Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Skaffet meg billån hos Nordea gjennom forhandler. Har tidligere hatt billån i Santander med god oversikt over hva jeg betaler i renter, betalingsplan osv. Hos Nordea har jeg ikke fått innsyn i noe etter at avtalen ble tegnet. Jeg har problemer med å logge meg inn via nettsiden, og når jeg først kommer meg inn, står det ikke all informasjon rundt avtalen som jeg har rett på å vite som bruker (som renter og betalingsplan). Jeg har også forsøkt å logge inn via appen, men når jeg kommer inn, står det: "Du har ingen tilgjengelige avtaler. Vennligst kontakt oss." Så nå kommer jeg til å flytte over lånet til en annen bank.
Hei Anonym. Når det gjelder Billån administreres disse av Nordea Finans. Dermed er dessverre ikke informasjonen om disse lånene er dessverre tilgjengelige i den private nettbanken hos oss i Nordea Bank. Derfor vil du ikke finne lånet om du logger inn på Nordea.no eller via vår mobilbank app siden du ikke er kunde I Nordea Bank men hos Nordea Finans. Det jobbes med å utarbeide en egen digital plattform hvor en kan logge inn for å hente informasjon om disse lånene, dog er ikke denne helt på plass per i dag. Selve nedbetalingsplanen skal du kunne finne ved å logge deg inn via www.nordeafinans.no. For mer informasjon om lånet ditt vil jeg anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 23206020. /Cathrine
Kjøpte en bruktbil med tjenesten trygt oppgjør. Det endte med at omregistreringsavgiften ble betalt på feil bil. Kundebehandler erkjenner at alt er gjort riktig fra min side. Statens vegvesen og skatteetaten tar ikke ansvar. Nordea sier at alt er gjort riktig men nekter å ta ansvar. 4000,- i tap fordi deres finansportal inneholder en feil som gjør at kunden sendes til betaling av feil bil. Finn noen som rydder opp når feil blir begått.
Hei Sigurd. Dette høres ikke bra ut. Jeg har dessverre ikke anledning til å undersøke noe i denne saken men jeg vil anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 232 06020. Dette for at de kan gjennomgå saken og rette opp dersom en feil har oppstått. /Cathrine
Jeg har hatt brukskonto i Nordea i flere år. Jeg hadde ønsket det var noen flere og bedre spare- og tjenester for oss vanlige, litt lavlønte kunder. Også det å opprette sparekonto til vår datter da hun var mindre, innfridde ikkje våre ønsker. Så vi valgte en annen bank til henne.. Alt i alt er jeg fornøyd med Nordea ! Men takk og lov at det meste lan gjøres selv - da ventetiden på å få snakke med noen i tlf er utrolig lang.
Hei Heidi, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss 😊 Hvis du har noen konkrete produkter du savner/ønsker, eller vil ta deg tid til å forklare hva som gjorde at prosessen ved kontoetablering til din datter ikke oppnådde forventningene dine, så hadde vi satt veldig stor pris på dette. Sånn kan vi bli enda bedre. Du kan benytte skjemaet du finner her: https://www.nordea.no/privat/kundeservice/ris-og-ros.html Når det gjelder ventetiden inn til oss på kundeservice, så kan den variere veldig. Generelt sett har vi ganske korte ventetider, og enda kortere via chat, men det kan selvfølgelig være tidspunkter hvor det er mange som kontakter oss samtidig. Da tilbyr vi som oftest en tilbakering-funksjon, slik at du slipper å vente i telefonen, men blir oppringt av oss når det er din tur. Håper du kan dele litt mer om hva du ønsker deg av oss, og at du selvfølgelig også forblir kunde i mange år fremover 😊 /Lasse
Ingen info, trege tilbakemeldinger, skikkelig laid back bank, som synes kunder er plagsomt
Hei Rondan. Dette var ikke hyggelig lesning, og vi er lei oss for at du har endt opp med dette inntrykket av oss. Vi ønsker selvsagt å yte den beste servicen til alle våre kunder og det er da er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen, dette er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Det er trist å høre at du nå velger å bytte bank bort fra oss. Nøyaktig hva som har skjedd i ditt tilfellet er vanskelig å si for meg da jeg dessverre ikke undersøke saken uten at du kontakter oss direkte. Skulle du ønske å gi oss en ny sjanse, står vi naturligvis til din disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Kontakt og meldinger i Nettbanken om ønskelig. /Cathrine
Håpløs kundeservice.tekniske løsninger virker ikke. Til tider umulig å logge inn
