Sandnes Sparebank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Dyrt og talentløse rådgivere. værste banken jeg har brukt til boliglån (av 3)
Jeg hadde en kunderådgiver i Sandnes Sparebank som var ekstremt frekk. Jeg ringte banken/k min kunderådgiver og spurte om jeg kunne få legge på/belåne mitt boliglån med 50 000. Han spurte hva jeg skulle bruke pengene til eventuelt, noe jeg i utgangspunktet ikke trengte å svare på men jeg sa allikevel at jeg hadde interesse i en aksje som jeg håpet kunne gi god avkastning over tid. Da startet min kunderådgiver og ymse frampå om at dersom jeg hadde innsideinformasjon om denne aksjen så var dette straffbart. For det første så hadde jeg ingen informasjon på innsiden og at han i det hele tatt yter frampå om at jeg har det er ekstremt frekt og upassende. For det andre så skulle også denne idioten fortelle meg at det var straffbart , for hvem vet vel ikke det...
Får alltid god hjelp til å ordne opp i problemer som kan oppstå.
Som bedriftskunde kan du ikke overføre penger til din privat konto i samme bank Du må betale som regning .Er det helg får du de over helga .Det de er redd for er hvitvasking men trenger jeg å hvitvaske allerede rene penger?? Skatteetaten styrer her og de er overnervøse Mitt råd slutt å kriminalisere vanlige folk og skill mellom bart og snørr . Det er ingen plass det finnes mere mobbeoffre og skoletapere enn i staten RYDD OPP
Blev oppringt for en del år siden om forslag for å investere i fonder. Jeg ønsket lav risiko fonder. Etter 1.5 år hadde jeg tapt 70000 kr. Konklusjon: en amatør til rådgiver og jeg rundlurt.
Hadde en runde med bankbytte og tenkte at Sandnes Sparebank som lokalbank var ett godt alternativ til de store dyre bankene uten kundeservice. Etter å ha lagt inn opplysninger og fått bekreftelse på mottatt søknad, hørte jeg aldri noe fra banken - ganske overraskende da jeg anser min økonomi som godt over gjennomsnittet. Man blir selvfølgelig skeptisk til kundeservice når de ikke klarer å følge opp forespørsel om kundeforhold.
Er oppriktig såret og skrekkelig redd over at denne bank, den gule bank, ikke evner å veilede sin gamle kunde som nå er 91 år til det riktige låneprodukt. Den gule bank! 10 år siden et senior lån ble avtalt med da en dame på 81. Hun forstår ikke så godt slike ting men stoler på at banken gjør det rette. Og det kan godt være at det var det riktige da! 10 år er gått. Kunden lever i beste velgående nå nesten 91. Frisk men med demens i lett grad. Uten å vite at hver måned øker hennes senior lån med over 13500 kr. Og det blir bare høyere og høyere. På et år økt med nesten 140 000. Neste år enda høyere. 3/4 av lån brukt men det som gjør det så gale er rentene på dette lånet. Det «forrenter helt vilt» seg så mye at alt av verdier spises opp. Ja for hun kommer til å leve lenge! Genene tilsier det Hun ønsker at et barn/oldebarn/barnebarn skal overta hennes hus en gang. Det som står på tomten fra hennes foreldres gård fra en gang i tiden. Hun har alltid bodd der. født og oppvokst der. Nå 91 år. Framtidsfullmakt er skrevet i den tro at alt er under kontroll, med sine døtre. Det mangler bare den setning som sier: rett til å endre/ta opp lån på vegne av fullmaktsgiver. Da hadde alt vært i orden. Status: Senior lånet kommer til å spise opp alt av verdi i den eiendom om hun lever så lenge som vi tror hun kommer til å gjøre. Ser vi på brødre og foreldre av henne, vet vi at det er veldig sannsynlig Vi de pårørende som nå skal ta vare på henne, er helt rystet at banken låser oss helt ute fra det lån. Vi får ikke tilgang til å endre lånet, vi får ikke se lånet. De vil ikke snakke med oss sammen med vår mor. @juridisk i banken: hva med verdighet? Hva med å gjøre det rette? Gi henne mulighet til å få et lån hun kan betale ned på med grei rente i stedet for å robbe henne for hennes verdier. Hvordan kan dere «stenge i begge ender»? Vi døtre får ikke se eller gjøre noe med lånet. Min mor med demensdiagnose får ikke se eller gjøre noe med lånet. Hvem kan da? Det er flere grader av demens. Og min mor er enda der at hun forstår hva som er rett og galt. Hennes verdier i livet og hennes identitet fullt tilstede. Hennes korttidsminne skorter. Banken vil ikke snakke med henne. «Hun har jo demens»…… Skremmende og ekstremt uverdig av en bank å ikke følge opp sine gamle kunder og tilby rett type veiledning og lån når de vet at «de ville gjort det anderledes om det var deres forelder»! Hvor kan vi få hjelp?