne ikke er opplært til å bistå med noe ennet enn salg...
Hyggelige mennesker. Behjelpelig når jeg ble lurt for penger fra utlandet. De ordnet nytt kort veldig raskt.