Hei Eirik. Leit å høre at du syntes vi har en håpløs kundeservice, det er på ingen måte slik vi ønsker å fremstå. Vi gjør vårt ytterste for å hjelpe alle kunder som tar kontakt med oss når det er behov for assistanse. Vår kundeservice er åpen hver dag (også i helger og på helligdager) så dersom problemer med innlogging skulle oppstå, er det i mange tilfeller saker som kan løses ved direkte kontakt med oss. Nå vet jeg ikke helt hva du mener når du skriver at tekniske løsninger ikke virker da vi har veldig lite nedetid både på nett og mobilbank samt våre andre apper og tjenester. Ønsker deg lykke til videre i ny bank. Dersom det skulle bli aktuelt å bytte igjen er du selvsagt hjertelig velkommen tilbake :). /Cathrine
Jeg kontaktet Nordea da jeg ikke hadde fått tilsendt nytt bankkort ved utløp. Kontakten skjedde omkring to uker før utløpsdato. Ingen reaksjon. Noen dager før kortet løp ut ble jeg kontaktet pr. tlf. av banken som lurte på om jeg skulle ta ut Kr. 150.000 (????) Merkelig var det men jeg ble tilbudt hjelp for å få nytt kort. Hjelp kunne de ikke gi viste det seg fordi systemet var "nede". Vanligvis er Norda's nettløsning "nede" på fredager av en eller annen årsak. Nåvel. Det endte med at jeg ikke fikk nytt kort fordi jeg ikke hadde fylt ut en egenmelding . (Jeg har fylt den ut tre ganger tidligere). Jeg ble dermed uten kort hele påsken i år. Ingen mulighet til å ta ut kontanter, ei heller bruke kort. (Hva om jeg skulle oppsøke dyrlege eksempelvis?). Nordea hadde ingen forståelse for at de faktisk hindret meg i å bruke mine egne allerede beskattede midler. MINE penger. I praksis beskylder de altså meg for å drive med svart arbeid, skatteunndragelse eller avgiftsunndragelse i og med at årsaken til at de ikke ville sende ut kort var at jeg potesnielt drev med hvitvasking av penger. Jeg leser at bankene bedriver denslags men jeg har ingen praktisk mulighet til å verken jobbe svart, hvitvaske eller unndra meg skatt og/eller avgifter. Jeg vil bare ha tilgang til mine oppsparte midler og lønn. Et samfunn uten kontanter er en sikkerhetsrisiko for oss alle. Bank og myndighet kan ta fra deg råderetten over egne midler umiddelbart og uten hjemmel! Jeg byttet etter dette over til Sbanken for så noen få uker etter å oppleve at DnB kjøper Sbanken. Fra en dårlig bank til en potensielt værre! Jeg er oppgitt over myndigheter, banker og folks uvitenhet om at det å fjerne kontanter gjør at du umyndiggjøres og at banker og myndigheter uten grunn og med et pennestrøk kan konfiskere dine midler. Det eneste du som lønnsmottaker eller trygdemottaker kan gjøre er å flytte dine"imaginære" midler mellom ulike uansvarlige banker som skal leke med pengene dine. Når forholdet rundt Sbanken har lagt seg skal jeg ta ut alle mine midler og ha de under madrassen i stedet. Da sover jeg bedre, - jeg kommer ikke til å merke de få sedlene gjennom madrassen. Dessuten så slipper jeg å forholde meg til arrogante banker og irritere meg over politikere som løper finansfolkene sine ærend helt ukritisk og åpenlyst.
Hei Rolf, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en grundig og konstruktiv tilbakemelding til oss. Jeg vil først og fremst starte med en beklagelse på vegne av Nordea, her er det tydelig at våre systemer og rutiner har sviktet, noe vi er veldig lei oss for. Jeg forstår godt din frustrasjon når du blir værende uten kort og tilgang til egne midler i en så lang periode. Jeg ønsker også å beklage dersom du føler deg mistenkeliggjort med bakgrunn i kundeprofilen du fylt ut og oppdatert, dette er overhodet ikke baktanken fra vår side. Kundeprofilen oppdateres jevnlig, der vi som bank ønsker å vite hvordan du bruker våre produkter og tjenester, hvor vi som samfunnsaktør har et stort ansvar – herunder må det stilles spørsmål som kan oppleves irrelevante for menigmann. Det er leit at du byttet bankforbindelse med bakgrunn i opplevelsen du har hatt, det må jeg understreke. Skulle våre veier krysses igjen, er du hjertelig velkommen tilbake som kunde. /Steffen
Tilfreds med prosessen rundt opprettelse av lån og bytte av banken, men utover det er jeg lite imponert. Stor kvalitetsforskjell på kundeservice, brukervennlighet på nettbanken og irriterende mange småkostnader...
Hei Tone! Først og fremst er jeg glad for at prosessen rundt lån og bytte av bank var bra, så er det selvfølgelig kjedelig å høre om opplevelsen av kundeservice. Du som kunde skal kunne forvente den samme, gode opplevelsen, uansett hvem du møter på hos oss. Du skal vite at vi hver dag jobber for at alle skal inneha riktig kompetanse, og jeg håper at det er det inntrykket du vil sitte igjen med fremover :) Når det gjelder brukervennlighet på nettbank, så kan jeg heldigvis meddele at en ny nettbank er like rundt hjørnet, og allerede nå kan du teste Beta-versjonen som ligger som et eget valg under innloggingen på nordea.no. Håper du vil sjekke den ut, og vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger! /Silje