Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig nettbank og treg kundeservice

Omtale av  Kalle

Det er praktisk talt ingenting å anbefale ved denne banken. Dårlige rentebetingelser, nettbank fra 90-tallet og ekstremt treg kundeservice. Måtte bruke timevis bare på å fremskaffe en ny kodebrikke til min mor, masse surr og motstridende opplysninger. Har også gitt min mor elendige spareråd som bare var å avslutte. Er selv kunde i Skandiabanken, det er som natt og dag å forholde seg til disse bankene.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig nettbank tilgjengelighet og service

Omtale av  Abs

Har vært kunde i Nordea siden ca 1965 og har vært såkalt Premium kunde siden ordningen ble opprettet med 4 - 5 ulike konti, spare forhold og forretningsfører for alle mine VPS interesser. Har i over en uke gjort gjentatte forsøk på å opprette en ny brukskonto for å ha kontroll på felles midler i forbindelse med et arveskifte. Nettbank er jevnlig nede, chat funksjonen likeså og ved telfonisk kontakt får en inntrykk av at kundebehandlerne ikke er opplært til å bistå med noe ennet enn salg...

Førstegangs låner

Omtale av  Helene

Hyggelige mennesker. Behjelpelig når jeg ble lurt for penger fra utlandet. De ordnet nytt kort veldig raskt.

Har tapt seg

Omtale av  Maria T

Da jeg først ble kunde i Nordea kunne man faktisk få personlig rådgivning og god service - selv de gangene banken måtte si nei til noe. Nå kastes man mellom såkalte rådgivere, som knapt tar en kikk på papirene dine. Forrige gang jeg snakket med dem fikk jeg beskjed av en mann på 22 at jeg måtte huske hvor mye ansvar som følger et lån. Spennende ting å si til en kvinne på 39, som er på sitt tredje hus(lån), og som aldri har vært forsinket med et eneste avdrag eller så mye som en regning. Nå er jo selvfølgelig dette basert på konkrete dårlige opplevelser, men generelt sett kan man si at det er vanskelig å vite hvem man skal kontakte med spesifikke spørsmål, og man vet aldri om den personen man kastes til er kompetent, hyggelig, eller i det hele tatt lytter. Skifter bank nå.

Dårlig service

Omtale av  Eple

Jeg har problemet med kodebrikken på grunn av at den er gammel, men jeg må vente lenge og ikke fått ny kodebrikke enda. Jeg må ringe kundeservice hele tiden for å få ny, men til nå jeg fått ikke nytt. Ventet på kodebrikken i ei uke nå. Så jeg bestemte meg å bytte banken.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Kari

Dårlig kundebehandling av ung førstegangs huskjøper. Trodde det var vanlig å håndhilse på folk som skal inn til møte i banken, og virke interessert i den hjelpen som kunden ønsker. Vi avslutter vel ikke ett møte for underskrift av lånepapirer med og gratulere huskjøper som gjeldsslave. 😡👎

Digital katastrofe

Omtale av  Gustavo

Jeg ble kunde av Nordea ifm refinansiering av boliglånet mitt og flyttet over fra DNB hvor jeg hadde vært totalkunde i 3 års tid. Selv om servicen av kundebehandler var svært god, er min daglige interaksjon med banken gjennom deres digitale tjenester, og der skårer dessverre Nordea på bunn. Betingelsene var at jeg ble totalkunde av Nordea, noe jeg ble, men jeg må si at jeg holdt pusten i det ene året jeg har vært kunde. Nordeas digitale tjenester som nettbank og app på mobil har mye å ettertrakte. Nå innhenter jeg tilbud fra 6 banker ifm huskjøp og -salg, og jeg må si at Nordea har vært rotete, trege og kommer med dårlig tilbud. Dette er selv om jeg har snakket med 3 forskjellige kundebehandlere. Beklager, Nordea, men dette er ikke godt nok, altså.

Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR